Test Drive: Mercedes-Benz GLE / GLE Coupé

În anul 2008, BMW inventa o nouă clasă, cea a SUV-urilor coupé și reușea să comercializeze mai bine de 250.000 de exemplare în următorii 7 ani. Așa că nu e de mirare că și Mercedes-Benz a vrut să intre pe fir și să fure o felie din piață. Prezentat la Salonului Auto de la Detroit din luna ianuarie a acestui an, GLE Coupé este primul SUV Mercedes-Benz botezat după noua nomenclatură a mărcii. În cadrul testului internațional la care am fost invitați, am putut examina pe viu și conduce noul GLE Coupé, dar și versiunea pe care este bazat, GLE, înlocuitorul în gamă al vechiului ML. Este important de știut faptul că GLE nu este un model complet nou, ci este doar facelift-ul actualului ML, care astfel devine istorie cu această denumire.

Spre deosebire de GLE, atunci când privim noul GLE Coupe dincolo de montanții A, totul devine foarte incitant. Linia plafonului și profilul lateral chiar sunt specifice unui coupé veritabil, iar spatele înalt pare mai ușor de înțeles decât cel al lui X6, forma blocurilor optice făcând trimiteri subtile către maiestuosul S Coupé. Latura practică nu a fost omisă în totalitate, posteriorul nonconformist al lui GLE Coupe putând acomoda până la 1650 de litri de bagaje.

Mercedes Benz, GLE 450 AMG 4MATIC Coupé / Kitzbühel 2015, designo hyanzinthrot metallic, designo Exklusiv Nappa porzellan /schwarz

GLE are un design mai cumpătat, dar nu are o prezența mai puțin impozantă decât versiunea Coupé. Caracterul său este în continuare unul masiv, cu trăsături puternice și cu o prestanță ce nu poate fi trecută cu vederea.

Pentru ambele versiuni, interiorul nu este la fel de spectaculos, deoarece GLE și GLE Coupe păstrează liniile de la vechiul ML și nu adoptă noul stil de design pe care l-am văzut la Clasa C sau la proaspăt prezentatul GLC. Totuși, materialele sunt mai bune calitativ, iar ambianța este mult mai plăcută, restilizările având un efect pozitiv. Pentru ca dinamica mașinii să corespundă cu aspectul mai sportiv al lui GLE Coupe, inginerii germani au reproiectat trenul de rulare moștenit de la ML, având drept obiectiv o ținută de drum mai sportivă. Pentru prima dată în gamă, este disponibil sistemul Dynamic Select, care permite configurarea amortizării, direcției și a motorului în funcție de stilul de conducere preferat. După cum era de așteptat, modul Sport Plus întărește sensibil trenul de rulare și direcția, iar dacă sunt luate în calcul și jantele de 22 de inchi cu anvelope sport, plus tracțiunea integrală permanentă, Mercedes-Benz GLE Coupé are un comportamentul similar unei mașini sport.

Mercedes Benz, GLE 450 AMG 4MATIC Coupé / Kitzbühel 2015, designo hyanzinthrot metallic, designo Exklusiv Nappa porzellan /schwarz

 

Mercedes-Benz GLE Coupe – gamă de motorizări

Pentru Mercedes-Benz GLE Coupe, gama de motorizări este concentrată către performanță. La momentul lansării vor fi disponibile trei unități – un diesel V6 de 3,0 litri și 258 CP, comercializat sub denumirea GLE 350 d 4MATIC, plus două propulsoare pe benzină cu aceeași configurație, care vor dezvolta 333 CP și, respectiv, 367 CP. Ultimul dintre acestea va aparține de noua linie AMG Sport, încadrată în gamă între modelele obișnuite și „adevăratele AMG-uri, cu versiunea de motorizare anunțată prin numai două cifre. Toate propulsoarele din gamă sunt cuplate la transmisia automată cu 9 trepte 9G-Tronic (excepție fac versiunile AMG) și la un sistem de tracțiune integrală 4MATIC, însă acestea vor fi adaptate la specificațiile și performanțele fiecărei versiuni. Versiunile de top sunt reprezentate de GLE 63 Coupe (557 CP) și GLE 63 S Coupe (585 CP).

Mercedes Benz, GLE 450 AMG 4MATIC Coupé / Kitzbühel 2015, designo hyanzinthrot metallic, designo Exklusiv Nappa porzellan /schwarz

Detalii complete despre cum se conduc noile Mercedes-Benz GLE / GLE Coupé, despre versiunea hibridă, dar și despre cât de bine se descurcă în teren accidentat GLE vei putea să citești în revista Auto Bild nr.14, pe piață din 9 iulie.

Adaugă un comentariu