Mazda 3 Edition 100: Tortul centenar

Mazda își sărbătorește centenarul în 2020, iar fanii mărcii au ocazia să cumpere ediții speciale ale modelelor din gamă.

Dacă ești fan Mazda, acum este momentul să acționezi. Vei putea cumpăra o ediție specială a unui model din gama mărcii din Hiroshima. În cazul de față, noi am testat o Mazda 3 în ediție aniversară. La fel ca frații săi aniversari, modelul urmează tradiția unei caroserii albe și a nuanței „burgundy' pentru contrast. În cazul modelului testat de noi, vișiniul apare la interior și se potrivește de minune cu nuanța specială a caroseriei.

Ce mai, asta e o Mazda 3 pentru fanii înfocați ai mărcii, dar de care se poate bucura orice proaspăt proprietar al compactei.

Iar dacă tot alegi o variantă specială, e și păcat să nu mergi pe motorizarea de top, nu? Așadar, ne întâlnim din nou cu motorul SkyActiv-X de 180 de cai-putere și cu tracțiune integrală, alături de o transmisie manuală cu șase trepte la fel de fină cum ne-a obișnuit Mazda de ani buni.

Nu există schimbări de ordin tehnic odată cu această ediție aniversară. Ceea ce poate fi bine dacă îți place deja cum merge această motorizare.

Însă poate fi un dezavantaj în raport cu alte ediții speciale ale altor modele oferite de constructorii rivali. Ei au avantajul motoarelor turbo, care pot primi mai mulți cai-putere pentru o ediție specială sau pentru o variantă deosebită, cum este aceasta.

În cazul Mazda, 180 de cai-putere este maximumul în gama SkyActiv-X. Pe moment, cel puțin. Este, totuși, prima variantă a acestei motorizări, deci nu ar fi exclus să vedem în viitor o variantă mai eficientă și chiar mai puternică a acestui propulsor.

În orice caz, este ultima șansă să alegi o compactă cu motor aspirat de 2,0 litri și să te bucuri de o transmisie manuală cu șase trepte etajată bine și cu o cursă potrivit de scurtă.

Este o combinație plăcută la condus și suficient de prietenoasă în materie de consum de carburant. Mai puțin prietenos este prețul, dar avem, totuși, o ediție specială. Finisajele sunt foarte bune pentru clasă și multe elemente se apropie tactil și vizual de ceea ce oferă producătorii premium. Așa era și normal.

Comenzile sunt ușor de înțeles și de utilizat, Mazda reușind de ani buni să găsească o soluție de integrare a tehnologiei împreună cu comenzi clasice. Deci, pentru cei ce nu vor bord integral TFT, motoare turbo și transmisii cu două ambreiaje, voila!

 

Prima impresie

Mazda știe să facă mașini pe placul nostru. Fanii motoarelor turbo de cilindree mică s-ar putea să fie de altă părere. Am fi dorit un mic plus de putere pentru ediția aniversară, ca un fel de bonus. Dar ajung și 180, nu?

 

Date tehnice

Motor L4, benzină, aspirat, transversal față – Cilindree 1998 cmc – Putere motor 180 CP/6000 rpm – Cuplu motor 224 Nm/3000 rpm – Transmisie tracțiune față/cutie manuală cu șase trepte – Consum 6,2 l/100 km – Emisii CO2 142g/km – 0-100 km/h 8,5 s – Viteză maximă 214 km/h – L/l/h 4.460/1.795/1.435 mm – Ampatament 2.725 mm – Volum portbagaj 358-1.026 l – Masă proprie 1.376 kg – Preț de la 29.280 euro cu TVA inclusă în varianta testată (bazat pe echiparea GT Plus – care pornește de la 27.290 cu acest motor).

 

Verdict

Mazda 3 ne place, indiferent că este sau nu în straie de sărbătoare. Această variantă ar putea să aibă o valoare mai mare de revânzare peste ani în comparație cu un model care nu a primit pachetul aniversar. Până atunci, ai de ce să te bucuri la Mazda 3.

Adaugă un comentariu