Mazda MX-5 Skyactiv-G184: Mănușa roșie

Îți place să conduci? Vrei un roadster în care să uiți de problemele zilnice? Atunci citește în continuare pentru a afla dacă Mazda MX-5 are tot ce îi trebuie pentru a-ți oferi echivalentul automobilistic al unui al doilea rând de piele.

Acesta este cel mai bine vândut roadster din istorie. Până acum, de la începutul producției seriei NA în 1989, niponii de la Mazda au fabricat peste un milion de exemplare MX-5. Rețeta este cum nu se poate mai simplă – se ia un motor cu patru cilindri, se așază longitudinal, iar puterea este direcționată către puntea spate.

De asemenea, trebuie să fie decapotabilă (cu plafon textil), să aibă două locuri, o transmisie manuală și, cel mai important, să fie accesibilă. Acestea sunt ingredientele cheie pentru care o astfel de mașină a atras o comunitate atât de mare de pasionați.

Cea de-a patra generație (ND) a debutat în 2015 și a reușit să ajungă din nou la dimensiunile celei din 1989 (NA), fiind cu 105 mm mai scurtă și cu 100 kg mai ușoară decât generația anterioară (NC). Acest curent este aproape de neconceput în restul industriei auto, unde modele consacrate au început să crească exponențial în dimensiune.

Japonezii au creat o lucrare de artă pe roți. Designul este la fel de proaspăt ca în prima zi. Probabil cel mai interesant aspect este dat de continuarea liniei capotei pe fețele ușilor. Astfel, din poziția de la volan, nu uiți niciodată că te afli într-o mașină cu adevărat specială.

Mazda MX-5 este genul de mașină cu care te obișnuiești într-un timp record. Mi-au fost necesare doar câteva secunde pentru a mă familiariza cu gabaritul mașinii, iar poziția la volan este ideală, mulțumită reglajului pe adâncime al acestuia, introdus la versiunea din 2019.

Din momentul acesta, nimeni și nimic nu mai poate interveni între tine și roadsterul tău. Ți se potrivește mănușă! Maneta schimbătorului este amplasată perfect, iar timoneria scurtă și precisă te face să nu te saturi niciodată de schimbatul vitezelor.

Dacă ar fi să aleg o mașină cu transmisie manuală și să o conduc toată viața, ar fi, fără discuție, o Mazda MX-5. Versiunea de top beneficiază de o creștere substanțială de putere, ajungând acum de la 160 la 184 CP. Răspunsul accelerației este instantaneu, iar acul turometrului urcă vertiginos până la 7500 rpm.

Sunetul motorului aspirat este intoxicant, iar schimbările rapide de trepte devin noul tău drog. Ce m-a surprins cu adevărat la MX-5 a fost suspensia, care se ridică la un nivel aproape inimaginabil de confort pentru o astfel de mașină. Denivelările scurte sunt pur și simplu eliminate, chiar și atunci când micul autoturism este dotat cu jante de 17 inchi.

Spațiul interior este la limită pentru persoanele de peste 1,8 metri înălțime, dar acest lucru face parte din personalitatea mașinii. Nu există torpedou, nu are buzunare în uși, însă există un compartiment destul de încăpător în spatele scaunelor. Operarea plafonului textil este atent studiată. Șoferul are nevoie de doar o mână pentru a capota și decapota mașina într-un timp record. Cine mai are nevoie de un sistem electric complex în condițiile astea?

Prima impresie

Dimensiunile compacte și greutatea redusă te fac să te simți ca într-un kart. Chiar și așa, suspensia este deosebit de confortabilă. Ce nu ne place? Faptul că senzațiile de la bord pot fi trăite de doar două persoane. Sau ne place asta?

Date tehnice

Motor L4, longitudinal – Cilindree 1.998 cmc – Putere maximă 184 CP la 7500 rpm – Cuplu maxim 205 Nm la 4000 rpm – Transmisie tracțiune spate/cutie manuală cu șase trepte – L/l/h 3915/1735/1230 mm – Masă proprie 1.061 kg – Volum portbagaj 130 l – 0–100 km/h 6,5 s – Viteză maximă 219 km/h – Consum mixt – 6,9 l/100 km – Emisii CO2 156 g/km – Preț de la 26.790 de euro cu TVA inclusă

 

Verdict

Mazda MX-5 este o încântare absolută, o mașină care ar trebui să existe în garajul oricărui pasionat al condusului pur. Noul propulsor ridică ștacheta și mai mult și face din micul roadster japonez o mașină cu adevărat rapidă. Mă grăbesc, am plecat la reprezentanță!

Adaugă un comentariu