VW T-Roc vs. Hyundai Kona: Sclipirile de vârf ale clasei mici

Iată două SUV-uri mici a căror carieră a debutat promițător: lansate relativ recent, VW T-Roc și Hyundai Kona atrag numeroși clienți. Cum arată o confruntare între versiunile lor de vârf?

Chiar sunt acestea mașini de clasă mică? Cu cele mai pretențioase niveluri de dotare, nu s-ar zice. Totuși, când le parchezi, ideea se confirmă – ce bine! În pofida dimensiunilor tipice clasei, designul de SUV le dă o anume prestanță, iar asta atrage privirile și chiar place. Majoritatea clienților aleg versiunile cu motoare mici pe benzină și cutii de viteze manuale, însă VW T-Cross și Hyundai Kona pot să însemne mai mult decât atât.

Pentru cine consideră că prestigiul trebuie să se afle neapărat la înălțime, Kona nu va trece neobservată. Scaunul șoferului are șezutul situat la înălțimea de 60 cm față de sol și asta se simte în perspectiva pe care ți-o dezvăluie parbrizul. Se mai fac sesizate și detaliile de stil măgulitoare ale variantei Luxury+: head-up display, tapițerie din piele, plus accentele de un galben fosforescent ale pachetului inclus „tapițerie Limone'.

Hyundai a știut cum să facă din Kona un SUV pretențios. Totuși, nu toate detaliile au fost aduse la acest nivel: frâna de mână încă e acționată de un levier, iar tabloul de bord este compus din cadrane analogice tradiționale. Avem aici un contrast cu designul de factură hightech. Iar linia puternic ascendentă a caroseriei prezintă un dezavantaj funcțional: zona locurilor din spate este destul de întunecoasă. Faptul accentuează impresia de spațiu limitat. Dar și locurile din spate ale lui T-Roc sunt cam la fel de strâmte. Așadar, chiar dacă nu se vede, clasa mică se „simte', până la urmă.

VW T-Roc își arată limitele atunci când e evaluat ca mașină de familie. Referitor la accesul în spate, numai copiii vor considera că dimensiunile portierelor sunt normale și oferă un acces ușor. Cât despre înălțimea de 61 cm la care se află șezuturile scaunelor din față, aceasta va da celor mai în vârstă impresia că trebuie să se cocoațe în mașină. Mașina din acest test dispunea de instrumente de bord digitale și de finisarea opțională R-Line. Susținerea laterală oferită de scaunele sport putea fi mai bună. După o primă impresie plăcută dată de instalarea în mașină, începi să observi destule detalii nerafinate. Printre acestea se numără componentele din plastic simplist de pe bord și portiere, plus îmbinări lăsate cum au ieșit din matriță, fără o finisare aplicată.

La drum, T-Roc confirmă fără nicio scăpare toate așteptările legate de un comportament dinamic cu amprentă Volkswagen. Direcție, suspensie, frâne – totul are o certă rigoare și fermitate. Inclusiv conducătorii care trec la T-Roc de la un Golf se vor simți ca acasă. În acest sens ajută și propulsorul TDI de 150 CP, care nu dă nici cel mai mic semn de efort în misiunea sa, de a pune în mișcare SUV-ul de 1.558 kg. Accelerațiile și reprizele au nerv, iar conducerea sportivă nu va face consumul să sară dincolo de 8,0 l/100 km. Măsurile de depoluare implementate pentru conformarea cu cele mai noi norme nu se fac simțite prin afectarea performanțelor în cazul lui T-Roc. Regimul maxim atinge 4300 rpm, iar zgomotul, fără a fi intens, are o notă aspră.

Cutia de viteze DSG funcționează lin în conducerea curentă, programul schimbărilor de trepte avantajând sesizabil economia de combustibil. O mică exagerare: la 5 km/h în rulare „coasting', funcționarea motorului este sistată. Reluarea accelerației implică un șoc la repornirea motorului și cuplarea transmisiei. Și Hyundai are cutie de viteze cu dublu ambreiaj, dar funcționarea acesteia este mai fin armonizată. Specialiștii care au conceput-o au reușit să evite apariția șocurilor la schimbarea vitezelor. În cazul pornirii la rece, sonoritatea dieselului Hyundai e mai puțin aspră. Kona dispune de trei moduri de rulare: Eco, Comfort și Sport. Răspunsul la accelerație și turațiile la care se schimbă vitezele diferă clar de la un mod la altul. Cât despre direcție, asistarea acesteia nu atinge niciodată nivelul de realism al celei din VW.

Până la urmă, este Hyundai suficient de pus la punct pentru a-și surclasa concurentul din testul de față? Are tracțiune integrală și pe bord există un buton inscripționat Lock, a cărui apăsare determină blocarea cuplajului interaxial și distribuirea cuplului motor în egală măsură către punțile din față și din spate (altfel, putea din față primește 100%). Funcția Lock este activă numai până la viteza de 40 km/h. Deci, aici avem o soluție simplă și eficace pentru condiții critice de aderență. La bordul lui VW dăm peste un comutator cu 7 poziții, pentru programe de la Snow (zăpadă) și până la Offroad Individual (personalizare totală a funcțiilor motrice).

Care e cel mai bun? Nu are mare importanță, atâta timp cât roțile cu secțiune 235 fac impresie vizuală și nu se intră pe un teren dificil. Frânele sunt destul de eficiente la ambele mașini. Automobilele de față nu-și propun vreo prestație deosebită, nici în plan sportiv, nici în offroad. Sunt doar mașini cu o rezervă ceva mai mare de polivalență decât cele tipice de stradă. Asta îți dă un plus de încredere în călătoriile de zi cu zi și, ocazional, chiar îți poate fi de folos.

Pentru confortul tuturor: preferabile sunt, totuși, jantele cu diametre ceva mai mici de 18, respectiv 19 inchi. Dacă tot am ajuns la faza ponturilor, menționăm că T-Roc nu are neapărată nevoie de Active Info Display și pachet R-Line exterior – asta ca să operăm o tăiere serioasă la bugetul opțiunilor. Hyundai se prezintă mai bine în privința prețului și a condițiilor de garanție. Rămâne să vă alegeți mașina și după mesajul reprezentativ: VW transmite ideea de „statut confirmat', în timp ce Hyundai mizează pe „sfidarea convențiilor.'

 

Clasament

Locul 1 (487 de puncte): VW T-Roc 2.0 TDI Fratele tehnic al lui VW Golf este ceva mai spațios, mai practic, mai agil și frânează mai bine în comparație cu Kona. În modul de rulare Sport, confortul la rulare este compromis. Unele elemente de finisare au fost tratate simplist și asta dezamăgește.

Locul 2 (477 de puncte): Hyundai Kona 1.6 CRDI Automobilul mărcii coreene impresionează plăcut prin soliditatea asamblării, ambianța de călătorie silențioasă și rularea confortabilă. Echiparea este bine garnisită și prețul, sesizabil mai mic. De asemenea, condițiile de garanție sunt mai bune.

 

Verdict

Înainte de toate: există automobile de clasă compactă de la aceste două mărci, care (în funcție de versiune) pot fi mai ieftine, mai economice și oferă o calitate de finisare mai bună: Golf și, respectiv, i30. Cine insistă pe înălțimea lui T-Roc și Kona va beneficia de avantajele funcționale specifice unui SUV fără problema unui gabarit deranjant. Tenta lor premium e cam superficială.

Finanțare prin

 

 

Avans (40%): 9.175 de euro

Perioadă de finanțare (luni): 48

PERFECT LEASING cu rată lunară de 126 euro fără TVA

Disclaimer: Rata este valabilă prin Porsche Leasing România IFN SA pentru Volkswagen T-Roc Design 2.0 TDI 4Mot DSG, 150 CP, preț 22.937 EUR fără TVA, cu bonus financiar 2% scăzut, produs PERFECT LEASING, perioada de finanțare 48 luni, avans 40% (9.175 EUR fără TVA), rulaj anual 10.000 km, dobândă fixă EUR 6,19%, volum finanțat 13.762 EUR fără TVA, rata nu include CASCO și TVA. Bonusul financiar se acordă doar la încheierea poliței CASCO prin intermediul Porsche Broker. Oferta se adresează persoanelor juridice și se supune unor termene și condiții.

Adaugă un comentariu