„Grand“ diesel pentru Opel Grandland X!

Am testat cea mai puternică versiune diesel a lui Opel Grandland X. A fost până acum veriga lipsă dintre motorizări?

Întrebarea noastră a fost: mai e sau nu un Opel? Ne așteptam ca răspunsul la această întrebare să ne fie dezvăluit imediat, dar am aflat că lucrurile nu sunt chiat atât de simple.

După cum știți deja, compania germană a fost achiziționată de Grupul PSA în martie 2017. Schimbarea s-a dovedit a fi de succes, deoarece, sub pălăria PSA, Opel a început să aducă profit. Noua strategie se concentrează pe SUV-uri dezvoltate pe platforma francezilor, și anume Crossland X și Grandland X. Cel din urmă este fratele lui Peugeot 3008 și acest lucru se vede repede. Ambele utilizează aceeași platformă tehnică, dar oferă abordări diferite la interior.

Chiar putem spune că modelul Opel este un Peugeot cu un interior „cuminte', deoarece aici nu poate fi găsit instrumentarul așezat deasupra volanului. Cu toate acestea, calitatea se dovedește a fi mai slabă decât în cazul modelului francez, cu precădere în zona schimbătorului de viteze, care are un comportament lipsit de rafinament. Cu toate acestea, transmisia automată cu opt trepte se potrivește de minune cu motorul diesel. Răspunsul accelerației este prompt, iar schimbările vitezelor sunt realizate insesizabil. Tracțiunea este doar pe puntea față, dar beneficiază de sistemul IntelliGrip, care oferă mai multe moduri de condus.

Cu adevărat impresionant este spațiul disponibil la interior, mai ales pe locurile din spate, unde confortul este chiar superior primului rând. De asemenea, portbagajul este bine dimensionat și mai mult decât suficient pentru o familie modernă.

Chiar dacă puterea îi permite să ajungă la viteze mari destul de repede, Grandland X este reglat mai degrabă pentru confort, ceea ce înseamnă că există ruliu, dar nu la un nivel deranjant. De asemenea, direcția nu va fi apreciată de cei care vor sportivitate. Insonorizarea este bună, iar unitatea media oferă conectivitate completă, mulțumită aplicațiilor Android Auto și Apple CarPlay.

 

Prima impresie

Dieselul de top al lui Grandland X oferă un comportament dinamic, iar suspensia asigură un parcurs confortabil. Materialele de la interior ar fi putut beneficia de o finisare mai atentă.

 

Date tehnice

Motor L4, turbo, diesel – Cilindree 1997 cmc – Putere maximă 177 CP la 3750 rpm – Cuplu maxim 400 Nm la 2000 rpm – Transmisie tracțiune față, cutie automată cu 8 trepte – L/l/h 4477/1856/1609 mm – Masă proprie 1500 kg – Portbagaj 514-1652 l – 0–100 km/h 9,1 s – Viteză maximă 214 km/h – Consum 4,9 l/100 km – Emisii CO2 128 g/km – Preț de la 28.500 euro cu TVA

 

Verdict

Opel Grandland X poate fi alegerea ideală pentru vechii fani ai brandului german, dar care pot trece peste calitatea perfectibilă a interiorului, mai ales față de Peugeot 3008. Cu toate acestea, propulsorul se potrivește de minune cu mărimea mașinii. Răspuns: încă este un Opel!

Adaugă un comentariu