Comparativ cabriolete de clasa compacta – Cabriolete pentru toamna

Se apropie toamna si acum cele mai potrivite cabriolete sunt cele cu hard-top. De aceea, am adunat patru modele reprezentative pentru clasa compacta. Toate, echipate cu motoare diesel.

Cabrioletul cu hard-top are avantaje majore atunci cand interiorul nu mai poate fi inundat de soare, iar cand vremea este rece, aceste masini se pot transforma, la apasarea unui buton, in adevarate modele coupe. Chiar daca unii afirma ca un cabrio cu acoperis rigid este lipsit de stil in fata unuia cu soft-top, avantajele acestora nu pot fi negate.

Datorita tehnologiei moderne, care permite realizarea unor acoperisuri usoare si foarte compacte, modelele noi cu hard-top au din ce in ce mai putine dezavantaje in fata celor cu soft-top.

Masinile prezente in acest test sunt ideale pentru cei care vad masina ca pe un mijloc de distractie si relaxare si parcurg de obicei distante lungi. Asta, pentru ca masinile din comparativ sunt echipate cu motoare diesel ce nu depasesc cilindreea de 2 litri.

Noutatea acestui test este noul Peugeot 308 CC, urmasul lui 307 CC, un model ce a avut mare succes la public. Oare noul model are potential mai mare decat predecesorul sau? Ca sa aflam raspunsul la aceasta intrebare, am adunat o concurenta compusa dintr-un trio german de top pentru clasa compacta. Ford Focus CC, Opel Astra TwinTop si VW Eos vor infrunta noul Peugeot 308 CC pentru suprematie in clasa compacta a modelelor cabrio-coupe.

Locul 4 – Opel Astra TwinTop 1.9 CDTI
Flux de agilitate
Datorita unui motor diesel vivace si unui tren de rulare activ, Astra reuseste sa fie foarte agil. Spatiul interior este insa destul de limitat.

Opel Astra TT este un cabriolet extrem de atragator si va fi apreciat de cei pentru care factorul distractie la volan este unul dintre punctele importante atunci cand achizitioneaza o masina. Dintre cei patru competitori, nu exista un model mai agil decat acesta. Motorul diesel care produce 150 CP se tureaza cu mare usurinta si datorita acestui fapt viteza maxima aratata de tahometru ajunge la 240 km/h, o viteza destul de ridicata pentru un motor diesel de doar 1,9 litri.

Datorita sistemului IDS Plus, care controleaza in timp real taria suspensiei si beneficiaza si de un mod Sport, Astra TwinTop reuseste sa fie un cabrio cu adevarat sportiv. Setarea rigida a trenului de rulare este potrivita acestui stil, dar va aduce si neplaceri atunci cand se ruleaza pe suprafete denivelate. Astra TT pare a fi un model caruia ii place sa fie condus numai intr-o maniera sportiva. Am fi apreciat daca directia ar fi fost mai precisa si distanta intre treptele de viteza mai scurta. Masina pe care noi am configurat-o ajunge la putin peste 32.000 euro (cu TVA), ceea ce este o suma destul de mare pentru un asemenea model. Cine isi doreste spatii de depozitare si stil pentru designul din interior, ar trebui sa se orienteze catre alte modele, pentru ca Astra nu convinge la niciunul dintre aceste capitole.


Optiune Opel Astra: decapotarea din telecomanda

Sistemul de decapotare de la Astra TT este cel mai complex si se poate deschide chiar si din telecomanda. Acest lucru poate impresiona atunci cand esti la terasa. In mers, sistemul de decapotare functioneaza pana la viteza de 30 de km/h, avantaj de care nu beneficiaza niciun alt concurent.

Locul 3 – Ford Focus CC 2.0 TDCI
Rapid si spatios
Focus CC este foarte spatios si are destul de multe calitati, insa are si carente care nu au putut fi depasite.

Un model fabricat in Köln? Cine a spus asta? Acest Focus este un italian pur, pentru ca acesta a fost creat de Pininfarina in Torino si tot acolo este si fabricat. Acest lucru nu a fost cea mai buna alegere pentru Ford, deoarece, initial, au fost probleme cu livrarea. Izolatia plafonului ar fi putut fi facuta mai bine, pentru ca la o ploaie mai puternica stropii isi fac aparitia in masina.

Pe strazile cu denivelari, acoperisul trepideaza si produce sunete neplacute. Este pacat de aceste lucruri pentru ca, in rest, Focus CC este o masina reusita. Cu toate ca are cel mai putin puternic motor din test, cei 136 CP tin pasul fara probleme cu modelele din test. Doar la turatii mai mari, motorul de 2 litri isi mai pierde din suflu. Scaunele sunt mari, ofera confort, dar si un bun suport lateral. Manevrabilitatea este asa cum trebuie sa fie la un Focus pentru ca directia este comunicativa si trenul de rulare asigura un contact bun cu suprafata de rulare, rezultand un comportament aproape neutru in viraje.

Desi are o setare rigida, trenul de rulare nu afecteaza confortul la rularea pe suprafete denivelate. Combinatia dintre confort si dinamica se ridica la nivelul lui Eos, iar spatiul interior este chiar peste acesta. Focus CC reuseste sa ramana „masina soferului“ din clasa compacta si este o masina care chiar poate fi folosita ca una care are patru locuri. Cu un volum al portbagajului de 534 de litri, atunci cand este capotata, si de 248 de litri, cand se ruleaza cabrio, Focus CC da tonul la acest capitol in comparativ.

Locul 2 – Peugeot 308 CC 2.0 HDI
Adiere pozitiva
Pentru noul 308 CC, Peugeot are asteptari mari si, la cum se prezinta masina, acestea s-ar putea implini.

Modelul 307 CC a fost produs de-a lungul a sase ani si si-a incheiat cariera pentru a-i lasa locul noului model. Este clar ca pentru 308 CC s-a dorit crearea unui design exterior care sa iasa mai mult in evidenta. In partea din fata, s-a pastrat imaginea tipica marcii, iar in spate s-a optat pentru un difuzor preluat parca de la modelul ce a castigat cursa de la Le Mans. Este interesant de ce s-au ales aceste influente, preluate din competitiile motorizate, cand 308 CC exceleaza la capitolul confort.

Scaunele sunt moi si confortabile, iar consola centrala usor inclinata da o senzatie foarte placuta. 308 CC este singurul model din clasa compacta care ofera sistemul Airwave, care sufla aer cald la nivelul gatului pentru pasagerii fata. Acesta insa este destul de galagios si nu este cel mai bun exemplu de eficienta. Punctul forte a lui 308 CC este confortul la rulare.


Sistemul Airwave sufla aer cald spre gatul pasagerilor

Trenul de rulare are o setare ce permite ca masina sa ruleze fara sa deranjeze pe aproape orice fel de drum. Motorul diesel este silentios, dar la nevoie ofera prestatii dinamice bune. Din aceste motive, se poate trece peste faptul ca directia este mai putin comunicativa, iar schimbarea treptelor este uneori imprecisa. Locul pentru bancheta din spate este destul de ingust, pasagerii avand loc limitat pentru cap, iar portbagajul este destul de mic. Este clar ca 308 CC nu este un model cu patru locuri, ci mai degraba un 2 plus 2. Cu toate acestea, la modul general, masina ne-a lasat o impresie foarte buna si, in final, a ocupat locul al doilea.

Locul 1 – Volkswagen Eos 2.0 TDI
Mister perfect
Daca vrei un coupe-cabrio care face totul bine in clasa compacta, atunci alegerea ar trebui sa fie Eos.

Va mai amintiti de tocilarul clasei, care le stia pe toate si era perfectionist? Bine ati venit in Eos! Aceasta masina face totul bine si este un adevarat „Mister Perfect“ in clasa cabrioletelor-coupe din clasa compacta. Dar este oare acest gen cel potrivit pentru emotia pe care trebuie sa o confere un model cabrio? Chiar daca este parcat sau in miscare, Eos nu reuseste sa inspire prea multe sentimente.

Este un model destul de sobru, liniar si poate fi comparat cu un caracter flegmatic. Motorul lui Eos este un diesel common-rail de 2 litri, care dezvolta 140 CP. Acesta se tureaza pana spre 5.000 rpm, este vivace si face ca modelul cabrio al celor din Wolsburg sa fie foarte economic. Pentru interior, Eos nu beneficiaza inca de noul design lansat odata cu noul Golf VI si dispune, in continuare, de instrumentele luminate in rosu, de la Golf V. Directia este foarte precisa, treptele de viteza se schimba fara efort si fara ezitari, iar suspensia DDC controlata electronic este foarte eficienta si ofera un compromis foarte bun intre sportivitate si confort. Mecanismul de decapotare este cel mai silentios si rafinat dintre toate modelele testate, iar ca bonus se poate opta pentru un acoperis de sticla, care desavarseste experienta coupe.

Cand se ruleaza cabrio, Eos se dovedeste cel mai eficient si, chiar daca unii curenti de aer sunt resimtiti in habitaclu, acest capitol este castigat clar de acesta. Toate aceste plusuri au insa si un pret, pentru ca Eos ajunge in configuratia din test la peste 34.000 euro (cu TVA).

Adaugă un comentariu