Test Hyundai ix35 2.0 CRDI 4×4 – Actiunea X

Nu doar numele este nou, ci si tehnologia si designul. In test, versiunea de top ix35 2.0 CRDi cu noul diesel de 184 CP si tractiune integrala 4WD.

In ultimii ani, progresul inregistrat de Hyundai este uimitor. Si acest lucru se observa nu doar privind diferentele dintre Tucson si noul ix35. Dincolo de designul superb al noului ix35, impresioneaza foarte mult ce se afla sub capota. Noul diesel de 2 litri si 184 CP si cutia automata cu 6 trepte sunt realizate in-house.

Propulsorul diesel Hyundai este cel mai puternic diesel cu un singur turbo din lume, alaturi de cel de la BMW 520d. Cu noul ix35 si cu facelift-ul la Sante Fe, Hyundai este bine pozitionat in segmentul SUV-urilor compacte, care va creste in Europa conform estimarilor: de la 528.315 unitati in 2009, la 607.000 in 2013.

Noul ix35 se indeparteaza de zona utilitara/off-road in care actiona Tucson, plasandu-se in zona crossover-elor elegante, intre Nissan Qashqai si Renault Koleos, pe de o parte, si BMW X1 si Ford Kuga, pe de alta parte.

Fata de Tucson, ix35 este cu 8,5 cm mai lung si cu 2 cm mai scund, iar acest lucru este benefic atat pentru spatiul interior, cat si pentru portbagaj. Desi silueta masinii este mai fluida si acoperisul coboara mai abrupt spre spate, spatiul pentru cap in spate este foarte generos, chiar daca se comanda plafon panoramic (standard la Luxury).

Bancheta spate are spatarul foarte bine profilat si ofera un confort de inalta clasa. Locul pentru genunchi este mult superior unor concurenti de genul Ford Kuga sau Nissan Qashqai, ix35 fiind un adevarat crossover de familie. De criticat ar fi doar pozitia sezutului banchetei, care este un pic prea joasa. Gratie celor 8,5 cm in plus la lungime, portbagajul a castigat enorm: 465 litri fata de doar 325 litri la Tucson, iar cu bancheta rabatata se ajunge la 1436 litri.

Modularitatea nu este chiar referinta clasei, dar este buna totusi, prin rabaterea banchetei in proportie de 1/3-2/3 creandu-se o suprafata aproape plana de incarcare, fara a scoate si sezutul. Portbagajul are o margine de incarcare destul de joasa, dar suspensia spate obtureaza putin latimea in dreptul rotilor.

In ciuda formei foarte aerodinamice, vizibilitatea spre spate este mai buna decat ne asteptam, iar camera de luat vederi pentru marsarier, cu afisaj pe ecranul touchscreen al sistemului de navigatie (standard la echiparea Luxury), este de mare ajutor la manevrele de parcare.

Plansa de bord este complet noua si foarte functionala. Climatizarea dubla si sistemul multimedia cu touchscreen au meniuri simple si usor de inteles si, din acest punct de vedere, ergonomia meticuloasa si organizata a lui Hyundai nu se dezminte. Surprinde foarte placut utilizarea foarte intuitiva a meniurilor de la touchscreen. Mai notam pornirea de la buton de start si aspectul ecologic, cu indicator pentru treapta de viteze recomandata.

Scaunele fata sunt mari, excelent configurate si ofera o sustinere si un confort la drum lung de mare clasa. Pozitia de condus, usor mai inalta decat la Qashqai, este foarte buna, cu reglaje ample pentru scaun si volan. Asteptam insa mai mult in ceea ce priveste calitatea materialelor, in special de la versiunea de top Luxury.

Asamblarea este ireprosabila, dar plasticele destul de tari puteau fi mai de calitate. La startul vanzarilor in Romania, Hyundai ofera doua motorizari pentru ix35, combinate cu patru niveluri de echipare: GL Classic (doar in combinatie cu versiuni 4×2), GLS Style, GLS Premium si GLS Luxury (doar pentru diesel).

Noi am condus versiunea diesel de 184 CP, combinata cu tractiunea integrala in echiparea de top GLS Luxury. Noul motor diesel este impresionant sub aspectul fortei de impingere. Dezvolta un cuplu maxim de 392 Nm inca de la 1800 Nm si trage foarte bine in plaja de turatii joase gratie unei turbine cu geometrie variabila cu pale actionate electric. Inca de la 1500 rpm, motorul trage viguros si isi pastreaza vigoarea pana la 4500 rpm, iar la apasarea pedalei raspunde extrem de rapid.

Cu o cutie manuala cu 6 trepte excelent etajata si destul de precisa (doar treapta a sasea pare un pic cam scurta, atingandu-se la 3000 rpm doar 140 km/h), ix35 este foarte vioi si rapid in depasiri. Ce nu ne-a placut la motor este sunetul tipic de diesel, care se aude mai ales la accelerari. La viteza constanta, sunetul motorului se domoleste, dar se percepe clar zgomotul la vant, mai ales in zona oglinzilor exterioare destul de mari.


Versiunea Luxury ofera standard scaune incalzite spate

Consumul inregistrat de noi in test, de 8,9 l/100 km, pare putin cam mare, dar nu exagerat. Avand in vedere masa masinii, de circa 1,7 tone si tractiunea integrala, care aduce un plus de 70 kg, rezultatul este acceptabil.

Tinuta de drum este la nivelul unui crossover modern de asfalt. Combinatia dintre arcurile tari si amortizoarele mai moi confera un ruliu redus si un confort foarte bun pe sosea, dar in off-road se simte taria suspensiei. Insa nici Ford Kuga sau BMW X1 nu ofera mai mult confort in off-road. Directia este mult mai liniara si mai progresiva decat la vechiul Tucson. ix35 are un comportament mult mai incisiv si mai dinamic decat Tucson si este placut la condus mai ales ca sistemul ESP lasa destula libertate de actiune, intervenind discret si destul de tarziu.


Asistare la coborarea pantelor si blocarea transmisiei sunt standard

Din punct de vedere al agilitatii, ix35 este superior lui Qashqai & Koleos, fiind la nivelul lui Kuga. Sistemul 4×4 este eficient chiar daca unghiurile de trecere nu recomanda ix35 pentru abordarea terenurilor foarte denivelate. Functie de aderenta, pozitia pedalei de acceleratie si a unghiului directiei, diferentialul cu lamele transmite spre spate pana la 50% din putere. De la doua butoane din stanga bordului se poate activa butonul de asistare la coborarea pantelor si cel de blocare a transmisiei, care functioneaza in teren greu pana la 38 km/h. Impreuna cu franarea selectiva a rotilor spate asigurata de ESP, ix35 poate aborda cu incredere si terenuri cu aderenta redusa.

Versiunea de top GLS Luxury pare scumpa la prima vedere, dar ofera un nivel de dotare standard absolut de exceptie, care include echipamente doar optionale la concurenta: navigatie cu touchscreen, plafon panoramic, climatizare duala, tapiterie din piele, jante de 18 inci cu pneuri 225/55 etc.

Gama porneste de la 18.921 euro pentru GL Classic 2.0 MPI 2WD, iar in toamna se vor putea cumpara versiuni si mai ieftine cu motor diesel de 1,7 litri/115 CP si benzina de 1,6 litri cu injectie directa, sistem start-stop de 140 CP.

Adaugă un comentariu