Audi Q2 vs BMW X2: Alba-neagra pentru avansaţi

Jocul de alba-neagra nu are, în general, o imagine foarte bună. Trei pahare, sub unul dintre ele e o bilă, iar la sfârşit, şmecherul câştigă.

Iar acum, Auto Bild forţează doi producători auto în această zonă gri? Da, desigur! Numai că aici noi câştigăm, pentru că sub paharele noi-nouţe regăsim tehnologie care a confirmat din plin. Să luăm, spre exemplu, Audi Q2. Sub caroseria acestuia regăsim multă tehnologie de la VW Golf. Doar că sub un pahar nou… vrem să spunem sub o caroserie nouă. Şi, mai departe, vă vine să credeţi că sub înfăţişarea cool a lui BMW X2 se ascunde o mult mai reţinută Seria 2 Tourer? Ei bine, şi ce dacă? Am învăţat ceva nou. Dar cât de bune sunt aceste două SUV-uri compacte? Citiţi în continuare!

Mai întâi, la jocul de alba-neagra. Ne dau palpitaţii. Un X2 cu dieselul de 190 CP, cutie automată cu opt trepte şi tracţiune integrală (xDrive20d) costă 42.364 de euro, iar în configuraţia comparată, chiar 53.198 de euro. Audi Q2, la 37.097 de euro, adaugă opţionale până la valoarea de 48.821 de euro. Mult. Chiar merită aceşti bani un SUV compact?

Să zicem că da, dacă le considerăm boostere de imagine şi piese de designer. Dar nu este totul Galvanic Gold, culoarea care străluceşte pe BMW X2. Unele dintre defecte ţin de design: acoperişul este cu şapte centimetri mai coborât decât la X1, accesul nu este la fel de simplu – în faţă din cauza montanţilor largi şi în spate din cauza liniei înclinate a acoperişului. Direcţia nu este chiar ceea ce aşteptam de la un BMW, în linie dreaptă X2 este o idee prea agitat. Maşina noastră de test a fost dotată cu suspensia opţională M-Sport. Perfect pentru şoselele cu asfalt perfect, dar destul de rigidă în situaţiile cotidiene. Aşa că maşina rulează o idee cam aspru. Mecanismul de rabatare a banchetei deranjează mocheta, iar încărcarea portbagajului este deranjată de o muchie. Dar destul cu criticile, acest BMW poate fi şi altfel, dacă îl înţelegi aşa cum este: un SUV compact sportiv, în haine de designer. Scaunele din faţă susţin bazinul şi partea superioară a corpului foarte eficient şi deloc inconfortabil, motorul trage liniar şi viguros, transmisia lucrează discret şi eficient. Asta se vede şi în ceea ce priveşte consumul în traficul real: X2 consumă chiar mai puţină motorină decât Q2 (6,5 l/100 km, faţă de 6,9 litri).

Ca şi BMW, nici Audi nu oferă cea mai bună valoare la toate capitolele. Spre exemplu, cutia de viteze are întotdeauna prea mult timp de reacţie după comanda de kick-down. După oprirea motorului la start&stop, la pornire maşina se zgâlţâie sesizabil. Motorul ronţăie o idee mai mecanic decât în cazul lui 20d al lui BMW, iar la sprinturile rapide (cu funcţia de launch control activată), cutia cu dublu ambreiaj scoate doar zgomot, tracţiunea lasă de dorit. |n spate este înghesuială mare, Q2 pare cu o jumătate de clasă mai mic decât BMW. Iar portbagajul, pe lângă cel al lui X2, oferă semnificativ mai puţin spaţiu.

Diferenţele minimale în ceea ce priveşte distanţa de frânare pot fi trecute cu vederea, ambele maşini asigură o decelerare exemplară, în condiţii de siguranţă. Acelaşi lucru se poate spune şi despre comportamentul lor la rulare. Ambele modele trec experte prin viraje. În ciuda unor reglaje mai defensive, abordarea virajelor aduce mai multă plăcere la volanul lui Audi. Maşina se simte că are cu 100 kg mai puţin. În acelaşi timp, este mai uşor de manevrat în locurile de parcare înghesuite. Aici, BMW complică lucrurile mai mult, din cauza faptului că forma extremă a caroseriei afectează într-o mai mare măsură vizibilitatea celui de la volan.

Verdict

Da, noul BMW X2 este o maşină cu adevărat frumoasă. Şi da, acesta câştigă în faţa lui Audi Q2, fiind maşina mai bună din acest comparativ. Totuşi, asta ne deranjează: aproape 50.000 de euro sunt pur şi simplu prea mulţi bani.

Audi Q2 2.0 TDI quattro                 48.821 euro              BMW X2 xDrive20d     53.198 euro

Avans (20%)                                              7.795                                                                      8.941

Perioadă de finanţare (luni)                        48                                                                        48

Rată lunară (valoare reziduală 0)                352**                                                               898

*Toate preţurile sunt exprimate în euro. Cu excepţia cotaţiilor Porsche Leasing, toate celelalte cotaţii de leasing sunt orientative.  **Rata este valabilă prin Porsche Leasing România IFN SA pentru Audi Q2 2.0 TDI 190 CP quattro, preţ 38.975 euro fără TVA (cu bonus financiar 5% aplicat, ce obligă la încheierea asigurării CASCO prin Porsche Asigurări), produs PERFECT LEASING, perioadă de finanţare 48 luni, avans 20% (7.795 euro fără TVA), rulaj anual 10.000 km, dobândă fixă EUR 5,09%, volum finanţat 31.180 euro, rata nu include CASCO şi TVA. Oferta este dedicată persoanelor juridice şi se supune unor termene şi conditii.

taguri
Adaugă un comentariu

Cauta masina