(P) Cum se fabrică anvelopele auto. ABC-ul producerii cauciucului perfect

Cauciucurile pe care le achiziționezi au un rol vital în bunul mers al lucrurilor, atunci când te afli cu mașina în trafic. În funcție de drumurile pe care le faci sau de condițiile meteorologice de care ai parte atunci când conduci, anvelopele auto permit o sumă de avantaje, gândite de altfel de producătorii acestora încă din faza de concept.

Cum se fabrică anvelopele auto? Ei bine, fix despre acest lucru discutăm puțin mai jos, pentru că un întreg proces se află în spatele unui astfel de produs de calitate. Adaptabilitate, rezistență, siguranță – iată doar 3 dintre marile avantaje pe care un set bun de anvelope pentru mașină le oferă. Așa că haide să trecem împreună prin întregul traseu tehnologic al unui cauciuc, din fabrică și până pe jantele mașinii tale:

 

Combinarea tipurilor de cauciuc

Măcinarea benzilor de cauciuc

Construcția anvelopei propriu-zise

Tratarea anvelopei auto

Inspecția noii anvelope auto

Combinarea tipurilor de cauciuc

Așa cum spuneam și introducere, o anvelopă foarte bună se gândește încă din primele faze ale producției sale. Fiecare compus ce intră în alcătuirea materialului respectiv are un rol bine definit și contribuie din plin la calitatea viitorului produs. O anvelopă auto excelentă poate număra în fază incipientă chiar și până la 30 de tipuri de cauciuc, ce sunt apoi amestecate în utilaje speciale, pentru a genera un compus negru de forma unei paste, destinat ulterior măcinării.

Măcinarea benzilor de cauciuc

După ce pasta neagră despre care vorbeam mai sus este răcită, se trece la formarea benzilor de cauciuc. Aceste componente sunt vitale pentru viitoarea anvelopă auto, constituind de altfel structura de bază a noului produs. Tot în această etapă de producție sunt pregătite pentru finalizare și celelalte componente de bază ale anvelopei, fiind însă acoperite cu alte straturi de material cauciucat.

Construcția anvelopei propriu-zise

De la interior către exterior: așa se construiește practic o anvelopă auto. Chiar dacă atunci când privești un produs finit poți crede că nu este altceva decât rezultatul modelării unui singur element chimic, ei bine, o mulțime de alte componente iau parte de fabricarea unei anvelope auto noi. Vorbim de o listă întreagă de elemente textile, centuri de oțel, taloane, pliu, bandă de rulare etc Toate aceste părți vitale ale unei anvelope auto sunt ulterior procesate de un blender special, care oferă un rezultat ce începe să prindă contur: o așa-numită “anvelopă verde”, produs ce urmează apoi a fi vulcanizat, tratat și testat.

Tratarea anvelopei auto

Tratarea reprezintă etapa de producție în care anvelopa verde este vulcanizată într-un utilaj special special gândit pentru acest pas. Vulcanizarea se realizează cu ajutorul unor matrițe calde, ce comprimă la temperaturi înalte absolut toate elementele anvelopei, oferind în cele din urma aspectul final al cauciucului, inclusiv modelele benzii de rulare și indicațiile de pe flancuri.

Inspecția noii anvelope auto

Înainte de a ajunge pe mașina ta, fiecare anvelopă auto trece mai întâi printr-un șir de teste, realizate de inspectori calificați. Aceștia verifică noile anvelope auto în condiții de mers, pe diferite trasee și cu diferite autoturisme. Mai mult decât atât, anvelopele auto pot fi supuse și unor verificări speciale, ce pot scoate la iveală anumite puncte slabe sau defecte interne ale anvelopei. De obicei, aceste verificări speciale de identificare a “imperfecțiilor nevăzute” se realizează cu ajutorul razelor X.

Cauți setul perfect pentru roțile mașinii tale? Atunci află că vei gasi anvelope ieftine de la Autohut, cu doar câteva click-uri pe site. De ce să cumperi anvelope auto din acest loc? Pentru că vei găsi aici branduri de renume, prețuri extrem de avantajoase și o livrare cât se poate de rapidă, exact acolo unde vrei. Te bucuri la final de un set de anvelope auto ce îți poate garanta oricând adaptabilitatea pe care o căutai de ceva vreme, de dragul siguranței tale și a celor din mașina ta.

Adaugă un comentariu