Renault Symbol – Schimbare simbolica

Renault Symbol promite sa devina un jucator important in segmentul berlinelor familiale economice. Argumentele sale principale: echiparea si designul.

Infatisarea masinii demonstreaza cu prisosinta ca s-a urmarit retinerea atentiei celor ce doresc un automobil cât mai prezentabil pentru un buget limitat. Tratarea atenta si fina a designului, prezenta unor elemente cromate si a unui al treilea geam lateral au scopul de a-l face pe Symbol asociabil unui segment de produse oarecum pretentioase.

Daca, privind dincolo de stilul exterior, proportiile lui Symbol va par cunoscute, faptul se explica prin inrudirea tehnica dintre Renault Symbol si binecunoscutul sau predecesor, Renault Clio Symbol. Motorizarile cu benzina de 1,4 litri si dieselul de 1,5 litri sunt deja cunoscute, de la Clio Symbol. Asadar, cu toate ca renunta la denumirea „Clio“, Renault Symbol beneficiaza de platforma tehnica a seriei Clio II.

Noul Symbol nu a fost testat conform normelor EuroNCAP din punct de vedere al sigurantei pasive, deoarece nu este prevazuta comercializarea sa in Europa Occidentala. Totusi, notam ca Renault Clio II (model 2000) a obtinut la crash-testul EuroNCAP scorul de patru stele. Noul Symbol dispune, standard, de airbag pentru sofer si, optional, de airbaguri pentru pasagerul din dreapta si airbaguri laterale pentru locurile din fata.

Pentru a se impune in fata concurentei, Renault Symbol mizeaza pe câteva dotari atractive, inclusiv radio-CD cu MP3-player, sistem de climatizare si cutie de viteze automata (pentru versiunile de 1,6 litri). Doua variante de motorizare deosebit de interesante pentru piata din tara noastra sunt cele de 1,2 litri (75 CP, alimentata cu benzina) si turbodieselul de 1,5 litri (85 CP). Modelele de 1,2 litri vor fi situate la baza ofertei, la cele mai accesibile preturi. Pe de alta parte, avem de-a face cu automobile destinate preponderent traficului urban sau pe distante nu prea lungi. Propulsorul lor are rezerve de moment motor evident limitate. Cât timp la bord se afla una sau doua persoane cu bagaje putine, performantele dinamice sunt decente. Daca se pune problema incarcarii pentru un drum lung, ingreunarea automobilului va afecta inevitabil reprizele, acceleratiile si consumul. De asemenea, la viteze de peste 100 km/h, directia devine sensibila (probabil, ca urmare a incarcarii relativ reduse a puntii din fata). Acest aspect nu se regaseste la versiunile diesel, al caror motor este mai greu si apasa mai mult pe rotile din fata. In varianta cu motor turbodiesel de 85 CP, directia este precisa si permite o inscriere fina in viraje. Symbol 1,5 dCi este, intr-adevar, un model familial practic, oferind deopotriva prestatii dinamice bune, conditii placute de sedere la bord si un consum economic.

In interior, materialele finisarii marcheaza un vizibil progres calitativ fata de Clio Symbol. Ca si in cazul designului exterior, se observa tratarea atenta a detaliilor. Pozitia la volan este bine studiata ergonomic, aici inregistrându-se inca o imbunatatire notabila (la Clio Symbol, sezutul scaunului era situat prea sus). Scaunul soferului dispune de o plaja convenabila pentru reglarea in inaltime.

Din oferta vor mai face parte un turbodiesel de 65 CP si inca doua motorizari cu benzina, de 1,4 litri 16V (98 CP) si 1,6 litri 16V (105 CP, deocamdata nu se importa). Sunt disponibile trei niveluri de finisare, numite Authentique, Expression si Privilege.

Asamblarea lui Symbol se va desfasura la uzina din Bursa (Turcia), fiind astfel valorificata experienta solida a specialistilor de acolo, acumulata prin intermediul producerii mai multor modele din gama Renault, inclusiv fostul Clio Symbol.

Adaugă un comentariu