Primul test Audi A1: Premium in clasa mica

Audi arunca manusa in clasa mica si lanseaza A1. Desingul dinamic si motoarele economice, dar si un interior premium sunt atuurile micului model din Ingolstadt.

In clasa mica, A1 va lupta direct cu singurele modele premium: DS3 si Alfa Mito, dar si cu mai micul Mini. Construit pe aceiasi platforma ca si Volkswagen Polo, A1 propune clintilor sai mult stil si un design dinamic, dar si mototare economice. In momentul lansari acesta va fi disponibil cu patru motorizari: doua diesel si doua benzina.

Cel mai ieftin model va fi echipat cu motorul 1,2 TSI care dezvolta 85 CP, urmat in gama propulsoarelor pe benzina de 1,4 TSI care dezvolta 122 CP. Motoarele diesel au ambele o cilindree de 1,6 litri, dar au doua trepte de putere: 90 CP si 105 CP.

Interiorul este bine finisat, spatios in fata si ofera cel mai performant sistem multimedia din clasa mica. In spate locul la genunchi si cap este limitat insa nu trebuie uitat ca A1 are doar 3,95 metri lungime.

Propulsoarele diesel sunt extrem de economice, iar TSI-ul de 122 CP ofera acceleratii rapide. Chiar daca 1,2 TSI dezvolta doar 85 CP este placut in conducere, economic si face pereche perfecta cu dimensiunile micului A1. Optional (pentru 1,6 TDI 105 CP si 1,4 TSI 122 CP) este disponibila si cutia de viteze DSG cu 7 trepte care face ca utilizarea in traficul aglomerat sa fie si mai placuta.

Trenul de rulare este setat destul de rigid, insa este silentios si absoarbe bine denivelarile. Directia ofera un feedback corect, la viteze mici fiind foarte usor de manevrat.

Preturile pentru noul A1 pornesc de la 19.013 euro cu TVA pentru motorizarea 1,2 TSI.

Adaugă un comentariu