Mercedes-Benz GLC: Cu tot dichisul

Am testat și în România noul Mercedes-Benz GLC facelift. Cum se comportă la noi un 300d 4Matic?

La aproape șase luni de la testul organizat pentru lansarea internațională a lui GLC facelift, l-am testat și în România. Întâmplarea a făcut să testăm tot un 300d 4Matic, deci putem să privim în spate și să ne comparăm prima impresie cu un test în amănunt în țară. Nu ne-am înșelat deloc!

GLC facelift este un model confortabil chiar și pe drumurile noastre, deși aici am avut jante de 19 inchi, mult mai potrivite din punctul nostru de vedere. Direcția este în continuare ușor de manevrat, iar ținuta de drum îți dă încredere. Nu ai nevoie de mai mulți cai decât oferă acest motor cu patru cilindri în linie.

Aici nu avem autobahn, deci ar fi fără rost, iar cei 500 Nm din dotare sunt suficienți pentru depășiri pe drumurile noastre cu o bandă pe sens. Am remarcat că scaunele cu memorie pe care le-am testat în Germania sunt mai confortabile decât cele cu reglaj parțial electric, așa cum avea exemplarul testat. Diferența nu este majoră, dar îți cumperi un Mercedes și pentru confort, iar scaunele cu reglare electrică fac parte din așteptările pe care ar trebui să le ai de la un SUV al acestei mărci.

Nu uita să configurezi și pachetul care îți permite conectarea unui smartphone prin Apple CarPlay sau Android Auto. Navigația de fabrică are hărți bune, dar nu se poate compara cu actualizările în timp real ale Google Maps și Waze.

Sistemul MBUX poate să-ți fie util în utilizarea zilnică, dar e mai probabil să-l folosești doar ca să-l arăți prietenilor. Cu timpul, va deveni mai deștept, iar funcțiile sale vor fi și mai avansate. GLC se simte cel mai bine pe modurile confort și eco, pe când modul orientat spre sportivitate îți aduce o fermitate artificială a direcției și un răspuns mai iute al motorului și al transmisiei.

Exemplarul testat are și pachetul AMG, dar asta nu ne scapă de evacuările false din bara spate. Nu este atât de important acest aspect din pricina sunetului specific, dar ce rost au ornamentele cromate aici?

 

Prima impresie

Gama GLC este bine pusă la punct și ai câte o versiune pentru fiecare. Sau pe aproape. Atenție la configurator: nu ratați sistemul de conectare cu smartphone-ul.

 

Date tehnice

Motor L4, turbodiesel, față longitudinal – Cilindree 1950 cmc – Putere 245 CP la 4200 rpm – Cuplu maxim 500 Nm între 1.600 și 2.400 rpm – Tracțiune integrală/automată cu nouă trepte – L/l/h 4742/1890/1602 mm – Masă proprie 1.875 kg – Volum portbagaj 550–1.600 l – 0–100 km/h 6,5 s – Viteză maximă 231 km/h – Consum mixt 6,7 l/100 km – Emisii CO2 176 g/km – Preț de la 44.599 euro cu TVA inclusă; 70.530 pentru modelul testat.

 

Verdict

Așa arată o configurație aproape ideală pentru un GLC facelift. Prețul este destul de departe de cel de la care s-a pornit, dar se întâmplă la aproape orice producător premium dacă vrei opțiuni serioase. Recomandăm sistemul Burmester!

Adaugă un comentariu