Test Audi Q7 3.0 TFSI: Ecologie sub presiune

Dincolo de indicativul TFSI al motorizarilor V6 de 3,0 litri propuse pentru Q7, se ascunde acum o supraalimentare cu compresor mecanic.

Cand ai o masina de gabarit impozant in segmentul SUV de lux si curentul ecologist te pune intr-o lumina oarecum defavorabila, ar fi bine sa faci oarece gesturi de bunavointa. Un mic downsizing, de exemplu…

In aceasta idee se incadreaza perfect noile versiuni de motorizare cu benzina de la baza seriei Audi Q7. Marca din Ingolstadt va renunta la variantele Q7 3.6 (280 CP) si Q7 4.2 (350 CP) in favoarea a doua noi modele echipate cu noua motorizare V6 supraalimentata de 3,0 litri, ale caror puteri sunt de 272 si, respectiv 333 CP. Aceste modele poarta deja cunoscutul indicativ TFSI (Turbo Fuel Stratified Injection), insa, surpriza, supraalimentarea lor este asigurata de compresoare mecanice de tip Roots, nu de sisteme cu turbina.

Acceleratiile si reprizele lui Q7 3.0 TFSI in versiunea de 272 CP sunt convenabile tinand cont de statutul masinii. Performante cu adevarat corespunzatoare cu pretentiile de superioritate ale lui Q7 gasim, insa, la modelul 3.0 TFSI de 333 CP (acceleratia de la 0 la 100 km/h se rezolva in 6,9 s). In ambele cazuri, raspunsul instantaneu al motorului la apasarea pedalei de acceleratie impresioneaza favorabil. Aici se evidentiaza avantajul esential al supraalimentarii cu compresor mecanic, la care orice risc de aparitie a unor intarzieri la raspuns (turbo-lag) este complet eliminat.

Pe de alta parte, se face simtita o tendinta de plafonare in extremitatea superioara a plajei de turatie, la peste 5000 rpm. Ce-i drept, Audi Q7 nu este genul de masina care sa fie condusa „in ture“, asa incat putem considera ca noile propulsoare 3.0 TFSI se achita foarte bine de atributiile lor. Indiferent de care dintre versiunile de putere ale motorizarii 3.0 TFSI este vorba, consumul mediu al lui Q7 se cifreaza la numai 10,7 l/100 km.

Mai adaugam ca pentru toate modelele Audi Q7 avand motorizari cu 6 cilindri a devenit disponibila cutia de viteze automata Tiptronic cu 8 trepte, deja cunoscuta de la limuzinele de lux A8. Aceasta transmisie favorizeaza posibilitatea unei conduceri economice si poate fi asociata cu un sistem Auto Start Stop. Asadar, Q7 a facut pasi demni de luat in seama in spiritul economiei si ecologiei.

Adaugă un comentariu

Articole similare