Lupta incinsa in clasa mini

Un model versat impotriva unui nou-venit, rutina versus curaj sau Japonia versus Coreea. In acest duel dintre Nissan Micra si Hyundai i10, tensiunea nu lipseste deloc. Pe vremuri, Micra a fost o masina foarte apreciata, orientata usor spre publicul feminin, cu un design sic si un rival serios pentru VW Polo. Asta se intampla cand pe strazi circula cea de-a doua generatie a lui Micra, dar acum, cu generatia a patra, Micra vrea sa fie o masina mondiala. Ea este construita pentru a fi pe placul tuturor, din Mexic pana in Thailanda si are un design mai discret, dar totusi destul de placut. In cazul lui Hyundai i10, dezvoltarea a decurs altfel. Aceasta a inceput in 1998 cu modelul Atos, care avea un design foarte fad, cu o forma de cutie, iar apoi a continuat cu Atos Prime. Acum, evolutia continua cu modelul i10, aflat la a doua generatie. Acesta ne arata un design care ne bucura ochiul, in stilul recentelor modele Hyundai, cu elemente care aduc o imagine vesela si plina de viata. In interior, situatia este similara, pentru ca i10 are culori foarte vii, materiale dintr-un plastic de calitate si o executie a finisarilor solida. image103Hyundai i10 nu arata doar ca o masina mica, ci ca una care creeaza o stare de buna-dispozitie. In plus, i10 ofera in mod evident mai mult spatiu in fata decat Micra, precum si scaune mai confortabile. Acestea sunt generoase ca dimensiuni, bine profilate si au perne relativ ferme. In ceea ce priveste detaliile interiorului, Nissan nu a acordat la fel de multa atentie. Materialele din plastic nu sunt la acelasi nivel calitativ, iar culoarea neagra predomina peste tot. Designul nu pare actualizat cerintelor moderne, iar finisarile sunt mai putin precise decat in cazul coreeanului. Scaunele sunt prea mici, aproape ca nu sunt deloc profilate si au pernele mult prea moi. In spate, Micra ofera o idee mai mult spatiu, insa si aici ne deranjeaza bancheta, care nu este foarte confortabila. Nimeni nu ar trebui sa se astepte la prea mult spatiu, mai ales ca este vorba de masini foarte mici, insa trebuie stiut ca in spate locul pentru adulti este destul de limitat in ambele cazuri. Nissan si Hyundai sunt propulsate de motoare cu trei cilindri. Sub capota lui Micra se afla un motor de 1,2 litri, care dezvolta 80 CP. El functioneaza placut, produce un zgomot mai pronuntat, caracteristic motoarelor cu trei cilindri, dar este destul de vivace la acceleratii, fiind semnificativ mai rapid decat i10 la reprize si acceleratii. Nimeni nu se poate plange la acest capitol de lipsa celui de-al patrulea cilindru. La i10, propulsorul se comporta similar din punct de vedere al zgomotului si al vibratiilor, insa el ramane, facand abstractie de turatiile inalte, remarcabil de silentios. Se tureaza placut, este vivace, dar e limpede si ca impresie ca prestatiile sale dinamice nu sunt la nivelul celor de la Nissan. Hyundai are un tren de rulare orientat clar spre confort si ofera o setare deosebit de armonioasa, doar denivelarile scurte fiind cele care il pun in dificultate. Servodirectia este destul de fada, dar este foarte usor de actionat, la fel ca si schimbatorul de viteze. Desi pare curios pentru o masina de clasa mini, Hyundai i10 este un companion foarte placut cand vine vorba de drumuri interurbane, in principal pentru ca este foarte silentios. image107In comparatie, Micra este in dezavantaj la capitolele prezentate mai sus. Ea ruleaza sprinten si agil, insa directia e prea demultiplicata, fara feedback, schimbatorul de viteze da impresia ca agata mereu, iar trenul de rulare nu se simte la fel de bine optimizat. Toate acestea pot fi caracterizate mai bine exact prin ceea ce le lipseau coreenilor pana acum: cizelarea. Surprinzator este si faptul ca Micra are un pret de pornire, pentru versiunea Visia, de 11.750 de euro, iar echiparea nu este mai buna decat cea de la i10. Coreeanul costa, in versiunea Classic, doar 9.366 de euro cu TVA, e echipat aproape similar cu Micra, insa ofera excelenta garantie de 5 ani, in care este inclusa asistenta rutiera la nivel european. Diferenta de pret dintre cele doua modele ajunge, dupa adaugarea culorilor metalizate, la 2.336 de euro, iar asta poate insemna destul de mult daca vorbim de clasa mini. Daca analizam oferta de echipamente, constatam ca Micra are in plus ca elemente importante geamuri electrice fata, inchidere centralizata cu telecomanda si doua boxe in plus pentru sistemul audio, dar in acelasi timp nu ofera discuri de franare pentru rotile spate, ci doar tamburi. Astfel, diferenta de 2.366 de euro nu aduce echipamente semnificative in plus fata de Hyundai.   image1041. Hyundai i10 1.0i: 425 de puncte Surprinzator de silentios, foarte confortabil si cu un design sic, i10 pare ca face parte dintr-o clasa superioara. La acestea se adauga si garantia de cinci ani, ce poate aduce economii importante in timp. image1082. Nissan Micra 1.2: 403 puncte Nissan pare ca nu a acordat prea multa atentie pentru cizelarea trenului de rulare si a directiei. In plus, interiorul este prea anost, iar scaunele nu sunt confortabile. In schimb, motorul este foarte vivace.

Verdict Deciziile pot fi cateodata luate foarte simplu, precum in acest caz, in care castigatorul clar este Hyundai i10. El trebuie sa se declare invins doar la capitolul propulsie, dar nu cu mult. Asta insa nu este de mirare, pentru ca Micra are un avantaj sensibil de putere. In rest, totul pledeaza pentru coreean. La exterior, i10 este mai mic decat Micra, dar la interior, diferentele aproape ca nu exista. i10 ofera mai mult confort, are o directie mai placuta, un tren de rulare mai bun si costa mai putin.

[table id=465 /]

Adaugă un comentariu