JAC e-S2: Consumator incognito

Europenii nu au luat până acum în calcul concurența chineză din domeniul electromobilității. JAC e de părere că ar fi cazul să o facă.
Comportament rutier destul de riguros și stabil, interior spațios și autonomie satisfăcătoare. Nu există pretenții de rafinament, deși așteptările ar fi mai mari la acest preț.

Avem aici un automobil electric pe care nu l-am putut identifica până nu am citit pe caroserie cum îl cheamă. Sunt mașini care au o identitate puternică inclusiv prin faptul că sunt urâte, ceea ce nu este și cazul de față. JAC e-S2 este un vehicul familial cu proporții compacte, caroseria fiind definită undeva între un hatchback tipic și un monovolum. Arată destul de bine, dar fără să aibă ceva personal. Privind la el, îți zboară gândul la obiectele promoționale fabricate în China și pe care se poate inscripționa bine-mersi orice marcă dorește cumpărătorul – nu e fix niciun deranj în asta. Întâmplător sau nu, de această dată pe mașină scrie JAC.

În habitaclu pot lua loc patru persoane, spațiul este mai mult decât suficient în acest sens. Totuși, se vede că nu s-a lucrat la optimizarea ergonomiei interioare. Sunt zone în care, dacă forma elementelor era un pic diferită, s-ar mai fi putut câștiga ceva spațiu, în mod sesizabil. Dimensionarea scaunelor lasă un pic de dorit, dar, dacă nu este vorba despre călătorii lungi, condițiile de ședere sunt convenabile.

Simplistă e și forma banchetei din spate, altfel fracționabilă asimetric. Cu alte cuvinte, JAC e-S2 pare să fi fost proiectat cu o listă de criterii brute în față, fără a se mai pune problema armonizării conceptului. Ce-i drept, toate criteriile func- ționale și de dotare tipice vehiculelor familiale (criterii probabil notate de acei chinezi care stăteau mai mult pe sub mașini la saloanele auto din anii trecuți) sunt îndeplinite în manieră viabilă în cazul lui JAC e-S2!

Mașina nu are nici cel mai mare, dar nici cel mai mic portbagaj din clasă, nici cea mai bogată, dar nici cea mai slabă dotare, nu vine cu un concept ergonomic prea fin studiat, dar nici nu pune vreun fel de probleme în utilizare.  Cât despre latura conducerii, aici lucrurile au stat chiar ceva mai bine decât ne-am așteptat. Suspensia e destul de riguroasă și funcționează silențios, doar pe denivelări adânci sau pe cele transversale scurte confortul la rulare având de suferit. Nu se poate vorbi de sportivitate la asistarea electrică a direcției, însă precizia acesteia e bună și am văzut dozări ale forței de rotire a volanului mai puțin reușite de atât la mașini europene!

Accelerațiile au un nerv considerabil și atenție la pornirile de pe loc: JAC tinde să țâșnească înainte relativ tare, fiecare plecare devenind un mic „launch control' dacă nu acorzi atenție dozării fine a apăsării pe pedală. Atenție sporită din acest motiv și la manevrele de parcare. Vizibilitatea este bună, iar pentru manevrele în marșarier există o cameră de luat vederi din ale cărei imagini se înțelege cam ce se află în spatele mașinii. Strict din punct de vedere românesc: autonomia conformă WLTP este de 275 km, tocmai bună ca să te duci cu un plin de baterie (capacitate de 40 kWh) de la București la mare. Doar că va trebui s-o faci ceva mai încet, că la viteză de autostradă autonomia va scădea rapid.

În România, JAC e-S2 va avea de înfruntat inclusiv concurența Daciei Spring (asamblată tot în China, dar după un proiect Renault). Dacia este mai ieftină, dar și evident mai mică. Dealerul Autovision ne-a confirmat că prețul de listă pentru JAC e-S2 e de 33.258 de euro (TVA inclusă), așa că aplicarea unor bonusuri eco este neapărat necesară pentru ca socoteala să fie într-adevăr convenabilă.

JAC e-S2
MOTOR electric, amplasat transversal în față • PUTERE 85 kW (115 CP) • CUPLU MAXIM 270 Nm • CAPACITATEA BATERIEI 40 kWh • TRANSMISIE Tracțiune față • L/l/h 4.135/1.750/1.560 mm • MASĂ PROPRIE 1.460 kg • PORTBAGAJ 450 l • ACCELERAȚIE 0–50/100 km/h 4,5/12,0 s  • VITEZĂ MAXIMĂ 130 km/h • AUTONOMIE 275 km • EMISII CO2 0 g/km • PREȚ de la 33.258 euro (TVA inclusă) • GARANȚIE 100.000 km sau 5 ani.

VERDICT
Important este că JAC e-S2 are o dimensionare bine aleasă din punct de vedere practic-familial și că autonomia sa ar rezolva cele mai multe necesități urbane și extraurbane. Prețul de listă cu care se încearcă piața e măricel.

Adaugă un comentariu