Top 5 metode pentru păcălirea românilor în piața auto

Vânzătorii de mașini rulate aduse din afară și-au schimbat de-a lungul timpului modul de operare. Din păcate, mulți dintre cei care aduc mașini second-hand nu doar că păcălesc clientul, dar și încalcă legea.

Acte false, eludarea TVA, mașini reparate fără niciun fel de standard, autovehicule furate și falsa transparență a vânzătorului sunt cele cinci metode prin care samsarii te păcălesc.

Citește și 

PREȚUL CARBURANȚILOR CREȘTE MASIV de la 1 septembrie

El e milionarul român care sfidează legea! Internetul s-a aprins după gestul lui!

Nu mai există nicio scăpare. Poliția Română a devenit imbatabilă!

1. Acte pe direct’ – infracțiune trecută ușor cu vederea

Această practică este foarte des întâlnită și presupune realizarea actelor direct între client și vânzătorul din țara de unde provine mașina. Mai pe scurt, cel care îți vinde mașina în România nu figurează în niciun document. Aceeași situație poate apărea și la mașinile cumpărate de la un proprietar din țară.

Cum funcționează schema? Samsarul cumpăra mașina din afară, iar în acte este trecut proprietarul de drept și noul proprietar (samsarul). Apoi, acesta din urmă falsifică actele originale, iar în dreptul cumpărătorului lasă loc liber. Mai apoi, el va trece acolo direct persoana căreia îi vinde mașina în țară. În cazul în care apar probleme legale sau probleme cu mașina, samsarul nu va putea fi găsit nicăieri pentru că nu apare în acte.

2. Eludarea TVA

Mașina este cumpărată la pret net, apoi se adaugă o marjă de profit de câteva sute de euro și se percepe TVA doar pe acea sumă. Această practică este ilegală pentru că aplicarea TVA-ului la marjă se face doar pentru bunurile second hand cu TVA compus și nedeductibil. Adică bunurile pentru care s-a plătit deja TVA în țara de origine. Dar în cazul de față, odată cumpărată mașina la pret net, TVA-ul fie nu s-a plătit în țara de origine, fie s-a recuperat, așa că el urmează să fie plătit în țara în care bunul este dat în folosință, adică în România.

Mecanismul a intrat şi în atenţia Fiscului. Însă samsarii şi-au făcut firme în Bulgaria, Slovacia, Cehia, de exemplu, cu care cumpără maşinile de la licitaţie, le schimbă regimul de TVA şi le revând în România unor firme care acţionează doar ca intermediari şi aplică un comision pentru care plătesc TVA statului român, ceea ce este perfect legal, transferând problema TVA în celelalte ţări.

Atenție șoferi! Aici e LISTA celor 74 de camere care vor deveni RADARE!

Cea mai mare amendă pe care o poate primi un șofer în România! Face cât 20 de salarii!

3. Vehicule grav avariate, eventual și cu kilometrajul modificat

„Au fost cumpărate la preţuri derizorii, ca epave, reparate şi scoase la vânzare. Pentru că unele au doar mii de kilometri la bord, samsarii dau kilometrajul înainte deoarece vânzarea unei maşini cu atât de puţini kilometri ar părea dubioasă’, scrie într-un raport al InspectorAuto.

De asemenea, o altă practică des întâlnită este “fabricarea” unei “mașini noi” din două sau trei vehicule grav avariate.

4. Falsa transparență

Mulți dintre vânzători și-au dat seama că românii vor transparență. Și fix asta afișează. Când redactează anunțul, samsarul trece seria de șasiu a mașinii și menționează că acceptă orice test autorizat. Evident, printre acest tip de vânzători se află și oameni onești. Pe scurt, dacă vrei să cumperi o mașină, verifică temeinic vehiculul și documentele acestuia înainte să plătești.

5. Mașini furate și furtul de identitate

Potrivit Registrului Auto Român (RAR), cea mai nouă şi răspândită tehnică pentru a introduce în piaţă maşini furate are la bază maşinile de închiriat – rent-a-car.

„Grupurile infracţionale închiriază maşini pe termen mai lung, timp în care diverse documente sunt contrafăcute. Cel mai uşor de falsificat este contractul de vânzare-cumpărare, el neavând elemente de protecţie şi nefiind standardizat în UE’, se arată în același raport.

Mașina o să apară ca fiind furată, dar samsarii au schimbat deja proprietarul de câteva ori, în încercarea de a-i face pierdută urma respectivului vehicul. Pentru că certificatul de autenticitate nu mai este necesar la înmatricularea maşinilor deja înscrise în circulaţie în România, există şanse ca maşinile să fie „clonate’, utilizând documente de la una şi caroseria de la alta.

Sursa | InspectorAuto

Adaugă un comentariu