VW Taigo: Origini Sud-Americane

Cel mai nou membru SUV-coupé al gamei VW a debutat inițial în Brazilia, în mai 2020, unde poartă denumirea de Nivus. În Europa a ajuns recent și se numește VW Taigo.

DE LA São Paulo LA Pamplona - în călătoria sa de peste mări și țări, VW Nivus a căpătat denumirea de Taigo. Cel mai mic SUV-coupé din gama Volkswagen a avut parte de un proces de dezvoltare bine pus la punct, inginerii și designerii folosind realitatea virtuală și cea augmentată. În acest mod, proiectul a fost dus la sfârșit în doar zece luni, timp în care nu a fost necesară construirea unor prototipuri fizice ale mașinii, scăzând drastic costurile de dezvoltare.

Deși poziționarea sa pe piața din Europa îl plasează între modelele T-Cross și T-Roc, Taigo se recomandă de fapt și de drept ca o versiune crossover-coupé a lui Polo. Mai mult decât atât, SUV-ul utilizează ușile, parbrizul, plafonul și suspensia lui Polo. Totuși, linia părții frontale a fost complet redesenată și ridicată pentru a afișa o prezență mai puternică pe șosea. Lucrurile cele mai interesante se află în spate, unde Taigo este prezentat oficial ca fiind primul SUV-coupé din segmentul B european. Chiar și așa, linia plonjată nu afectează locurile din spate, unde chiar și pasagerii de peste 1,8 m înălțime călătoresc în condiții foarte bune. De asemenea, portbagajul a crescut cu 87 de litri față de cel al lui Polo.

Deși părerile legate de aspect pot fi exprimate doar subiectiv, m-am declarat încântat de aspectul exterior al lui Taigo. În egală măsură, mașina a primit destule priviri în trafic încât să realizez că acesta are să fie un model de succes pentru Volkswagen. Totuși, ce mi-a plăcut cel mai mult la acest exemplar a fost nuanța Visual Green Metallic (+509 euro), care îmbracă extraordinar caroseria și care îi dă o prezență aparte în traficul plin de mașini negre, gri sau albe.

Dar distracția verde continuă și la interior, unde nivelul de echipare Style poate primi pachetul ceramique-vernal green. Pentru doar 132 de euro, primești o planșă de bord cu accente în culoarea caroseriei, un plafon deschis la culoare și varii elemente contrastante pe tapițeria scaunelor și pe fețele ușilor. {i unde mai pui că planșa de bord beneficiază de elemente moi, cu siguranță te vei simți mai răsfățat aici decât la interiorul lui T-Cross.

Volkswagen ID.5 este aici: Fratele mai cool al lui ID.4

Stai puțin, totul pare familiar aici. Da, pentru că majoritatea elementelor de la interior au fost împrumutate direct de la fratele Polo.
Sentimentul rămâne și după ce pornești mașina, Taigo simțindu-se aproape la fel în conducere ca un Polo. Direcția este precisă și rapidă, cutia DSG cu șapte trepte gestionează corect resursele propulsorului cu trei cilindri, în timp ce suspensia nivelează corespunzător imperfecțiunile drumului.

Clienții au de ales din trei echipări pentru Taigo: Life, Style și R-Line. Cel mai ieftin SUV-coupé VW pornește de la 19.011 euro, însă aici primești doar 95 CP și o cutie manuală cu cinci trepte. Pentru automată va trebui să scoți din buzunar încă 2.600 de euro, iar restul dotărilor pe care le-a primit exemplarul de test au împins prețul de listă la 27.053 de euro.

Volkswagen Taigo: Carnaval brazilian în Europa

Vărul lui T-Cross și fratele lui Polo a făcut deja furori în America de Sud. VW Taigo se conduce excelent, în timp ce micul propulsor este plin de viață. Recomandăm această mașină pentru familiile tinere preocupate de aspect, eficiență, calitate și ușurință în utilizare.

VW Taigo Style 1.0 TSI DSG
Motor L3, turbo • Cilindree 999 cmc • Putere max. 110 CP • Cuplu max. 200 Nm între 2000 și 3000 rpm • Transmisie tracțiune față/cutie automată DSG cu 7 tr. • L/l/h 4266-4271/1757/1515 mm • Masă proprie 1.185 kg • Portbagaj 438 l • 0–100 km/h 10,9 s • Viteză max 191 km/h • Consum 5,9 l/100 km • Emisii CO2 133 g/km • Preț de la 21.602 euro cu TVA inclusă.

Volkswagen Polo GTI facelift a debutat oficial

Adaugă un comentariu