Bieleta antiruliu – când trebuie schimbată şi cât costă

Bieleta antiruliu face parte din suspensia maşinii şi ajută la reducerea înclinării în curbe sau pe drumuri cu denivelări.

Bieleta antiruliu conectează roţile opuse de pe aceeaşi punte (stanga/dreapta), făcând legătura dintre amortizor şi bara stabilizatoare. Bara stabilizatoare, după cum îi spune si numele, este o bara din metal prinsă de regula în doua puncte de puntea mașinii sau de șasiu cu ajutorul a doua bucse de cauciuc. Scopul ei este de a conecta la capete cele două bielete antiruliu (stânga şi dreapta) de amortizor. Cu cât este mai dură bara stabilizatoare, cu atât este mai stabil autoturismul.

O bieleta antiruliu are scopul de a determina amortizoarele sa lucreze egal în viraje. Desi se gaseste in mai multe variante de constructie, functia comuna a bieletelor antiruliu este aceea de a asigura mentinerea planului masinii paralel cu cel al solului (cat mai aproape posibil). Intr-un viraj strans, de exemplu, masina tinde sa se incline spre roata din interior, deci aceste roti sunt mai aproape de caroserie. Bieleta antiruliu forteaza partea din exterior a masinii sa se lase, apropiind si rotile din exteriorul virajului de caroserie. Rezultatul este acela ca masina este mai aproape de sol, deci centrul de greutate este mai jos si sansele de a te rasturna sunt mai mici, masina fiind mai stabila si capabila de a aborda virajele cu viteza mai mare.

Bieleta antiruliu – când trebuie schimbată şi cât costă

Semnele de uzura ale bieletelor antiruliu nu sunt vizibile şi nici evidente. Dacă eşti un şofer experimentat şi poţi asocia nişte zgomote nefireşti ale maşinii cu un comportament dinamic diferit faţă de cel normal poţi să-ţi dai seama că e vorba de o bieletă antiruliu.

Bieleta antiruliu trebuie schimbată pentru ca poate afecta serios comportamentul maşinii în situaţii-limită (înclinarea excesivă în viraje).

Pentru o Dacia Logan preţul unei bielete antiruliu începe de la 10 lei. De obicei problemele legate de bieletele antiruliu pot conduce şi la alte surprize neplăcute ale sistemului de suspensie aşa că e bine să fii pregătit financiar pentru operaţii mai complexe la service.

    Cosmin says:

    Buna ziua,
    Am citit cu interes articolul Dvs.
    Am si eu o problema si cred ca aici ma incadrez. Pana acum nimeni nu stie. Am schimbat bascula cu pivotul si tot asa face.
    LA viraje stranse spre stanga mai ales sau la franare cand trebuie sa trec peste o denivelare si botul masinii se lasa se aude o frecare pe partea stanga, ca si cum roata freaca de protectia de plastic contra noroiului.
    Asta ati vrut sa ziceti prin zgomot nefiresc?
    MAsina este un megane 2 pe motorina din 2007.
    Multumesc!

Adaugă un comentariu

Articole similare