VW Golf GTE: Un Golf GTI… altfel

Noul VW Golf GTE promite performanțe sportive în stilul GTI și economia de combustibil tipică a unui hibrid.

Noul VW Golf GTE este grefat pe filosofia iconicului GTI, de unde și denumirea GTE, cu un comportament sportiv și elemente de design specifice celor mai dinamice modele Golf. Sistemul de propulsie hibridă dezvoltă o putere totală de 204 CP, ceea ce-i permite o accelerație de la 0 la 100 km/h în 7,6 secunde (7,5 secunde are Golf GTD, spre comparație).

Această latură a personalității lui VW Golf GTE este bine servită de autonomia de până la 50 km în modul electric, dar și de consumul (specificat, ciclul NEDC pentru modele hibride) de numai 1,5 l/100 km, respectiv 11,4 kWh/100 km, ceea ce corespunde unui nivel al emisiilor de CO2 de numai 35 g/km.

Sub capota lui VW Golf GTE lucrează două motoare, unul pe benzină 1.4 TSI de 150 CP și unul electric, de 75 kW, integrat în cutia de viteze DSG cu șase rapoarte. O baterie Li-Ion de 8,8 kWh asigură energia necesară funcționării în modul electric. Aceasta poate fi încărcată de la o priză obișnuită în aproape patru ore sau de la un wall-box în două ore și un sfert. De asemenea, poate fi încărcată în timpul mersului folosind motorul termic al mașinii, atunci când este selectat modul Battery Charge al selectorului Drive Mode.

De importanță deosebită sunt modurile e-Mode și GTE, selectabile direct prin intermediul butoanelor de pe tunelul median. Dacă primul se autodefinește, cel de-al doilea permite schimbarea personalității lui VW Golf GTE, acesta transformându-se într-un Gran Tourismo autentic. Direcția se întărește, la fel și suspensia (dacă se configurează trenul de rulare adaptiv DCC), iar răspunsul motorului și cel al cutiei devin foarte dinamice. În plus, sunetul motorului este amplificat, rezultând o ambianță sonoră spectaculoasă.

În practică, autonomia în modul electric respectă promisiunile VW, iar performanțele dinamice sunt bune. Viteza maximă este limitată la 130 km/h.

Verdict
Cu o autonomie electrică de 50 km și performanțe de GTI, noul VW Golf GTE este foarte reușit. Modul GTE aduce multă plăcere șoferului, dar sistemul de frânare electrohidraulic are un feeling ușor artificial.

Adaugă un comentariu