Mercedes-Benz G500 – Cu legenda 4×4 prin oraș

Am dus o legendă a off-road-ului în junglă. Jungla din București. Am făcut un test de consum pentru excentrici!

Blasfemie! Asta vă trece acum prin minte. Cum să duci o bestie a șoselelor, cu un nume în off-road și o reputație în numeroase forțe armate ale lumii, tocmai prin București? Ce v-a trecut prin minte? Vă și văd întrebând pe Facebook-ul nostru. Ei bine, aflați că majoritatea SUV-urilor, categorie unde intră și G500, la final de zi, nu părăsesc asfaltul. Aproape niciodată, iar când ies pe teren accidentat, puteai să treci pe acolo și cu un Smart.

Să nu ne mințim, sunt mulți care le conduc preponderent în oraș. Așadar, cu asta în minte, cu teste off-road în numerele anterioare ale revistei și cu doar câteva ore alături de G500, am pornit într-un test de consum neconvențional.

Citește și:

Lumea PLÂNGE pe străzi: Nu-l vom mai vedea vreodată pe Michael Schumacher! Adevărul DUREROS!

O NOUĂ metodă de FURT din maşini face ravagii! Iată cum te păcălesc HOŢII cu o monedă

Scene UIMITOARE: Operație pe inimă, pe marginea drumului pentru salvarea unui motociclist

COD RUTIER 2019. Motive de bucurie pentru ŞOFERI! Iată noua LEGE

Toţi ŞOFERII DE TIR trebuie să ştie: iată noul DISPOZITIV OBLIGATORIU din 15 iunie

 

L-am făcut pe bucla urbană pe care unii dintre voi o știu din numerele anterioare. Am păstrat aerul condiționat pornit, ventilația în scaun pornită și am folosit și radioul. Totuși, conducem un G500 de peste 150.000 de euro, să ne simțim bine! Așadar, întrebarea este: câți litri peste cei 13,8 la sută declarați consumă un G500 în București? Ei bine, ori sunt un văr foarte îndepărtat al domnului Plattner, ori G-ul cel nou este economic.

Pentru că am reușit să mă apropii onorabil de valorile oficiale. Nu m-am străduit prea tare, doar am condus civilizat și am evitat accelerațiile bruște și am lăsat cutia automată să facă toată treaba. A fost unul dintre cele mai ușoare teste de consum pe care le-am făcut.

Am parcurs 25 de kilometri prin Capitală într-o oră și nouă minute. Viteza medie a fost de 22 km/h, iar consumul afișat a fost de 16,1 litri la sută. Deloc rău pentru un V8 de patru litri pe un off-roader de 2,5 tone. Dar tot este păcat să-l ții aici, scoate-l pe teren accidentat!

Consum extraurban

Teoretic, aici consumă 10,6 litri la sută. Dacă nu apeși tare pe gaz.

Consum urban

Nemții declară 13,8 litri la sută în acest mediu. Rezonabil.

Verdict

G-ul nou este fix cum speram să fie. V8-ul este chiar economic pentru ce oferă, dar nu are rezervor de 100 de litri degeaba. Ne place infuzia de tehnologie pe platoul în stil vechi. Mercedes a înțeles exact cum să fie noul G!

    Alex MPS says:

    Hai sa va spun o intamplare adevarata cu un G (nu stiu exact motorizarea) echipat pentru raid. Nu ma intelegeti gresit, sunt fan Mercedes dar de lux. Ma cam deranjeaza laudele pompoase si toate alea despre masini.
    Sunt iubitor de raid-uri si particip an de an iar anul trecut au venit in raid prin Romania, doua echipaje din Franta ambii cu seria G an 2016, echipate si modificate super ok…cu soferi de exceptie si cu experienta!
    Vreau sa va zic, s-au cam chinuit pe drumurile montane de prin Maramures, mai mult, o masina a ramas fara suspensie fata dreapta iar la cealalta masina a cedat CUTIA DE VITEZE, brusc si de tot. Raid-ul s-a terminat pentru cele doua masini.
    Concluzia: G-ul este doar o masina laudata fortat si pentru marketing, scumpa (chiar ff scumpa pentru ce ofera si poate) si cel mai grav…e PLINA de electronica! Asta nu e bine! NU ESTE BUNA PENTRU OFF ROAD!
    Eu am si particip cu un Mitsubishi Pajero din 2005 diesel, cu 80% mecanic pe el, merge an de an prin raid-uri de rupe…noroaie, ape, bolovani, etc.
    Masinile de off road adevarate sunt cele japoneze ( Mitsubishi Pajero si Toyota Land Cruiser, hai sa zicem si Nissan Patrol).
    Restul marcilor, mai ales europene sunt doar niste glume si masini de fitze scumpe care te lasa cand ti-e lumea mai draga!

Adaugă un comentariu