Mazda6 2.2 CD – O inima mare

In ciuda politicii generale de downsizing, Mazda inlocuieste motorul diesel de 2 litri de pe Mazda6 cu unul de 2,2 litri.

La doar un an de la lansarea celei de-a doua generatii Mazda6, japonezii aduc un refresh binemeritat gamei, prin introducerea unui nou motor diesel, precum si prin adaugarea unui element nou de securitate activa: sistemul de monitorizare a vehiculelor care se apropie din spate.

Noul motor de 2,2 litri va fi oferit in trei trepte de putere: 125 CP, 163 CP si, respectiv, 185 CP. Pe piata romaneasca, acestea vor inlocui actualul 2 de 140 CP, asteptandu-se ca versiunea de 163 CP sa genereze 44% din totalul vanzarilor.

Diesel silentios si rafinat
Alegerea cilindreei nu este intamplatoare, cel mai galonat motor diesel japonez fiind in prezent cel de 2,2 litri al Honda. Inginerii de la Mazda si-au facut bine temele, noul MZR-CD 2.2 punand in umbra, fara probleme, motoarele concurentei, atat in ceea ce priveste performantele, cat mai ales in ceea ce priveste zgomotul si vibratiile.

Noul motor are aproximativ aceleasi dimensiuni fundamentale ca si cel de 2 litri, pe care-l inlocuieste, si este cu doar 6 kg mai greu. Pentru atenuarea vibratiilor, dispune de doi arbori de echilibrare antrenati prin lant, rigiditatea fiind asigurata de structura speciala din aliaj de aluminiu a partii inferioare a blocului motor. Un nou sistem de injectie common rail cu presiunea de 2.000 de bari, injectoare reproiectate cu 10 orificii si o noua configuratie a capului pistonului asigura performante remarcabile.

La volanul Mazdei6, propulsate de noul motor in versiunea de 163 CP, surprizele incep odata cu apasarea butonului Start/Stop: chiar rece, motorul nu-si tradeaza originea,
fiind la fel de silentios ca si multe motoare pe benzina. Similitudinile nu se opresc aici, raspunsul la apasarea pedalei de acceleratie fiind apropiat de cel al unui motor Otto, daca nu luam in calcul latenta relativa a turbocompresorului.

Elastic si deloc brutal, asigura Mazdei 6 performante dinamice excelente, precum si o eleganta care, in mod traditional, lipseste motorizarilor diesel. La aceasta impresie contribuie si cutia de viteze inspirat etajata, cu o actionare extrem de precisa.

Pentru performante optime, nu trebuie sa lasi turatia sa scada sub 2.000 rpm, dar partea cea mai grozava este ca nici la 4.000 rpm motorul nu este zgomotos, urcand fara probleme in ture pana dincolo de zona rosie (care incepe la 4.500 rpm).

Adaugă un comentariu