Skoda Fabia: ce aduce nou si cum se conduce noul model

Skoda Fabia a ajuns la a treia generatie, aducand un plus de maturitate si tehnologii moderne de la VW Golf. Iata primele impresii de la testdrive-ul din Portugalia.

Populara Skoda Fabia aduce, odata cu a treia generatie, un design mai angular, in linie cu cel al noii imagini Skoda. Noul model este mai lat si mai scund, suficient cat sa-i faca pe designerii marcii cehe sa vorbeasca despre “proportii sportive”. In acelasi timp, noua Skoda Fabia aduce in clasa mica beneficiile platformei MQB a grupului VW. Nu in totalitate, insa, din ratiuni de costuri fiind implementate doar noile motorizari, sistemul de directie electromecanic si sistemele electronice.

Chiar si in aceste conditii, dieta isi arata roadele, noua Skoda Fabia fiind cu pana la 65 kg mai usoara si cu pana la 17% mai eficienta decat vechiul model. Cea mai usoara varianta cantareste, astfel, sub 1.000 kg.

Primele impresii la volanul noii Skoda Fabia releva o insonorizare mult imbunatatita fata de modelul anterior si o suspensie semnificativ mai confortabila. Directia este destul de moale, dar placuta, oferind un feeling natural, chiar daca feedback-ul nu este foarte consistent.

Motorizarea 1.2 TSI de 110 CP pe care am condus-o in Portugalia este un companion perfect de calatorie, tragand vioi si asigurand perfromante dinamice decente. Usor zgomots in sarcina, acest motor are un temperament aproape sportiv, temperat insa de cutia de viteze manuala cu etajare lunga.

Mai multe impresii de la volanul noii Skoda Fabia, precum si informatii detaliate despre noul model puteti citi in revista Auto Bild nr. 23, disponibila la chioscuri din 13 noiembrie.

Adaugă un comentariu