Seat Ateca 1.4 TSI DSG: Surpriza segmentului

Un SUV agil și dinamic în segmentul compact? Seat Ateca are toate atuurile pentru a deveni un adevărat hit.

Seat Ateca este primul SUV din gama constructorului spaniol care ne-a obișnuit cu modele cu tentă sportivă. De ce un SUV tocmai acum? Pentru că segmentul SUV-urilor cunoaște cea mai mare creștere, cererea pentru astfel de modele fiind uriașă în toate clasele. Astfel, cine nu are un astfel de model în gamă nu poate supraviețui.

Pentru Seat, Ateca reprezintă un pariu pe care se pare că deja l-a câștigat. Cererea la nivel european confirmă primele teste, în care și noi am lăudat mașina. Dacă până acum am testat versiunea 2.0 TDI, de această dată am condus versiunea echipată cu motorul 1.4 TSI de 150 CP, cu sistem pentru dezactivarea cilindrilor în sarcină redusă și cutie cu dublu ambreiaj și 7 trepte. Dacă am spune că Ateca este una dintre cele mai inteligente alegeri din segment, nu am greși cu nimic. Iată și de ce.

Seat Ateca

În primul rând, Seat Ateca are la bază platforma modulabilă MQB, pe care o împarte cu fratele său Volkswagen Tiguan și cu surioara Skoda Kodiaq. Astfel, tehnologia implementată este de cea mai nouă generație, iar greutatea este redusă extrem de mult pentru acest segment. La acest capitol am putea spune că Ateca impresionează, pentru că este mai ușoară chiar și cu peste 100 kg (în funcție de versiune) față de VW Tiguan. Și nu doar mai ușoară, ci și mai scurtă, ceea ce îi aduce un plus considerabil de agilitate și dinamism.

Conform tradiției mărcii, Seat Ateca se conduce sportiv și are o ținută de drum sigură. Chiar și așa, trenul de rulare nu este prea rigid, semn că Seat a ascultat de criticile aduse lui Leon. Cu o lungime de doar 4,38 metri, Ateca nu pune probleme în traficul aglomerat din oraș, mai ales că beneficiază de o rază de bracaj excelentă, ce îi permite să se strecoare prin spațiile înguste. Propulsorul care a echipat modelul testat este cunoscutul 1.4 TSI de 150 CP, cuplat la transmisia automată cu dublu ambreiaj și 7 trepte. Deși este disponibil și cu sistemul de tracțiune integrală 4Drive, modelul de test a avut doar tracțiune față. Se pare că în acest moment aceasta e și cea mai căutată versiune de către clienți – motor pe benzină, tracțiune față și cutie automată.

Seat Ateca

În ciuda cilindreei mici, propulsorul 1.4 TSI se descurcă excelent, ajutat și de masa redusă, iar cutia cu dublu ambreiaj permite un regim de exploatare optim, indiferent de trafic. Schimbările de treaptă sunt rapide, deși uneori motorul este menținut la turații prea mici pentru eficiență maximă. Cutia automată trebuie lăudată, funcționarea sa fiind liniară, cu mici bruscări doar la viteze mici.

Așadar, pachetul tehnologic propus de Seat Ateca este unul de top, iar interiorul a progresat enorm din punct de vedere al calității materialelor. În plus, spațiul pentru pasagerii din spate este generos, iar portbagajul este printre cele mai bune din segment (510 litri pentru versiunea cu tracțiune față și 485 de litri pentru cea cu tracțiune integrală).

Seat Ateca este o adevărată surpriză nu doar pentru segmentul compact al SUV-urilor, ci și pentru noi. Un SUV compact atât de plăcut de condus merită toată atenția, mai ales că prețurile pentru piața din România sunt foarte competitive.

Seat Ateca pe scurt

Ce ne place: Modul dinamic în care se conduce.
Ce nu ne place: Interiorul prea fad, cu plastice negre.
Factorul wow: Compact la exterior și uriaș la interior.
Public-țintă? Cei care caută un altfel de Tiguan.

Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG: Date tehnice

Motor:  L4, turbo, benzină • Cilindree 1395 cmc • Putere maximă 150 CP/5000-6000 rpm • Cuplu maxim 250 Nm/1500-3500 rpm • Transmisie: față, cutie cu dublu ambreiaj cu 7 trepte • Dimensiuni: L/l/h 4363/ 1841/1601 mm • Ampatament 2638 mm • Portbagaj 510-1604 litri • Performanțe: 0-100 km/h 8,6 sec • Viteză maximă 198 km/h • Consum mediu 5,4 l/100 km • Emisii CO2 125 g/km • Preț (euro cu TVA): de la 22.942

Verdict
Eficient, ușor, dinamic și agil – acestea sunt atuurile lui Seat Ateca, care aduce un suflu proaspăt pentru segmentul SUV-urilor compacte. În plus, chiar dacă este subiectiv, nouă ne place designul cu muchii ascuțite.

Seat Ateca

    zuzu says:

    Eu nu inteleg testele voastre deloc. In afara insiruirii de caracteristici tehnice oferite de firma producatoare nu aduceti nici-un alt element observat de voi in conducerea masinii. Nu oferiti date cu valoarea reala a bracajului din datele obtinute de voi, consumul de carburant in regim de oras sau exterior. Nimic. Daca tot nu faceti chestia asta profesional, nu va mai chinuiti sa insirati cu copy/paste din mapa producatorului, ci treceti doar un link catre pagina lor si gasim acolo ceva mai multe date.

Adaugă un comentariu