Audi Q7: Când șeful iese din funcție…

Nou, Audi Q7 a convins mulți clienți pretențioși. Este bun și ca idee SH? Am testat un exemplar S line cu motorizarea 3.0 TDI quattro fabricat în 2018 cu un rulaj de 147.187 de kilometri.

Eventual, ar putea fi poreclit Mr. Big, asta deoa­rece SUV-ul Audi cu dimensi­uni XL încă e perceput intuitiv și din inerție ca fiind cel mai mare Audi din ofertă, deși realitatea nu mai stă chiar așa. Despre cea de-a doua generație, tratată în articolul nostru, se poate afirma că are mani­ere corespunzătoare clasei de lux.

Gigantul cu tracțiune integrală era asamblat la uzina slovacă de la Bra­tislava la un loc cu VW Touareg. Alte rude tehnice ale sale sunt Porsche Cayenne, Bentley Bentayga și Lam­borghini Urus (platforma tehnică MLB Evo, unde MLB vine de la Mo­dularer Längsbaukasten – arhitec­tură modulară cu motorul longitu­dinal în față).

Problema prețului ridicat devine mai puțin presantă în cazul unui exemplar de patru ani, care ajunge pe picior de egalitate cu modelele Q3 actuale echipate relativ simplu. În 2018, inclusiv cu pachet S-line, al treilea rând de locuri și alte câteva opțiuni, prețul mașinii noastre (în­matriculată în Luxemburg) a fost de 80.040 de euro. Acum, acest Q7 având nuanța Daytona Grey este dis­ponibil la dealerul Autohaus din Bockel, lângă Bremen, la prețul de 42.980 de euro.

Deși primul proprietar nu s-a răsfățat cu echipament complet, șederea la bord este categoric plăcută și confortabilă pe fondul unei ambi­anțe techno-cool, tipică Audi. Rula­jul impresionant de 147.187 km nu se face observat nici la nivelul trenu­lui de rulare, nici în interior. Selecția materialelor și calitatea fabricației sunt de top, iar generozitatea spațiului corespunde celor mai înalte cerințe.

Din fericire, cândva temu­tele probleme de vopsea moale fac parte din trecut, în cazul de față. Sis­temul sofisticat de infotainment MMI poate fi operat prin touchpad sau comutator și reacționează cu promptitudine. Afișajul Virtual Cockpit cu diagonala de 12,3 inchi poate să arate și Google Maps pe lângă vi­zualizările clasice.

Scaunele de pe al treilea rând sunt retractabile electric, făcând din Audi Q7 un adevărat lu­xury-cruiser sofisticat de șapte locuri – situație în care volumul portbaga­jului se vede drastic redus. În cazul configurării cu numai două rânduri de locuri, portbagajul este impresi­onant de mare, oferind de la 890 până la 2075 l (pe aproape de ceea ce oferă unele vehicule comerciale ușoare).

Portierele care se închid cu sunet înfundat, ca un semnal si­gur de soliditate, dove­desc atenția acordată la construcție și asamblare. Sunt vizibile unele deteriorări la vop­sea pe mai toate părțile vehiculului, acestea părând a se datora, mai de­grabă, neglijenței cu care s-a com­portat fostul proprietar.

Turbodiese­lul de 272 CP (cod intern VW EA897evo) aflat sub capota mașinii tratate aici poate fi considerat can­didatul ideal din întreaga ofertă de motorizări. Caracteristica de cuplu bună la turații mici și consumul foar­te decent, de aproximativ opt litri de motorină la fiecare sută de kilometri, sunt punctele forte ale propul­sorului cu conformitate Eu­ro 6b și alimentare com­monrail. Acesta e, de asemenea, potrivit pentru etapele de au­tostradă rapide șI rămâne viguros inclusiv când pe cârligul din spate sunt ancorate re­morci (sarcină maximă: 2,7 t).

Nu se descurcă rău nici motori­zarea 3.0 TDI de 218 CP. Varianta hi­bridă 3.0 TDI e-tron este greu de gă­sit și de negociat. Are o putere a sistemului de 373 CP și a fost produsă doar din martie 2015 până în mai 2018. Motoarele pe benzină TFSI cu puteri de la 333 CP în sus sunt sem­nificativ mai însetate.

În perspectivă, pentru mașina de față, nu ar trebui să apară la orizont vreun fel de reparații dificile. Cu toa­te acestea, se recomandă prudență și atenție pentru detectarea situațiilor în care Q7, luat drept cal de muncă nobil, a fost abuzat în afara drumului asfaltat sau folosit perma­nent ca vehicul de remorcare. Trac­tarea unor sarcini considerabile pe termen lung poate să afecteze trans­misia automată dacă aceasta nu es­te tratată la timp cu ulei proaspăt.

În 2019 a avut loc un facelift cu­prinzător, cu un design mai clar per­sonalizat, infotainment mai modern.

 

Dacă apar probleme, remedierea lor o să coste scump!

Odată cu apariția celei de-a doua generații, Q7 a pierdut din greutate și a câștigat soliditate constructivă. În plus, caroseria este foarte bi­ne protejată împotriva ruginei, Audi oferind o garanție de doisprezece ani la perforarea prin coroziune. Bateriile descărcate pot fi urmarea unei vari­etăți de probleme electronice subtile. Sistemul start-stop s-ar putea defecta uneori. Eventu­alele probleme ale suspensiei pneumatice sunt ceva serios: un arc elicoidal cu burduf pneumatic din față costă 1360 de eu­ro! Rechemări din partea casei: pentru scur­geri ale sistemului de combustibil (2019), su­porturi defecte ale amortizoarelor (2019), pericol de incendiu din cauza camerei frontale (2020) și risc de apariție a unor defecțiuni la direcție (2020).

 

Interior

Audi a rezolvat problema deteri­orării lacurilor îna­intea acestei gene­rații. Gurile de ventilație sunt sensibi­le la zgâriere.

 

Infotainment

Problemele sunt ra­re, dar diverse: comutatoare defecte, blo­cări ale sis­temului și in­terferențe în Bluetooth.

 

Insuficient de dur

Pragurile nu rezistă bine la particulele dure. Probabil că mașina a fost rulată și în offroad. Necesită verificare și pe dedesubt.

 

Frâne

La o masă proprie de peste 2 tone, Audi Q7 tinde să uzeze frâ­nele prematur. Bu­getul lor nu poate să fie ignorat.

 

Verdict

În cazul unui Q7 achiziția înseamnă doar o jumătate de victorie. În po­fida calității ridi­cate a vehiculului, întreținerea costă scump, valabil atât pentru costu­rile fixe, cât și pentru reparatii. Altfel, confortul și satisfacția sunt la cote înalte!

Adaugă un comentariu