Smart Fortwo/Forfour: Cat de bune sunt cu adevarat?

Smart a lansat noile modele Fortwo si Forfour, iar noi le-am condus in premiera in Spania, Catalunia. Cat de bune sunt cu adevarat noile modele? Primele impresii de la volan.

Realizate in parteneriat cu Renault, noile modele Smart impresioneaza prin valorile practice, tehnologiile moderne si sistemele de asistenta inedite pentru acest segment. Hayonul din doua parti la Fortwo, care include si un compartiment de depozitare, sau pernele reversibile ale banchetei la Forfour sunt numai cateva idei care arata valentele utilitare ale acestor citadine liliputane. Sistemul multimedia derivat din R-Link al Renault asigura functionalitati complete, dar mai atractiv (si gratuit) este sistemul audio de baza, care pune smartphone-ul in centru sistemului de infotainment al masinii.

Citeste si: Smart lanseaza o noua generatie de modele si are din nou o versiune cu patru locuri

 

Dinamica smart Fortwo si Forfour

Inginerii Smart au promis o suspensie confortabila, iar primele impresii la volanul noilor modele smart confirma indeplinirea acestei promisiuni. Cu doua sau patru usi, Smart trece peste denivelari incredibil de linistit. In cazul lui Fortwo, ampatamentul scurt face ca tangajul sa fie perceptibil, dar mai putin deranjant decat in cazul generatiei anterioare.

In plan dinamic, impresionanta este directia Direct Steer a celor doua modele. Incisiva si precisa, aceasta are raportul de demultiplicare variabil, bracarea rotilor fiind mai mare la capetele cursei volanului, ceea ce faciliteaza manevrele in spatii inguste.

Citeste si: Noul smart ForTwo pleaca de la 11.352 de euro in Romania

 

Motorizari smart Fortwo si Forfour conduse

Motorul aspirat de 1,0 litru/71 CP este ceva mai rustic, cu vibratii perceptibil in zona inferioara de turatii si un sistem start&stop care este insotit, in fazele cheie, de zgaltaituri ale caroseriei, mai ales in cazul mai usorului Fortwo. Unitatea turbo de 0,9 litri/90 CP este o adevarata sportiva, nu atat prin perfromante, cat mai ales prin temperament. Din pacate, un delay mare la apasarea pedalei de acceleratie compromite dozarea fina a acceleratiei. sa speram ca aceasta problema va fi corectata pana la lansarea pe piata a noilor modele.

Pentru mai multe informatii si impresii despre cum sunt in viata cotidiana noile modele Smart, cititi articolul din numarul 24 al revistei Auto Bild, pe piata din 27 noiembrie.

Adaugă un comentariu