Test Mazda6: Imblanzirea scorpiei

Facelift-ul Mazda6 a adus schimbari importante in personalitatea modelului, care ofera mai mult confort si mai putin „zoom-zoom“.

Trei ani pe piata este varsta obisnuita pentru un refresh, iar Mazda nu incalca aceasta regula. Din punct de vedere vizual, e greu de recunoscut in trafic o Mazda6 cu facelift – grila frontala modificata, blocuri optice fata si spate cu contur cromat sau designul nou pentru jantele de aliaj cu greu atrag atentia.

Nici in interior nu esti surprins de diferente: este vorba in principal de nuante si texturi, modificari cosmetice care reusesc sa faca mai placuta viata la bordul Mazdei6. Principala noutate o constituie motorul MZR 2.0 DISI cu injectie directa de benzina, introdus pe Mazda3 impreuna cu sistemul i-Stop. Regretabil, Mazda6 nu beneficiaza de sistem start-stop, dar reuseste un consum mediu de 6,9 l/100 km.

De asemenea, motorizarile diesel de 2,2 litri beneficiaza de turbine noi, de dimensiuni mai mici, avand astfel o inertie mai mica. In practica, aceasta optimizare aduce un raspuns mai prompt la pedala de acceleratie, dar si un cuplu mai bun in zona inferioara de turatii, crescand elasticitatea. Din septembrie, cand si motorizarea pe benzina de 1,8 litri va fi inlocuita, toate motoarele de pe Mazda6 vor respecta normele Euro 5.

Alte schimbari importante anuntate de Mazda pentru modelul sau de clasa medie sunt legate de suspensie si sistemul de directie. Atenti la criticile presei referitoare la suspensia rigida, cei de la Mazda au modificat trenul de rulare, acesta absorbind suplu orice denivelare din asfalt. Gratie modificarilor aduse prinderilor suspensiei multilink din spate si a barei stabilizatoare fata, tinuta de drum nu a fost afectata, chiar daca acum inclinarea caroseriei in curbe este ceva mai accentuata.

Mazda6 ramane perfect controlabila si comunicativa la limita, dar parca ceva din spiritul zoom-zoom s-a pierdut. La acest sentiment contribuie si directia, care este ceva mai asistata. Feedback-ul este la fel de consistent ca si inainte, precizia nu s-a schimbat, dar Mazda a preferat o configuratie optimizata pentru viteze mari pe autostrada mai degraba decat pe curbe abordate incisiv.

Ca dotari noi, Mazda a adus farurile adaptive, sistemul Emergency Stop Signal (ESS) care aprinde luminile de avarie in cazul unei franari bruste, semnalizatoarele inteligente, sistemul Hill Launch Assist de asistenta la pornirea in rampa sau sistemul RVM de monitorizare a vehiculelor aflate in unghiul mort al oglinzilor retrovizoare.

Adaugă un comentariu