VW e-Up!: Marea schimbare o fac cei mici și mulți

Autonomia sa e de peste 200 km, așa că VW e-Up! se cere a fi luat în serios. Poate el să schimbe jocul pe terenul mașinilor electrice?

Înainte de a citi acest articol, încearcă să reconstitui cu pixul pe o agendă toate călătoriile făcute cu mașina în timpul ultimei săptămâni. Rezultatul ar putea fi ceva apropiat de acesta: luni – 24 km până la serviciu și înapoi, plus vreo 10 km prin oraș și după cumpărături, marți – 24 km până la serviciu și înapoi, plus că am vizitat-o pe mama. În fiecare zi, este serviciul plus încă ceva.

Germanii conduc, în medie, 13.700 km pe an, de unde se desprinde o distanță de 38 km/zi. Cu un parcurs mediu casă-serviciu de 17 km, ei călătoresc destul de mult. De obicei, mașina mică de uz preponderent urban curent este cea de-a doua pe lângă casa omului, dar e prima ca importanță reală.

Vă sună cunoscut? Dacă vă trăiți viața într-un mediu urban cu specific european, probabil că da. Din multe motive, aveți nevoie de o mașină electrică. Este improbabil să locuiți într-un oraș dens populat și în imediata apropiere a serviciului, ca să puteți merge pe jos sau cu un singur mijloc de transport în comun.

Automobilele electrice au debutat ca o fiță pentru cei mai bogați, însă situația este pe cale să se schimbe. De exemplu, VW a modernizat versiunea electrică a seriei Up!, ridicând capacitatea bateriei de la 18,7 la 32,3 kWh. Cu ce urmări?

Specialiștii casei au schimbat conceptul instalării bateriilor, fiind vorba despre 14 module împărțite în două grupuri: unul lung și plat (sub scaunele din față) și unul scurt și înalt (sub bancheta din spate). Întregul sistem cântărește 248 kg, masa respectivă fiind cu 15 kg mai mare decât înainte. Astfel echipat, VW e-Up! poate să ruleze, conform producătorului, până la 260 km. Modelul precedent rămânea fără energie după 79 km (test AUTO BILD).

Parcă îți mai vine să aprofundezi subiectul. Noul VW e-Up! mizează pe un cuplu de 212 Nm, țâșnind înainte fără vreun efort atunci când apeși pedala de accelerație. Date fiind senzațiile la volan, când afli că viteza de 100 km/h este atinsă la 11,9 s după plecarea de pe loc, ți se pare cam mult. Cât despre viteza maximă, aceasta este de 140 km/h.

Nu are rost să comentăm aptitudinile dinamice, deoarece nu în aceasta rezidă punctul de interes al mașinii. Comportamentul este sigur mulțumită centrului de greutate situat jos. Iar consumul este redus: VW susține cifra de 12,7 kWh pentru 100 km, iar AUTO BILD a parcurs 133 km cu 14,5 kWh. Și încă nu am testat la modul cel mai serios rularea economică, în care regenerarea este folosită 100% în locul frânării.

În principiu, prețul mașinii este de 22.447 de euro. Configurația sa standard include patru portiere, închidere centralizată, climatizare, radio cu Bluetooth și docking-station pentru smartphone. Bonusurile oferite de autorități pentru achiziționarea unui vehicul electric ar trebui să-l facă realmente interesant pe VW e-Up!.

VW mai oferă și un wallbox de 7,2 kW pentru încărcarea la domiciliu. Dispozitivul asigură încărcarea în proporție de 80% pe o durată de 4 ore. Ca idee, durata optimă de încărcare prin somn a unui conducător auto este de 7 ore. Iată ce înseamnă avans tehnologic!

 

Prima impresie                                                     

Poate că efortul necesar achiziției presupune să-ți faci un curaj – asta mai depinde și de condițiile locale de finanțare. Toate bune, dar e-Up rămâne un vehicul urban și de proximitate.

 

Date tehnice

Motor electric – Putere max. 61 kW (83 CP) – Cuplu max. 212 Nm – Capacitatea bateriei 32,3 kWh –Transmisie Tracțiune față/raport de demultiplicare unic – L/l/h 3600/1645/1492 mm – Ampatament 2417 mm – Masă proprie 1.160 kg – Portbagaj 251–959 l – 0–100 km/h 11,9 s – Viteză max. 130 km/h – Consum 12,7 kWh/100 km – Autonomie până la 260 km – Preț de la 22.447 euro

 

Verdict

Automobilele electrice cu adevărat viabile pentru societate încep să apară. Autonomia mai mare era tot ce îi lipsea lui VW e-Up pentru a se integra perfect în cerințele vieții urbane și de proximitate. Aici e începutul sfârșitului pentru vehiculele de clasă mini cu motor termic.

Finanțare prin

 

 

Adaugă un comentariu