Renault Captur Blue dCi EDC: În cea mai bună formă

Motorul 1.5 dCi încă e de actualitate și are alături transmisia EDC cu șapte trepte în gama Captur. Se potrivesc la fix.

Mai ții minte în ce formă erai la 19 ani? Dacă ar avea sentimente, probabil că ar ști și motorul 1.5 dCi care este senzația. Este redenumit de mai mulți ani în Blue dCi, de când respectă normele Euro 6. E destul de impresionant faptul că este în producție din 2001 și a ajuns să dezvolte o putere aproape dublă față de momentul debutulu,i în timp ce a trecut prin trei norme diferite de poluare, care mai de care mai stringentă și fiecare cu anexele ei, cum avem acum Euro 6 cu D în coadă.

Alături de cel mai longeviv motor din clasă stă o transmisie destul de nouă, care are exact câte trepte ai nevoie ca să mergi economic cu această mașină. Simțeam în trecut că o treaptă în plus la EDC-uri ar fi ce le lipsește ca să fie maximum de economice, iar iată că am avut dreptate. Poți obține un consum mixt de 4,9 litri la sută cu acest model, în România, incluzând rularea în mediul urban, extraurban și pe autostradă. Fără să comuți pe modul eco, fără să oprești aerul condiționat sau să faci vreun efort special.

Iar partea bună este că în cea de-a șaptea treaptă de viteză rulezi cu o turație redusă, deci cu zgomot minim de motor și cu un consum mic. Estimările computerului de bord ne arătau că putem parcurge încă 470 de kilometri după ce am făcut 409 kilometri. Ceea ce este foarte bine.

Probabil că am fi avut un consum și mai mic cu jante de 17 inchi, pe lângă confort suplimentar. Cele de 18 inchi te fac să simți denivelările scurte într-un mod neplăcut și nu aduc vreun plus în afară de aspect exterior. Direcția este reglată bine, iar EDC-ul schimbă fără să simți.

Altfel, suspensia este reglată pentru confort. La bord avem o ergonomie bună, cu excepția torpedoului în stil sertar, ca la primul Captur, dar greu de folosit cu pasager în dreapta. Însă, e spațios. La fel cum sunt și celelalte spații de depozitare la bord. Tehnologia de pe echiparea Intens este fix ce aștepți de la o mașină în 2020, chiar dacă unitatea multimedia nu e cea mai rapidă din segment. Altfel, avem mai mult spațiu peste tot, ceea ce nu poate decât să bucure familiștii care vor alege acest model. Vizibilitatea este bună și scaunele sunt destul de comode și pentru drumuri lungi. Pe scurt, Captur e mai bun și mai practic decât a fost vreodată.

 

Prima impresie

Este clar ultima evoluție a lui 1.5 dCi. Nu-i cel mai puternic din segment, dar este economic și a scăpat de micile probleme ale tinereții. Aproape că nu îl auzi, ceea ce nu poți spune despre zgomotul de vânt.

 

Date tehnice

Motor L4 turbo diesel – Cilindree 1461 cmc – Putere max. 115 CP/3750 rpm – Cuplu max. 260 Nm/2000 rpm – Transmisie tracțiune față/cutie automată cu două ambreiaje și 7 trepte – L/l/h 4227/1797/1576 mm – Masă proprie 1.327 kg – Portbagaj 406-1.275 l – 0–100 km/h 11 s – Viteză maximă 186 km/h – Consum 4,1-4,2 l/100 km (WLTP) – Emisii CO2 108-111 g/km (WLTP) – Preț de la 22.650 de euro cu TVA inclusă, echiparea Intens (vârf gamă)

 

Verdict

Mai practic decât fratele Juke, design plăcut și economie de carburant cât cuprinde. O propunere tentantă pentru familiști, chiar dacă încă nu a apărut un copil în viața lor. Iar Captur dCi EDC pare că știe să țină cu casa.

Adaugă un comentariu