Cum să-ți întreții corect mașina. Scapă de cheltuieli substanțiale și prelungește durata de viață a automobilului

Printre șoferi circulă nenumărate mituri despre cum poți reduce costurile legate de întreținerea mașinii.Una dintre aceste legende spune că dacă folosești aerul condiționat consumi mai multă benzină, însă studiile efectuate până în prezent au scos la iveală faptul că alternativa geamurilor deschise în locul climatizării scade nesemnificativ consumul de carburant.

Cât despre schimbatul uleiului la fiecare 5.000 de kilometri, ne pare rău să te anunțăm că, dacă cumva ai picat în plasă, aceasta este o simplă strategie de marketing. Performanța motorului nu va fi afectată dacă șoferul respectă la sânge cartea tehnică. Iar automobilele moderne au un sistem de avertizare pentru ulei integrat în bord, care îi arată fie când trebuie schimbat, fie câți kilometri mai poti parcurge cu masina înainte să treci pe la service.

Lăsând deoparte miturile legate de mașini, cel mai bun lucru pe care îl poți face, dacă vrei să eviți costuri suplimentare legate de întreținerea automobilului este să îl menții mereu curat. Eviți astfel problemele care pot apărea la nivelul caroseriei, care poate sa ruginească foarte ușor atunci când nu este curățată cu regularitate.

Citește și Cât de ușor te păcălesc samsarii! Top 5 metode de care să te ferești!

Un astfel de dispozitiv te ajută să îți menții cu ușurință mașina curată, iar jetul de apă poate pătrunde bine în locurile greu accesibile, unde murdăria și noroiul se pot strânge fără a fi neapărat vizibile ochiului. Poți să împarți prețul unui aparat de spălat cu o rudă sau cu un vecin, iar investiția va fi una de durată, mai ales dacă așa vei reuși să eviți costurile legate de revopsitul mașinii sau înlocuirea unor părți din caroserie. Ca să nu mai vorbim despre faptul că o caroserie bine întreținută ajută automobilul să funcționeze perfect și te protejează mai bine în caz de accident. În plus, soția ta se va bucura, mai ales că aceste aparate pot fi folosite și la spălatul covoarelor sau al curții.

Bineînțeles, nu este suficient să menții masina curată. Iată și alți pași de urmat, dacă vrei să economisești bani prin întreținerea mașinii:

● La 1-2 săptămâni – verifică nivelulul uleiului cel mult din două în două săptămâni și completează-l, la nevoie. Astfel vei prelungi viața motorului.
● La 8.000-12.000 de kilometri – schimbă uleiul și filtrul. Uleiul este important pentru mașină deoarece lubrifiază piesele mobile, reduce frecarea și previne depunerea carbonului și noroiului pe motor.
● La 25.000 de kilometri – inlocuiește filtrul de aer al motorului. Așa poți preveni contaminarea acestuia. În plus, asta te ajută să obții un consum optim de carburant. De asemenea, verifică lichidul de transmisie, dacă ai o mașină cu cutie automată de viteză pentru a asigura lubrifierea în momentul în care mașina schimbă viteza. Tot acum e momentul să înlocuiești și filtrul de polen, eficientizând astfel funcționarea sistemului de climatizare.

Citește și

Mecanicii dau sfaturi: 5 lucruri pe care să NU le faci mașinii tale

Ponturi de îngrijire a mașinii, de la mecanici. Ce să faci ca să reziste o viață

● Peste 50.000 de kilometri – dacă deja ai circulat peste 50.000 de kilometri cu mașina ta, este momentul să schimbi lichidul de răcire a motorului. Asta asigură lubrifierea pompei de apă și asigură protecția împotriva coroziunii. Tot acum se schimbă și lichidul de servodirecție, dacă nu vrei să ai probleme cu mașina. Dacă a ars sau conținutul de umiditate este mai mare de 2%, schimbă și lichidul de frână. Acest pas este foarte important, pentru că protejează sistemul ABS și te menține pe tine în siguranță. De asemenea, dacă mașina are bujii din titan, schimbă-le la 60.000 de kilometri. Dacă bujiile sunt din iridiu mai poți să aștepți până când faci 80.000 de kilometri cu mașina. Bujiile uzate pot da rateuri la motor sau deteriora cilindrii.
● La 70.000 de kilometri – frânele trebuie neapărat verificate în service. Asta implică automat și schimbarea lichidului de frână și inspecția bucșelor.
● La 95.000 de kilometri – trebuie înlocuită neapărat bateria, dacă nu vrei să ai probleme cu motorul.
● La 120.000 de kilometri – trebuie înlocuită cureaua de distribuție. Aici este o întreagă dezbatere, pentru că aceasta înlocuire se face în funcție de model și de specificațiile producătorului – unii recomandă înlocuirea la 60.000 de kilometri, alții la 180.000 sau chiar 240.000 de kilometri. Însă cel mai bine este să te sfătuiești cu mecanicul auto, pentru că uzura curelei de distribuție depinde și de stare drumurilor și știm cu toții cât se investește în România în infrastructură.

Renunță așadar să mai crezi în tot feluri de mituri popularizate de șoferi despre cum să reduci costurile atunci când ai o mașină și sfătuiește-te cel mai bine cu mecanicul tău, respectând în același timp cu stricțete cartea tehnică a automobilului. Asta te va feri de costuri suplimentare legate de reparații, dar te va menține și în siguranță în trafic. Și nu uita, la fel ca în cazul oamenilor, și mașinile trebuie să fie curate pentru a funcționa corect.

Sursă foto: Shutterstock.com

Adaugă un comentariu