Infiniti FX50S – Lux, rafinament, si forta

Marca de lux a celor de la Nissan a ajuns oficial si in Romania. Va prezentam primul test cu SUV-ul de clasa mare Infiniti FX50S.

Infiniti a inceput atacul in segmentul de lux din Europa cu o gama de modele atent adaptata la pretentiile cu care europenii sunt obisnuiti. Daca pana acum Infiniti era intalnit doar cu specificatii pentru piata americana, acum totul s-a schimbat. Diferentele dintre modelele comercializate pe cele doua piete nu se reduc doar la setarile pentru directie, frane sau suspensie, ci merg pana la diferente pentru motorizari si cutia de viteze.

Cu o lungime de 4,87 m, modelul FX50S se incadreaza in clasa mare a SUV-urilor premium. Daca ne uitam atent ce propune acesta din punct de vedere al partii mecanice, al dotarilor propuse, dar si al comportamentului rutier, il putem incadra intr-o clasa mai restransa, alaturi de BMW X6 si Porsche Cayenne.

Din punctul de vedere al designului, FX50S propune o imagine foarte exotica, plina de dinamism, dar totodata si o eleganta aparte. Ambianta din interior este foarte rafinata si elevata, materialele fiind atent studiate, iar finisajele bine executate. Centrala multimedia are comenzile plasate aproape orizontal, iar functiile acesteia sunt afisate pe un ecran cu o diagonala de 8 inci.

Scaunul soferului permite un reglaj electric pe 14 directii, iar cel al pasagerului pe 8 directii. Acestea dispun de incalzire, dar ofera si posibilitatea ventilarii cu aer rece. Imaginea luxoasa din interior este completata de mici detalii, cum ar fi ceasul analog, foarte atent lucrat. Pentru pasagerii spate exista loc suficient atat pentru genunchi, cat si pentru cap, iar spatarul are inclinatie ajustabila. Unul dintre punctele mai slabe ale lui FX este portbagajul, cu un volum util de doar 410 litri.

Partea mecanica de care dispune FX50S este una de exceptie. Motorul V8 are o cilindree de 5 litri si produce 390 CP si 500 Nm. Acesta este extrem de rafinat, dispune de rezerve de putere la orice turatie, iar sunetul produs in sarcina este demn de un motor cu 8 cilindri. Puterea este transmisa prin intermediul unei cutii de viteze automate cu 7 trepte, care ne-a impresionat placut. Schimbarile sunt foarte line si rapide, iar cutia dispune de posibilitatea schimbarii treptelor de viteza atat prin comanda manuala de la selctor, cat si prin padelele de magneziu din spatele volanului. Puterea este transferata catre suprafata de rulare prin intermediul unui sistem de tractiune integrala foarte eficient. Acesta se numeste ATTESA E-TS si are un cuplaj electromagnetic ce poate transfera cuplul motor intre 50-50% si 0-100% fata-spate.

FX50S dispune, in echiparea standard de un diferential autoblocant pentru puntea spate care lucreaza in stransa legatura cu sistemele electronice. Alt aspect important care contribuie la agilitatea acestui SUV este sistemul de directie integrala (RAS), care permite rotirea cu pana la un grad a rotilor spate. Astfel, raza de bracaj este foarte buna si masina mai manevrabila in viraje. FX50S beneficiaza si de o suspensie controlata electronic cu doua moduri de functionare: auto si sport. Echiparea standard este foarte bogata si este peste orice competitor din clasa.

Adaugă un comentariu