Noul Honda Civic – Honda îmblânzește naveta spațială

Gigantul spațiului cu înfățișare bizară este istorie: compacta japoneză a devenit mai conformistă, dar și mai sportivă.

 

Unde sunt scaunele Magic Seats? Sistemul inteligent de scaune, unic în clasa compactă, lipsește din noul Civic. Din rațiuni de economie. Honda renunță și la înfățișarea de navetă spațială a predecesorilor, în favoarea unui look mai sportiv – Civic este acum mai lung și mai scund. Și mai agresiv în partea frontală. În plus, hatchback-ul va fi disponibil acum și pentru clienții americani.

Pentru asta, a zecea generație a longevivului brand produs de Honda a primit un pachet tehnologic impresionant. Ampatamentul mai lung cu trei centimetri permite un spațiu mai mare pentru pasageri. Pe bancheta din spate, chiar și cei înalți pot sta picior peste picior. Din acest punct de vedere, Civic se apropie de Audi A3, care a fost luat de echipa de dezvoltare ca etalon. Portbagajul are un volum-record (478 de litri), înghițind cu o valiză mai mult decât compacta Audi.

Șoferul stă cu 3,5 centimetri mai aproape de asfalt pentru că rezervorul de combustibil, anterior poziționat sub scaunele din față, este acum poziționat tradițional, în fața punții spate. Planșa de bord, cu display-ul configurabil al panoului de instrumente, arată acum clasic, iar comenzile de pe consola centrală sunt mai intuitive. Controlul amortizoarelor, pe două niveluri (opțional), este nou, dar programele de rulare, comune la alte modele, lipsesc la Civic.

Honda Civic , Modelljahr 2016 ,
First Drive

 Honda Civic – motorizare turbo de 1,5 litri

Motorul turbo pe benzină de 1,5 litri se turează fără efort până la 6.600 rpm. Conform specificațiilor, se mulțumește cu 6,0 l/100 km, dar, la primul test drive cu noul Civic, consumul a urcat la o medie de 9,3 l/100 km. E drept, cu un picior greu pe accelerație, pentru că versiunea sport trage viguros. Direcția este sensibilă și echilibrată, timoneria cutiei de viteze este precisă, iar reglajul suspensiei pe modul „Normal, chiar și cu roțile pe 17 inchi, este plăcut de confortabil – Civic câștigă cu fiecare kilometru.

De la începutul anului viitor, Honda va oferi și un motor diesel de un litru, cu trei cilindri. Va urma un diesel de 120 CP, dar și o supersportivă Type-R.

Verdict

Gata cu experimentele: Civic renunță la extravaganțe și devine mai convențional. Cockpit clasic, turbo modern, comportament dinamic – asta place chiar și scepticilor. Păcat însă de scaunele Magic Seats.

 

 

Adaugă un comentariu