SEAT Tarraco: Alături de cei mai buni

Noul SEAT Tarraco demonstrează, prin finisajele premium și tehnologiile de vârf, că spaniolii au planuri ambițioase de viitor.

Insiderii din industria auto vorbesc zilele acestea de o repoziționare  a mărcii SEAT, spre zona superioară a pieței. Calitatea de fabricație va crește semnificativ, la fel și cea a materialelor. În plus, vom vedea din ce în ce mai des motorizări puternice în gama spaniolilor, iar cele mai noi tehnologii de asistare a conducerii vor fi întotdeauna prezente la bord. Este posibil? Noi spunem că da. Văzând noua marcă spaniolă Cupra, dar și creșterea evidentă a calității modelelor SEAT, nu putem decât să observăm că se muncește asiduu (și spornic) la repoziționarea de care vorbesc specialiștii. Iar Tarraco este primul model care demonstrează asta.

Al treilea SUV din gamă, după Arona și Ateca, Tarraco introduce și o nouă identitate de marcă pentru SEAT, pe care o vom vedea extinsă la celelalte modele pe parcursul anilor următori. Spaniolii i-au imprimat lui Tarraco o siluetă dinamică, ceea ce-l face să pară mult mai sportiv decât ar sugera dimensiunile exterioare de 4,74 metri lungime și 1,66 metri înălțime. Parte a noii imagini sunt și blocurile optice, care sunt full-LED în echiparea standard, ceea ce a permis designerilor libertate totală în creionarea personalității lui Tarraco.

SEAT Tarraco: Versatil

Dacă ar fi să numim o singură calitate a SUV-ului spaniol, aceasta ar fi versatilitatea. Configurabil cu cinci sau șapte locuri, Tarraco beneficiază de un interior modulabil, cu scaune rabatabile individual, culisabile longitudinal și cu spătar cu înclinare reglabilă. Spațiul interior este vast, pasagerii de pe primele două rânduri de scaune călătoresc la business class. Pe al treilea rând de scaune există suficient spațiu la genunchi chiar și pentru persoanele înalte, care vor călători astfel relaxat. În schimb, spațiul la cap este limitat, fiind mai potrivit pentru cei care au mai puțin de 1,70 metri.

SEAT Tarraco

Chiar și cu șapte pasageri în mașină, Tarraco are loc în portbagaj pentru 230 de litri de bagaje. Nu pare mult, dar ne putem gândi la șase rucsacuri de drumeție care încap fără probleme. Dacă nu folosim al treilea rând de scaune, vorbim deja de 700 de litri (pentru configurațiile cu cinci locuri, această valoare crește la 760 de litri). Iar dacă ți-ai propus să te muți, vei fi fericit să știi că prin rabatarea scaunelor se ajunge la un volum maxim de 1775 de litri. Foarte atenți, cei de la SEAT au găsit chiar și un spațiu dedicat pentru depozitarea ruloului portbagajului sub podeaua acestuia.

SEAT Tarraco: Calitate

Calitățile lui Tarraco nu se opresc însă la capacitatea de transport. Confortul pasagerilor este în centrul atenției, la fel și experiența senzorială: SEAT a crescut enorm calitatea materialelor din interior, iar acest lucru se vede și se simte. Nici tehnologic nu lipsește nimic de la bord: echiparea de bază este luxuriant dotată. Vorbim de climatizare cu trei zone, cockpit digital, sistem de navigație cu conectivitate MirrorLink, Android Auto și Apple CarPlay, toate disponibile încă de la nivelul Style.

SEAT Tarraco

Echiparea Xcellence a mașinii noastre de test mai plusează cu jante de 19 inchi din aliaj, acces și pornire fără cheie, tempomat adaptiv, portbagaj cu deschidere electrică cu sistem Easy Open, sistem de parcare automată. Pentru un supliment de 667 de euro beneficiem de toate pachetele de asistență disponibile în grupul Volkswagen. Pentru o experiență completă, neapărat trebuie adăugată suspensia adaptivă (762 de euro), care îl transformă pe Tarraco fie într-un covor plutitor, fie într-o sportivă cu un tren de rulare ferm.

SEAT Tarraco: Putere

Cea mai bună calitate a lui Tarraco se află însă sub capotă, ceea ce în cazul testului nostru înseamnă un propulsor turbo diesel de 2,0 litri/190 CP, cuplat la binecunoscuta cutie DSG cu șapte trepte. Cuplul este transmis la toate cele patru roți prin intermediul sistemului de tracțiune integrală 4Drive, întreaga operațiune fiind atent reglată de supraveghetorii electronici. Călcat pe accelerație, puternicul TDI este capabil de reprize explozive, una dintre plăcerile pentru care dieselul este atât de iubit. Cu toate acestea rămâne silențios, indiferent de regimul de turație, la acest aspect contribuind din plin și insonorizarea ireproșabilă.

SEAT Tarraco

SEAT Drive Profile este oferit în standard pe echiparea Xcellence (singura, de altfel, în cazul motorizării diesel de 190 CP). Sistemul permite schimbarea caracteristicilor motorului, direcției și cutiei de viteze DSG, prin intermediul unui selector rotativ. Pachetul include și  excelenta direcție progresivă, care face reală plăcere în cazul parcurgerii sectoarelor de drum virajate. Aceasta are un raport variabil al demultiplicării (scade pe măsură ce bracăm volanul), ceea ce se traduce printr-o cursă scurtă a direcției și o manevrabilitate excelentă.

Verdict
Putem spune fără să exagerăm că Tarraco este cel mai bun SEAT produs vreodată. Motorizarea diesel de 190 CP trage ca un taur, confortul pasagerilor este excelent, iar modularitatea interiorului este imbatabilă. În plus, SEAT pune la bătaie o dotare luxuriantă.

 

 

 

SEAT Tarraco Xcellence 2.0 TDI DSG7 4DRIVE 190 CP

Avans (40%): 12.387 euro fără TVA
Perioadă de finanțare (luni): 48
PERFECT LEASING  cu rată lunară  de 176 euro fără TVA

Disclaimer: Rata este valabilă prin Porsche Leasing România IFN SA pentru SEAT Tarraco Xcellence 2.0 TDI DSG7 4DRIVE 190 CP, preț 30.967 euro fără TVA, cu bonus financiar 500 euro net scăzut, produs PERFECT LEASING, perioadă de finanțare 48 luni, avans 40% (12.387 euro fără TVA), rulaj anual 10.000 km, dobândă fixă EUR 6,19%, volum finanțat 18.580 euro fără TVA, rata nu include CASCO și TVA. Bonusul financiar se acordă doar la încheierea poliței CASCO prin intermediul Porsche Broker. Oferta se adresează persoanelor juridice și se supune unor termene și condiții.

Adaugă un comentariu