De la REMAT la vehicul istoric – Povestea unor Dacii

Peste 30 de masini romanesti au devenit vehicule istorice si au scapat de povara drumului catre REMAT.

In primele sase luni ale acestui an, 24 de exemplare Dacia 1300, 7 unitati Dacia 1100 si 3 Dacia 1310 au intrat in Retromobil Club Romania.

Pe lista cu exemplarele Dacia proaspat devenite vehicule istorice se gaste si o Dacia 1300 din 1969, primul an in care acest model a fost produs in tara noastra.

 

Citeste si: Dacia Duster Whiteliner – Un nou pachet de tuning din partea Elia

Cele mai multe dintre noile vehicule istorice au numere de Bucuresti, Maramures si Brasov. Majoritatea masinilor bune se pierd intrucat propietarii prefera sa primeasca un tichet Rabla in valoare de 6,500 de lei, in loc sa investeasca in restaurarea lor.

retromobil dacia 1100

Incurajam oamenii sa salveze masinile vechi romanesti, din pacate tot mai putine. Cu programul RABLA, au disparut multe exemplare in stare impecabila, proprietarii preferand sa renunte la “babuta” din garaj pentru cateva sute de lei primite pe piata gri. Ne-am dori sa nu mai vedem astfel de masini la centrele de colectare a fierului vechi, ci la parade auto, conduse de tinerii din ziua de azi, care trebuie sa cunoasca si sa duca mai departe trecutul industriei auto din Romania’, spune Ovidiu Magureanu, presedintele sectiei Dacia Clasic a Retromobil Club Romania.

In prezent, pot fi facute vehicul istoric masinile pentru care productia a fost oprita in urma cu cel putin 30 de ani.

Daca legea nu va fi modificata rapid in «30 de ani vechime» , in lipsa oricaror date certe in ceea ce priveste perioada de fabricatie, Oltcit Club, Dacia Sport, Roman, DAC, Dacia 500, Dacia 1310 Seria II si modelele optzeciste din seriile ARO 10 si 24 nu au nicio sansa sa supravietuiasca’, spune Bogdan Coconoiu, presedintele Retromobil Club Romania.

Adaugă un comentariu