Amortizoare – când trebuie să le înlocuim şi cât costă

Cu siguranță au fost cazuri când ai afirmat că un automobil se balansează precum o barcă. În cele mai multe dintre aceste cazuri, vorbim despre probleme apărute la amortizoare. Pentru început apar scurgeri minore de ulei, iar mai apoi, amortizoarele cedează treptat.

Pentru a evita problemele majore, specialiștii recomandă o verificare amănunțită a amortizoarelor la 80.000 de kilometri, iar dacă totul se prezintă în regulă, poți merge în service o dată la 20.000 de kilometri. Ai putea spune că o problemă cu amortizoarele te deranjează doar pentru faptul că vei fi zgâlțâit ceva mai mult, însă lucrurile nu stau chiar așa.

Odată ce amortizoarele își pierd din proprietăți, mașina va începe să piardă contactul cu solul la denivelările mari, distanța de frânare crește, manevrabilitatea se reduce, iar riscul de apariție al fenomenului de acvaplanare crește.

Amortizoare – când trebuie să le înlocuim şi cât costă

Dacă maşina devine instabilă, se manevrează mai greu, are tendințe de subvirare şi distanța de frânare creşte trebuie obligatoriu să mergi la service. O problemă foarte mare o reprezintă stabilitatea în viraje. Amortizoarele uzate nu mai pot să mențină roata dinspre exteriorul virajului în permanență pe asfalt, ceea ce duce la instabilitate şi există riscul de derapaj.

Dacă ai toate aceste probleme e cazul să înlocuieşti amortizoarele.

În cazul amortizoarelor pe ulei obișnuite particulele de aer sunt unite la nivel molecular. Mișcarea pistonului în coloana de ulei în timpul comprimării și decomprimării duce la modificarea presiunii, care atrage după sine fenomenul de spumare a uleiului. Pe distanțe mai lungi forța de amortizare scade considerabil, iar amortizorul nu mai este eficient. Roțile își pierd capacitatea de tracțiune, iar dinamica autoturismului are de suferit.  În acest caz  se poate opta pentru amortizoare care folosesc tehnologia pe gaz.

Un aspect important constă în schimbarea în pereche a amortizoarelor. Este bine de ştiut că doar schimbarea unui singur amortizor de pe punte generează o scădere a duratei de viaţă a acestuia şi autoturismul va avea un comportament nefiresc şi deosebit de periculos la rulare.

Un amortizor pentru o Dacia Logan se vinde cu preţuri care încep de la 131 lei, iar în service un schimb amortizoare începe de la 80 de lei.

Iată care sunt diferenţele în testele reale dintre o maşină cu amortizoare uzate şi una cu amortizoare noi:

Adaugă un comentariu