Subaru Forester 2.0X TD – Forta si rafinament

Subaru Forester a primit ultima noutate tehnologica a firmei nipone: motorul boxer diesel de 147 CP.

Subaru este recunoscut pentru tehnologiile oferite lumii auto in ultimele decenii. Sistemul sau AWD, alaturi de motoarele turbo pe benzina, au facut istorie. Cand japonezii au realizat ca, pentru a-si creste cota de piata in Europa, este neaparata nevoie de un motor diesel, era clar ca acesta trebuie sa fie o vitrina tehnologica care sa respecte una dintre cele mai importante caracteristici ale unui motor Subaru. Astfel, a luat nastere primul motor boxer diesel. Datorita miscarii orizontal opuse a cilindrilor, s-a reusit obtinerea unor valori excelente pentru nivelul de zgomot si vibratii. Acest lucru a permis renuntarea la arborele de echilibrare, micsorand inertia si frecarile din motor, fapt ce a dus la obtinerea unui raspuns rapid la accelerare. Dupa ce modelele Outback si Legacy au primit noul propulsor, a venit si randul lui Forester sa beneficieze de avantajele dieselului boxer.

Am avut ocazia sa testam capacitatile SUV-ului atat pe sosea, cat si pe un traseu veritabil de off-road. In ciuda greutatii de aproximativ 1,6 tone, a sistemului AWD si a garzii la sol inalte, propulsorul de 2 litri si 147 CP reuseste sa produca reprize foarte bune, indiferent de viteza de deplasare. Cu o valoare de 350 Nm, cuplul dezvoltat este unul dintre cele mai bune din segment, iar rafinamentul si liniaritatea cu care motorul urca in ture merita mentionate. In off-road, imbinarea dintre Symmetrical AWD si Vehicle Dinamic Control (ESP in limbajul Subaru) fac ca Forester sa se descurce impecabil, fiind in top intre SUV-urile compacte.
 

Adaugă un comentariu