Peugeot 508: Pantera excentrică

Am condus în România noul Peugeot 508. Cum se comportă berlina de clasă medie a francezilor?

Peugeot a dat dovadă de curaj cu noua generație a modelului său de clasă medie. I-au spus tot 508, dar este complet diferit. Designul este „legat' și are un interior pe măsura exteriorului. Păcat că au exagerat ușor cu plonjarea plafonului în partea din spate, limitând spațiul la cap pe banchetă dacă ai 1.80 metri înălțime.

La volan te vei simți ca într-un cockpit. Scaunele sunt bine profilate și sunt oferite cu cel mai bun sistem de masaj pe care l-am experimentat pe un model de volum. Bravo, Peugeot! Vei avea nevoie de o perioadă de acomodare cu felul în care sunt dispuse comenzile, cu volanul mic și cu modul în care privești ceasurile de bord.

După câteva sute de kilometri, pot spune că m-am obișnuit, dar de la obișnuință la dorință e cale lungă. Pe de altă parte, unora le place mult acest format, deci e o treabă de preferințe. Suspensia este bine calibrată și asigură o ținută de drum dinamică împreună cu direcția din dotare.

Parcă francezii au găsit o rețetă mai veche de echilibru între confort și dinamism și au aplicat-o ca la carte. Motorul 1.6 turbo poate fi eficient în exploatare, iar aici este meritul transmisiei automate cu opt trepte. Reprizele sunt și ele corecte pentru nivelul de putere asigurat, dar se simte că au optat pentru un reglaj care să asigure o autonomie generoasă, așa cum este cazul aici. Ne place noua direcție aleasă de leul din Sochaux!

 

Prima impresie

În materie de design, Peugeot a făcut treabă bună. Din păcate, acest design aduce mici concesii la aspectele practice ale unei berline de clasă medie, cum ar fi accesul în spate și portbagajul.

 

Date tehnice

Motor L4, turbo, transversal – Cilindree 1598 cmc – Putere 225 CP la 5.500 rpm – Cuplu maxim 300 Nm la 1.900 rpm – Tracțiune față/automată cu opt trepte – L/l/h 4750/1859/1403 mm – Masă proprie 1.420 kg  Volum portbagaj 487–1.537 l – 0–100 km/h 7,3 s – Viteză maximă 248 km/h – Consum 7,1 l/100 km (WLTP) – Emisii CO2 122 g/km – Preț de la 36.652 euro cu TVA inclusă; 39.668 de euro pentru exemplarul testat

 

Verdict

O mașină care te cucerește prin design și nu te dezamăgește la condus. Și nici la materiale. Păcat că nu reușește să fie la fel de practică și de ergonomică precum unii rivali cu sânge german. De luat în seamă dacă vrei „ceva altfel'.

Adaugă un comentariu