Test Mazda CX-7 cu motor diesel

Odata cu facelift-ul lui CX-7, Mazda arunca in arena o arma redutabila: motorul diesel lansat anul trecut pe Mazda6.

CX-7 s-a bucurat de succes inca de la lansare, in 2006, fiind unul dintre primele SUV-uri de pe piata care combinau versatilitatea unui vehicul recreational cu designul si comportamentul rutier ale unei masini cu aptitudini sportive.

Lipsa unei motorizari diesel a limitat drastic vanzarile acestui model foarte tentant prin design, in special pe pietele europene (unde dieselurile sunt atat de populare) si mai ales in actualele conditii economice, cunoscut fiind apetitul motorului pe benzina al lui CX-7.

La trei ani de la lansare, Mazda CX-7 primeste, pe langa restilizare, si mult-asteptatul motor diesel. Acesta nu este altul decat rafinatul propulsor de 2,2 litri, care si-a facut debutul pe Mazda6 anul trecut.

Beneficiara a unui design apreciat, CX-7 a fost actualizata pentru a se incadra mai bine in noua linie de design a marcii Mazda, cu un spoiler fata mai agresiv, care subliniaza ideea de sportivitate. Schimbari mai importante au survenit in interior, unde consola centrala a fost reproiectata, noua Mazda CX-7 beneficiind, de asemenea, de materiale de o calitate mai buna (fara sa straluceasca, totusi, la acest capitol), precum si de un volan nou.

Plansa de bord a fost si aceasta revizuita in stilul inaugurat pe noua Mazda3, cu doua ecrane deasupra consolei centrale. Din punctul de vedere al ergonomiei, aceasta alegere nu este cea mai fericita, ecranul sistemului de navigatie, de dimensiunile unui ecran de PDA, fiind greu de citit, in special cand este folosit pentru a arata harta. Mazda dispune, insa de o perfectionare ergonomica in alta parte, oferind ajustare pe adancime a volanului, un lux indisponibil pe modelele anterioare.

Diesel-ul este puternic si rafinat
Motorul diesel este unul dintre cele mai rafinate din clasa non-premium, cu un nivel foarte redus al vibratiilor si un zgomot foarte bine controlat, aceste performante datorandu-se folosirii unei casete cu arbori de echilibrare. Daca pe Mazda6 este disponibil in trei variante de putere (cu un maxim de 185 CP), pentru CX-7 puterea motorului a fost plafonata la 175 CP. Potrivit inginerilor japonezi, aceasta alegere a avut ca scop optimizarea motorului pentru cuplu la turatii scazute, dar in practica este greu sa observi o imbunatatire in acest sens, sub 1800 rpm motorul lui CX-7 fiind mai greu de convins sa se intinda la drum.

Cutia de viteze este etajata lung
Nu-l ajuta nici cutia de viteze, care are o etajare nefiresc de lunga pentru o masina cu pretentii sportive. In schimb, aceasta abordare favorizeaza economia de combustibil, CX-7 remarcandu-se printr-un consum foarte bun pentru un SUV de aproape doua tone (7,5 l/100 km specificat, noi am obtinut in timpul testului intre 8,0 si 8,5 l/100 km, in functie de stilul abordat).

Comportamentul rutier al Mazdei CX-7 este ireprosabil, fiind demn de o limuzina de clasa medie. Cu prilejul facelift-ului, tinuta de drum a fost imbunatatita prin cresterea rigiditatii torsionale a caroseriei, astfel ca SUV-ul japonez abordeaza cu aplomb serpentinele si reuseste un comportament neutru in viraje, gratie sistemului de tractiune integrala Active Torque-Split. Acesta poate varia in timp real cuplul intre cele doua punti, de la 100% pe fata pana la 50%-50%.

Directia este incisiva si precisa, beneficiind de un feedback consistent. Introducerea unui sistem de asistare electrohidraulica (exclusiv pe motorizarea diesel) face ca directia sa fie mai usor de manevrat decat in cazul versiunii pe benzina, dar la viteze mari directia nu se intareste suficient, parand supra-asistata.

Adaugă un comentariu

Articole similare