Kia XCeed: O nouă specie

Am testat și în România noua Kia XCeed. Cum se mișcă pe drumurile patriei? Răspunsul este la Auto Bild, ca de obicei.

Kia a făcut un mare pas cu primul Ceed. Timpul a trecut, iar gama de compacte a mărcii a crescut și a devenit din ce în ce mai competitivă. Acum, avem și un crossover compact. I-au spus XCeed pe motiv că îți depășește așteptările. Eu am așteptări mari. Să vedem.

Kia joacă de data aceasta într-un segment nou. Un crossover bazat pe o compactă, dar fără 4×4, însă cu o gardă la sol mărită. Experiența de conducere este foarte apropiată de Ceed, cu un plus de confort. Direcția trage spre confort, în timp ce motorul turbo în compania transmisiei automate cu două ambreiaje poate „juca' pe două fronturi: economie și confort, sau sportivitate.

Le face pe amândouă bine pentru caii din dotare. Suspensia este și ea orientată spre confort și face treabă bună chiar și cu jante de 18 inchi. Noi am alege de 17 fără griji. Interiorul este destul de îngrijit și arată tineresc. Exact ce așteaptă publicul-țintă.

Îți poți conecta telefonul și totul merge exact cum te aștepți. Grafica unor iconițe ale unității multimedia merita mai multă atenție. XCeed poate să te surprindă plăcut din punct de vedere dinamic, în special pe partea de reprize. Îi ține piept concurentului direct de la Mazda, CX-30, dar nu este la fel de îngrijit la interior în comparație cu acesta. Însă se simte mai spațios.

Aici, Kia nu a plonjat prea tare plafonul, deci ai loc lejer la 1.80 m înălțime când stai în spate. Portbagajul este și el generos. Am fi vrut o antifonare mai bună și un sistem audio mai bun în versiunea de top, dacă tot este opțional. E semnat JBL, dar nu simți că a meritat banii. Dar este mai ieftin decât Mazda.

 

Prima impresie

Iată o nouă nișă, parcă scoasă din joben. E un hatchback înălțat, e crossover? Greu de spus, pentru că se simte a hatch înălțat, dar vine cu spațiu de crossover.

 

Date tehnice

Motor L4, turbo, față transversal – Cilindree 1353 cmc  – Putere 140 CP la 6000 rpm – Cuplu maxim 242 Nm între 1500 și 3200 rpm – Tracțiune față/cutie automată cu șapte trepte – L/l/h 4395/1826/1483 mm – Masă proprie 1.375 kg – Volum portbagaj 426–1.378 l – 0–100 km/h 9,5 s – Viteză maximă 200 km/h – Consum mixt 6,8 l/100 km – Emisii CO2 134 g/km – Preț de la 23.232 euro cu TVA inclusă; 28.522 pentru modelul testat

 

Verdict

Iată că doi producători de automobile au lansat două modele comparabile într-un nou segment în același an. XCeed și CX-30. Fiecare e cu bune și cu rele. Le vrem într-un comparativ, să decidem învingătorul definitiv al noii nișe compacte!

Adaugă un comentariu