Opel Grandland X Hybrid4: 300 de cai cu priză

Am testat în România noul Opel Grandland X Hybrid 4. Modelul propune 300 de cai-putere și este un PHEV.

Două motoare electrice și tracțiune integrală. Pe asta mizează Opel Grandland X Hybrid 4 în a-și cuceri clienții. Și pentru că este un hibrid plug-in, poate fi prietenos cu mediul și cu portofelul tău, deoarece poți primi bani de la stat prin programul Rabla Plus când cumperi această mașină. În limita fondurilor disponibile.

Ce nu ne spun toate aceste date este faptul că avem în față un SUV confortabil cu două personalități. Poate fi eco dacă îl conduci într-o manieră adecvată, dar poate să trimită 300 de cai-putere spre cele patru roți. Rezultatul nu este un SUV supersportiv, ci unul confortabil care poate să asigure reprize mai bune decât orice alt Grandland X, precum și mai bune decât cele asigurate de alte modele din segment.

Până la o apăsare fermă a pedalei de accelerație, ai un nivel redus de zgomot în habitaclu, iar dacă ești cu pedala la podea vei percepe motorul cu patru cilindri în linie, dar nu într-o manieră tulburătoare.

Direcția și suspensia sunt orientate spre o rulare confortabilă și pot face față unor momente în care le ceri un plus de agilitate, dar trebuie să îți reamintești că ești la volanul unui SUV compact care este și hibrid plug-in, deci ai de a face cu o masă mai consistentă și nu cu un hot-hatch deghizat.

La interior, vei remarca influența parteneriatului cu PSA, căci asta era la momentul dezvoltării acestui model. Nu neapărat într-un sens negativ, dar rezultatul este diferit de ceea ce ne oferea Opel în mod tradițional.

Ergonomia este bună, spațiul este mai mult decât suficient, iar calitatea materialelor și a finisajelor este în linie cu ceea ce este de așteptat de la această zonă a clasei. Adică încă există suprafețe care nu sunt moi sau nu se simt premium, dar este de așteptat în segmentul de volum. Singura dezamăgire a fost acul analogic al indicatorului de putere al sistemului hibrid, care ar fi meritat înlocuit cu un afișaj digital.

Altfel, Opel a pregătit un hibrid plug-in confortabil și interesant, care iese puțin în evidență datorită capotei negre și reușește să fie destul de agil atunci când îi ceri acest lucru. Segmentul acesta are de mulți ani un campion al vânzărilor, iar Grandland X Hybrid 4 are mai tot ce îi trebuie ca să se dueleze cu acesta.

 

Prima impresie

Grandland X Hybrid4 poate fi o mașină economică și poate să livreze și reprize bune atunci când îi ceri acest lucru. Ceasurile de bord analogice nu par a fi din același film cu tehnologia mașinii.

 

Date tehnice

Motor L4 benzină turbo + 2x electric – Cilindree 1598 cmc – Putere max. sistem 300 CP – Cuplu max. sistem 520 Nm – Transmisie tracțiune integrală/cutie automată cu 8 trepte – L/l/h 4477/1856/1609 mm – Masă proprie 1.875 kg – Portbagaj 390-1.528 l – 0–100 km/h 6,1 s – Viteză maximă 235 km/h – Consum 1,3 l/100 km* (WLTP) – Emisii CO2 59 g/km (WLTP)* – Preț de la 46.507 euro cu TVA inclusă, fără a include programul Rabla; *cu bateria încărcată complet;

 

Verdict

Primul hibrid plug-in de la Opel pare să aibă două personalități: un SUV cu 300 de cai-putere și un SUV care poate rula 100% electric și să obțină un consum redus. Ai toate dotările așteptate în clasă în materie de confort și un comportament rutier sigur și previzibil.

Adaugă un comentariu