Renault Megane R.S. Trophy: Fabrica de popcorn

Cine crede că 300 CP sunt prea mulți pentru puntea față are dreptate, dar asta nu i-a oprit pe cei de la Renault să creeze versiunea hardcore Megane R.S. Trophy.

Retrogradezi! Ești acum în treapta a doua, iar acul turometrului trece de 5.000 rpm. Ai crede că distracția începe acum. Greșit! Ia ușor piciorul de pe accelerație, deschide plafonul panoramic și bucură-te de sunetul extraordinar produs de evacuarea centrală. Aceasta este esența conducerii unui Megane R.S. pe stradă. Este evident că nu ai cum să te bucuri de toți cei 300 de cai-putere ai propulsorului turbo de 1,8 litri pe domeniul public. Și nici nu ai avea cum, pentru că permisul nu va sta mult în buzunarul tău dacă nu ieși cel puțin o dată pe lună pe un circuit.

Acolo este locul în care versiunea Trophy se trezește cu adevărat la viață. Am avut ocazia să îl conducem pe circuitul din cadrul Academiei Titi Aur, unde s-a simțit ca acasă. Trophy vine dotat în standard cu șasiul Cup, ce oferă amortizoare, arcuri și bară antiruliu întărite față de versiunea standard.

De asemenea, primește și un diferențial cu alunecare limitată Torsen, care te ajută să accelerezi puternic după un viraj. Aderența excepțională este asigurată de anvelopele ultra performante Bridgestone Potenza S007, ce îmbracă jantele de 19 inchi, care sunt mai ușoare cu 2 kg față de cele standard.

Sistemul de frânare (semnat de Brembo) beneficiază de butuc din aluminiu și de discuri de fontă, iar performanța acestuia este pe măsură.

Atmosfera de la interior este asigurată de scaunele Recaro, de accentele roșii și de inscripțiile R.S. Cursa schimbătorului este scurtă și precisă, în timp ce direcția este extrem de rapidă și de incisivă. Din fericire, practicalitatea nu a fost sacrificată de dragul sportivității, ceea ce înseamnă că poți folosi mașina în fiecare zi dacă te poți obișnui cu suspensia dură.

 

Prima impresie

Megane R.S. Trophy este o forță a naturii. Cei 300 CP bagă în sperieți pasagerii, iar trecătorii sunt bulversați de exploziile furioase produse de evacuare. Unitatea media ar merita un upgrade.

 

Date tehnice

Motor L4, turbo, benzină – Cilindree 1798 cmc – Putere 300 CP la 6000 rpm – Cuplu maxim 400 Nm între 3000 și 4400 rpm – Transmisie tracțiune față, transmisie manuală cu 6 trepte – L/l/h 4364/1874/1428 mm – Masă proprie 1.419 kg – Volum portbagaj 384-1247 litri – 0–100 km/h 5,7 s – Viteză maximă 260 km/h – Consum 8,1 litri mixt (NEDC) – Emisii CO2 183 g/km – Preț de la 34.050 de euro cu TVA inclusă

 

Verdict

Dacă te afli în căutarea unei mașini cu care vrei să dobori recorduri pe circuit și să-ți duci copiii la școală, nu are rost să te uiți mai departe de Megane RS Trophy. Pachetul vândut de Renault se află la un preț greu de refuzat pentru un entuziast care vânează sportivitatea.

 

Adaugă un comentariu