(P) Ford Focus, un model mult mai confortabil

Noul model Ford Focus vine cu un interior mult mai confortabil, mai spațios, mai conectat și mai șic comparativ cu cel al modelelor anterioare. Dacă vă întrebați cât de important este interiorul unei mașini, ar trebui să știți că una dintre principalele provocări pentru producătorii de autoturisme este respectarea reglementărilor stricte de mediu, fără a compromite confortul interior. Și aceasta pentru că reducerea greutății totale a unei mașini diminuează consumul de combustibil și crește accelerația, ceea ce poate intra însă în contradicție cu gradul de confort asigurat.

Pentru a identifica soluții la această problemă, au fost realizate mai multe studii în urma cărora s-a ajuns la concluzia că reducerea greutății mașinii și îmbunătățirea confortului interior pot merge mână în mână. Accentul trebuie să se pună de către producătorii auto pe inovații, dar și pe realizarea de produse personalizate care să se potrivească cu profilul clienților-țintă ai unei anumite categorii de mașini. Rezultatele tuturor studiilor au indicat faptul că felul în care sunt configurate scaunele unei mașini are cel mai mare impact asupra confortului.

1. Scaunul șoferului trebuie să urmărească linia corpului
În cadrul unuia dintre studii a fost creat un scaun special pentru șofer, denumit „scaun de contur’ pe baza unei tehnici brevetate care presupune scanarea conturului uman. Participanții la studiu au optat în unanimitate pentru acest scaun comparativ cu scaunul tradițional, modelul nou dezvoltat având, de asemenea, aproape jumătate din greutatea scaunului normal. De exemplu, modelul auto Ford Focus este dotat cu un scaun pentru șofer cu reglare electrică care are un suport lombar electric pe 6 direcții pentru scaunele cu tapițerie parțială din piele. De asemenea, la noul Focus ST-Line, ambele scaune din față „Recaro Performance’ au tapițerie integral din piele Acceleration/Miko Dinamica Ebony, iar la modelul Vignale X au pernă și spătar încălzite.

2. Configurația scaunului șoferului trebuie să o urmeze pe cea a tipului mașinii
Mai exact, cercetătorii au demonstrat faptul că scaunul șoferului unei mașini sport trebuie să-i ofere acestuia o senzație sportivă. De asemenea, rezultatele cercetării au arătat faptul că scaunele dure cu aripi destul de înalte sunt percepute ca fiind sportive, în timp ce scaunele mai moi sunt clasificate de șoferi ca fiind unele luxoase. Ford a creat pentru noul Focus cinci tipuri de tapițerii pentru scaunele acestuia – tapițerie realizată parțial din piele ecologică Sensico (pentru modelele Titanium și ST-Line), tapițerie realizată parțial din piele ecologică Sensico – Active (Active), tapițerie integrală din piele Vignale (Vignale) și integrală din piele Miko Dinamica (ST3).

3. Scaunele din spate trebuie să fie cât mai potrivite cu activitatea pasagerilor
Si scaunele din spate pot fi cât mai confortabile fără a afecta greutatea mașinii. În general, pasagerii admiră peisajul, citesc sau vorbesc, existând o legătură semnificativă între tipul de activitate desfășurată și poziția capului, trunchiului și a brațelor în timpul călătoriei. De exemplu, relaxarea sau somnul necesită un sprijin adecvat pentru cap și brațe, însă cea mai importantă caracteristică pe care trebuie să o aibă scaunele din spate este libertatea de mișcare. Atenția pe care Ford Focus o acordă pasagerilor și scaunelor acestora este demonstrată și de scaunele de tip sportiv cu tapițerie din material textil Ray, Foundry/Eton Ebony sau Activity/Activity Line/Jean Ebony cu cusătură contrastantă, dar și din piele Arona Perf sau Windsor cu inserții de piele ecologică Sensico.

4. Scaunele pasagerilor din spate pot fi prevăzute cu un ecran pentru un plus de confort
Pentru ca pasagerii de pe locurile din spate să se bucure de o experiență mai plăcută la bordul mașinii, o altă cercetare a arătat faptul că instalarea unui ecran în fața acestora poate fi de foarte mare ajutor. Pe spătarul scaunului din față au fost proiectate imagini cu drumul, iar participanții au declarat că respectiva călătorie a fost mai plăcută, iar experiența din interiorul mașinii mai puțin limitată, chiar dacă sentimentul de siguranță a scăzut. În general, conectivitatea este similară cu confortul, așa că Ford Focus excelează la capitorul conectivitate. De exemplu, sistemul Ford SYNC 3 cu comandă vocală asigură un grad superior de siguranță pentru toți cei aflați în mașină.

5. Scaunele pasagerilor de tip activ sunt mult mai apreciate
Alte cercetări s-au focusat pe îmbunătățirea sistemului actual de masaj integrat în scaune. Mai exact, a fost vorba despre adăugarea unei opțiuni prin intermediul căreia pasagerul poate controla scaunul printr-o mișcarea a unei părți a corpului cum ar fi, de exemplu, umărul. Participanții s-au simțit mult mai provocați în timpul călătoriei, dar și mai tonici și mai revigorați. Per ansamblu, s-au simțit mult mai confortabil. Mașinile din gama Ford Focus sunt dotate cu scaune ergonomice ce dețin certificare AGR. Scaune frontale reglabile manual cu 18 căi și design ergonomic sunt ideale pentru spate și foarte confortabile în călătoriile mai lungi. Asociația AGR cercetează prevenirea durerilor de spate și este susținută pe scară largă de medici și terapeuți, certificările AGR fiind acordate produselor prietenoase la un nivel foarte înalt cu spatele corpului uman.

Adaugă un comentariu