Peugeot 308 1.6 BluHDI: Leul a învăţat să joace Golf

Peugeot 308 a ajuns la jumătatea ciclului de producţie şi a primit un facelift consistent. Partea frontală a fost redesenată, fiind modificate capota motorului, spoilerul față, grila și farurile.

O primă întâlnire cu acest 308 actualizat pentru o sesiune de test ne pune în faţa unei percepţii interesante: ştim că este un model francez, dar pare că a fost produs de concurenţa germană! Şi, trebuie să ne raportăm la cei din urmă, pentru că Peugeot 308 joacă un meci dificil într-un segment dominat de VW Golf.

Hatchback-ul francez impresionează viziual prin liniile elegante care exprimă dinamism şi soliditate. La interior, lucrurile stau altfel faţă de cum eram obişnuiţi: atmosfera este mai sobră, iar planşa de bord a primit acel spirit german care pune pe primul loc aspectul practic în detrimentul unui design mai curajos. Am remarcat orientarea către şofer a ecranului tactil şi uşurinţa în accesarea funcţiilor de bază.

Dotările standard corespunzătoare echipării Allure se încadrează în specificul clasei. Dintre opţionale punem la favorite funcţia de încălzire a scaunelor care îşi face treaba bine în sezonul rece.

Motorul diesel de 1,6 litri şi 120 CP ne-a surprins plăcut prin rularea silenţioasă la turaţii medii şi resursele de putere oferite de cei 300 Nm. În traficul din Bucureşti, la orele de vârf, cu sistemul start stop activat consumul a fost rezonabil, computerul de bord indicând o valoare medie de 6,5 litri. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h are loc în 11,6 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 196 km/h.

La schimbarea treptelor este necesar un timp de adaptare deoarece cutia cu şase rapoarte este o idee imprecisă mai ales la rapoartele 2 şi 3. Suspensiile filtrează cu uşurinţă micile imperfecţiuni ale infrastructurii. Însă o trecere rapidă peste un limitator de viteză nu-ţi va face bine la coloană. Volanul sport de dimensiuni reduse s-ar putea să nu fie chiar pe placul oricui dar oferă o percepţie mai bună a trenului de rulare.

Verdict

Deşi ne aşteptam la un design care să reflecte mai mult spiritul francez al mărcii, apreciem creşterea calitativă înregistrată de Peugeot 308. Doar preţul ridicat poate fi trecut la minusuri. 

Adaugă un comentariu