TEST Mercedes-Benz SL350

Prin folosirea extensiva a aluminiului si prin optimizari con­structive, Mercedes vrea sa dea o noua semnificatie denumirii SL.

 Denumirea SL, inaugurata in 1954 pe celebrul SL 300 Gullwing, avea o semnificatie aparte, reprezentand initialele cuvintelor Sport Leicht, care nu mai au nevoie de nicio traducere. De-a lungul anilor insa, aceste doua litere si-au pierdut din incarcatura, generatia anterioara a lui Mercedes-Benz SL avand o masa la gol de 1.750 kg pentru modelul SL 350. Cu ultima generatie, inginerii de la Mercedes redau acum lui SL renumele de roadster sportiv si usor, folosind o caroserie revolutionara, realizata in intregime din aluminiu. Cu aceasta si prin optimizarea celorlalte componente, noul SL 350 reuseste o performanta mai putin obisnuita in industrie: o reducere a masei la gol cu 140 kg. Rezultat notabil, care nu schimba insa faptul ca SL este, totusi, destul de greu pentru un roadster.

In apararea sa insa, trebuie spus ca Mercedes-Benz SL este un roadster care ofera un nivel incredibil de lux, confort si tehnologie. Standard la SL 350 sunt oferite scaune actionate electric, cu memorie, acoperite cu o combinatie din piele si material textil (la SL 500, acestea sunt integral din piele), climatizare automata Thermotronic si sistemele de asistenta Attention Assist si Pre-Safe. Tot in echiparea de baza intra si trenul de rulare semiactiv, care permite ajustarea amortizoarelor in functie de conditiile de drum si compensarea miscarilor caroseriei cauzate de franari, acceleratii si a inclinarii in viraje. Optional (3.658 de euro), sistemul Active Body Control ofera suplimentar posibilitatea controlarii arcurilor suspensiei si a garzii la sol si compenseaza inclinarea in viraje. In aceasta configuratie, barele antiruliu nu mai sunt necesare. Masina de test a fost configurata cu pachetul Edition 1 (23.548 de euro), rezervat premierelor Mercedes, acesta incluzand, intre altele, suspensie sport AMG Performance, frane sport, jante de 19 inci din aliaj usor, interior din piele rosie Designo, sistem de sunet Harmann Kardon Logic 7, acoperis panoramic vario-roof, paravant actionat electric si sistemul Airscarf de incalzire in zona cefei. Pentru un supliment de 3.100 de euro, se poate admira cerul prin sistemul Magic Sky Control, care schimba gradul de transparenta al acoperisului panoramic la apasarea unui buton.

In interior, senzatia de cockpit este amplificata de consola centrala masiva, care reuneste comenzile pentru sistemul audio, climatizare, controlul transmisiei si al motorului (cu cele trei programe, Economic, Manual si Sport) si cel al suspensiei, cu modurile Comfort si Sport. Cu acope­ri­sul coborat, volumul portbagajului este limitat la 364 de litri, restul fiind ocupat de acoperis. Acoperit, Mercedes SL ofera un volum pentru bagaje mult mai rezonabil, cu un maxim de 504 litri.

 Chiar si configurat cu suspensia AMG Performance si jantele de 19 inci, SL 350 ramane incredibil de confortabil, inclusiv in conditiile rularii pe carosabil deteriorat. Prin actionarea butonului suspensiei adaptive, aceasta se intareste semnificativ in modul Sport, favorizand abordarea unui stil de conducere dinamic. Placerea conducerii este subliniata de directia Direct Steer cu demultiplicare variabila, care asigura un raspuns optim la miscarea volanului. In zona centrala, aceasta ofera o demultiplicare mai mare, contribuind la siguranta conducerii la viteze mari. Bracarea rotilor creste exponential odata cu rotirea volanului, ceea ce permite o economie de miscari si un confort mai mare in cazul virajelor stranse. In aceste conditii, volanul are o consistenta placuta si un feedback suficient, chiar daca directia nu este suficient de incisiva pentru un model cu veleitati (si denumire) sportive.

Motorul V6 aspirat surprinde prin sunetul viguros al evacuarii, evident preparata din punct de vedere acustic. Chiar daca are aceeasi cilindree (3498 cmc) ca si generatia anterioara, reducerea unghiului dintre liniile de cilindri de la 90 la 60 de grade a permis eliminarea arborelui de echilibrare care compensa vibratiile de ordin primar. Puterea a scazut putin (306 CP fata de 315 CP la modelul anterior), dar noul motor compenseaza prin cuplul motor, care a crescut cu 10 Nm, pana la 370 Nm. Scaderea de putere nu afecteaza astfel deloc performantele dinamice, acceleratia de la 0 la 100 km/h durand cu 0,3 s mai putin. Ceea ce este cu adevarat senzational este reducerea consumului de combustibil cu 30% fata de generatia anterioara, SL 350 multumindu-se acum cu numai 6,8 l/100 km.

In practica, SL 350 trage viguros pe un palier larg de turat­ii, fiind ajutat si de excelenta cutie de viteze automata 7G-Tronic Plus. Aceasta schim­ba treptele semnificativ mai repede decat generatia anterioara, avand si posibilitatea retrogradarii simultane a mai multor trepte. Atunci cand este condusa intr-o maniera sportiva insa, mai are momente in care smuceste usor. Totusi, in ciuda denumirii, SL este mai mult un cruiser decat o masina sportiva, agilitatea in viraje fiind penalizata de masa inca relativ mare.

Adaugă un comentariu

Articole similare