Mercedes-Benz Clasa A Sedan: Clienții m-au cerut

A venit momentul să testăm primul Mercedes-Benz Clasa A Sedan. Cum e față de hatchback și CLA?

Primul CLA nu era un sedan, iar unii își doreau asta din partea mărcii în stea. Între timp, Mercedes-Benz a făcut o nouă generație a Clasei A, un nou CLA și primul Clasa A Sedan. De la vechiul Clasa A și până la actualul, Audi a lansat deja o berlină premium de segment compact, A3 Sedan. Adică există deja o piață și concurență.

Răspunsul BMW a venit acum câțiva ani, pe piața din China, iar Seria 1 Sedan nu pare să fie pe drum spre Europa. Așadar, să vedem cum este primul sedan Mercedes-Benz cu tracțiune față. Platforma este preluată integral de la Clasa A hatchback, ceea ce nu este rău. Avem o mașină sigură, confortabilă și cu o ținută de drum care îți dă încredere.

Direcția este la fel ca la hatchback, adică ușor de manevrat, anesteziată subtil, ca să nu simți toate denivelările drumului și potrivit de fermă când e nevoie. Supensia nu pare să fi primit modificări, deci avem un model orientat spre confort. De partea cu sportivitatea se ocupă variantele cu sigla AMG, dar nu e cazul pentru Clasa A Sedan. Nu momentan, cel puțin. Ar fi o piață prea mică, dar nu este asta o piedică. Să ne amintim de Clasa A Shooting Brake și de Clasa R.

Revenind la modelul testat, noi nu am alege jantele de 18 inchi. Sunt la limita confortului și doar reușesc să facă mașina mai agresivă în aspect. În compania motorului diesel de 1.5 litri testat, poți să parcurgi peste 800 de kilometri cu un singur plin, iar asta fără vreun efort deosebit.

Cutia de viteze cu două ambreiaje pare să fie mai dornică de accelerare decât ai apăsat tu pe pedală, iar pornirea motorului după intervenția sistemului Stop-Start se face simțită la bord sub forma unor vibrații scurte.

Pentru o experiență mai apropiată de ceea ce înseamnă Mercedes-Benz, ai putea să mergi pe un motor alimentat cu benzină. Sau poți să faci economii pe termen lung cu mașina ta premium și să iei un diesel. Tu ar trebui să știi mai bine câți kilometri faci într-un an. Exemplarul testat venea cu multe dotări opționale, ceea ce i-a crescut dramatic prețul față de standard.

 

Date tehnice

Motor L4, turbodiesel, transversal – Cilindree 1461 cmc – Putere max. 116 CP la 4000 rpm – Cuplu max. 260 Nm între 1750 și 2.750 rpm – Transmisie tracțiune față, cutie automată cu 7 trepte – L/l/h 4549/1796/1446 mm – Masă proprie 1.455 kg – Portbagaj 410 l – 0–100 km/h 10,6 s – Viteză maximă 206 km/h – Consum 4,6 l/100 km – Emisii CO2 103 g/km – Preț de la 27.170 standard, versiunea testată – 43.946 euro cu TVA inclusă

 

Verdict

Sedanurile de la Mercedes-Benz au ridicat un standard de-a lungul anilor. Te aștepți la anumite lucruri. Clasa A Sedan se apropie destul de mult de acestea, dar lasă de dorit la antifonare. Însă a știut să urce prețul. Prea sus…

Adaugă un comentariu