Porsche Cayenne Turbo Coupé – Doar spatele contează

TRĂIM ÎNTR-O LUME NEBUNĂ! Acelaşi lucru a fost spus şi în urmă cu 17 ani, când debuta primul SUV construit de Porsche. Blasfemie! Anii au trecut, şi modelul Cayenne îşi coboară plafonul.

Vorbim despre partea din spate, care acum aduce destul de mult cu un 911. PuteţI vedea asta? În orice caz, un lucru sigur a obţinut echipa lui Michael Mauer: noul Cayenne Coupé are un posterior mai elegant decât cel al concurenţilor săi, şi anume BMW X6 şi Mercedes GLE Coupé.

Pe cât este de profund designul, pe atât de mare este preţul. Acesta atinge limite atât de obscene, încât ar putea trimite acasă vechii clienţi Porsche cu lacrimi în ochi. Un exemplu perfect este chiar modelul testat. Preţul de bază porneşte de la 149.439 de euro la care se adaugă încă 2.477 de euro pentru nuanţa specială Lava Orange, pachetul Lightweight Sport (11.010 euro), care include, printre altele, plafonul din fibră de carbon şi jantele de 22 de inchi. Chiar şi aşa, SUV-ul sportive cântăreşte 2.275 de kilograme. Alte dotări: suspensie adaptivă Porsche Dynamic Chassis Control (3.407 euro), sistem de frânare cu discuri ceramice (6.206 euro), etc. La sfârşitul listei, preţul de achiziţie sare de pragul celor 200.000 de euro. În zona aceasta de preţ, ne puteam permite o frumoasă vilă cu ieşire la lac. Dar nu ajungem departe cu această gândire. Haideţi să facem un ocol mintal. Nu încercăm identificarea sensului existenţei acestei maşini. În ciuda formei plafonului coborât, locurile din spate rămân la fel de confortabile ca în cazul versiunii standard, iar uşile se închid cu un „poc' atât de nemţesc, încât murmură scurt „Clasa G'.

Porniţi motorul şi aveţi impresia căvă aflaţi într-o sportivă pursânge. Cei opt cilindri ai motorului se aud viguros de sub capotă, iar sistemul de evacuare sport nu face decât să crească senzaţia la următorul nivel. Ne lăsăm ochii să rătăcească prin habitaclu, iar totul este exact aşa cum era de aşteptat într-un Porsche: turometrul este amplasat central, în timp ce operaţiunea de pornire a motorului se efectuează din stânga volanului. Calitatea materialelor este excepţională, iar scaunele sport dispun, în zona centrală, de ţesătura pepit. Observaţi, Cayenne Coupé îşi adună uşor punctele.

Îndată ce părăseşti limitele oraşului, pentru care modelul este prea mare şi prea puternic, ajungi să-l îndrăgeşti cu adevărat. Nu contează pe ce tip de drum eşti, fiecare atingere a pedalei de acceleraţie provoacă fluturi în stomac. Cel mai probabil, cuvântul brutal a fost inventat pentru a descrie acest Porsche. Sau cifrele care vorbesc de la sine: accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde şi de la 80 la 120 km/h în 2,7 secunde. Persoanele cu stomacul sensibil ar trebui să apese pedala din stânga. Cel puţin la fel de impresionant este modul în care negociază virajele. Într-adevăr, nu există nicio altă maşină care să-şi poată ascunde greutatea uşor obeză mai bine ca acest Porsche. Înclinarea laterală a SUV-ului este aproape inexistentă. Sentimentul este atât de impresionant, încât după doar câteva viraje uiţi că pilotezi un autoturism cu un aşa gabarit. Totuşi, un SUV poate fi o maşină sport? Nu! Dar poate să fie al naibii de aproape, cel puţin dacă este un Cayenne Turbo Coupé. Într-adevăr, trăim într-o lume nebună!

Verdict
Acronimul SUV reprezintă Sport Utility Vehicle. Porsche subliniază litera „S mai mult decât orice alt producător cu noul Cayenne Coupé. Designul este spectaculos, iar senzaţia la volan este din altă lume. Cu toate acestea, preţul mare nu ne încântă.

 

 

Porsche Cayenne Turbo Coupé

Motor V8, biturbo • Cilindree 3996 cmc • Putere maximă 550 CP la
5750 rpm • Cuplu maxim 770 Nm de la 2000 rpm • Transmisie tracţiune
integrală/cutie automată cu opt trepte • L/l/h 4939/1989-2194*/1653 mm
Masă proprie 2.275 kg • Portbagaj 598-1513 l
0–100 km/h 3,9 s • Viteză maximă 286 km/h • Consum
11,3 l/100 km • Emisii CO2 258 g/km
Preţ de la 149.439 de euro cu TVA inclusă

Adaugă un comentariu