Test Drive Mini Cooper SD 5 uși – De la mini la mic

Pentru prima dată în istoria MINI, britanicii oferă o versiune de caroserie cu cinci portiere pentru modelul lor de clasă mini. Ce înseamnă asta și ce beneficii aduce?

În mod normal, atunci când un constructor auto lansează versiunile cu trei și cinci portiere pentru un anume model, dimensiunile sunt similare, ampatamentul este identic, iar spațiul interior nu este cu mult diferit. Dar MINI nu este o marcă normală și asta o spun chiar ei în reclamele lor. Pentru prima dată în istoria mărcii, modelul de clasă mini este dispononibil într-o versiune cu cinci portiere, iar asta îl repoziționează în segment, deoarece lungimea este de 4005 mm (pentru Cooper SD), adică exact cât au majoritatea modelelor de clasă mică.

test drive mini cooper sd 5 usi (2)

 

Mini cu cinci portiere are un ampatament mai lung cu 78 mm, exact cifra cu care a crescut și spațiul la genunchi pentru pasagerii din spate, este mai lat la interior cu 61 mm și oferă mai mult loc la cap cu 15 mm. Așadar, toate dimensiunile au crescut, ceea ce se simte la interior. Portbagajul este și el mai mare și a ajuns la valoarea de 278 de litri, cu 67 de litri mai mult decât la versiunea cu trei portiere.

Ce plusuri există? În primul rând, accesul la locurile din spate este sensibil mai bun, iar pasagerii pot călători decent, mai ales dacă sunt doar în număr de doi pe bancheta spate. Apoi, alt câștig important este confortul oferit de trenul de rulare. Datorită ampatamentului mai mare, Mini cu cinci portiere poate fi considerat cel mai confortabil MINI din istorie. Chiar și denivelările scurte sunt absorbite elegant de trenul de rulare, utilizarea în traficul urban fiind acum mult mai plăcută. Există și minusuri? Ușile din spate sunt foarte mici, accesul este mai dificil decât la alte modele cu cinci portiere, iar tunelul median este foarte înalt în spate.

test drive mini cooper sd 5 usi (4)

Versiunea de test, Cooper SD, se remarcă prin dieselul de 2,0 litri, elastic și rafinat în funcționare, cu un consum foarte mic de combustibil (4,1 l/100 km), dar și cu o cutie automată cu 6 trepte, rapidă și fluentă, similară în func]ionare celor cu 8 trepte de la BMW. În rest, comportamentul dinamic este tipic unui MINI – precis, plin de agilitate și sportivitate.

Adaugă un comentariu