(P) Range Rover Velar 2023 – lux vs. off-road

Range Rover Velar acoperă un segment lipsă în gama Land Rover, Range Rover. Este mai mare decât Evoque, dar mai mic decât Sport.

Este un model stilat, cu motoare îmbunătățite și opțiune plug-in hybrid. Interiorul este rafinat iar capabilitățile off-road decente. Ca și dezavantaje, confortul și aspectul interiorului depind de opționale, care nu sunt ieftine.
Ce este Range Rover Velar?

Velar este, după majoritatea standardelor, un SUV mare de lux. Dar Range Rover oferă mai multe vehicule deasupra lui: Range Rover Sport și apoi Range Rover propriu-zis – care are chiar și o versiune cu ampatament mărit. De parcă nu ar fi de ajuns, există opțiunile mai practice de la Land Rover: Defender și Discovery.

Se pare că Velar se află într-o nișă destul de strâmtă și, destul de sigur, nu se vinde la fel de bine ca RR Sport sau Evoque. Faptul că îl vezi mai rar a ajutat designul său să mențină factorul wow pe care îl avea la lansare, în 2017.

Pentru 2023 a avut un facelift, dar în mod justificat nicio schimbare în afară. În interior, primește cel mai recent sistem de comandă cu display mare al companiei. Este inteligent și intuitiv, deci nu ar trebui sa ducem dorul celui vechi.

Care sunt rivalii lui Range Rover Velar?

Rivalii sunt modelele premium ale producătorilor la care te-ai aștepta. Mercedes GLE Coupe sau Audi Q8, sau, mai sportivi, BMW X6 și Maserati Grecale. Chiar și un Porsche Cayenne Coupe. Ca și Velar, toate mașinile menționate sunt scumpe și grele.

Stilul neted, ușor aplecat în spate și subțire are prioritate față de spațiul din interior. Silueta lui Velar este rapidă, marcată de un acoperiș descendent și de display-uri generoase. În timp ce spațiul pentru picioare pentru bancheta din spate este OK, spațiul pentru cap în spate nu este pentru cei mai inalti, iar portbagajul este mai puțin adânc decât la competitori sau decât la Range Rover Sport. În timp ce găsești suficiente accesorii Range Rover Sport, gama de accesorii camping auto pentru Velar este relativ limitată, fiind mai mult un suv pentru asfalt.

Cum îmbătrânește’ designul?

Proporțiile sunt grozave și suprafețele sunt line, toate ajutând să prevină atacul anilor care trec. Este în mare parte lipsit de linii despartitoare. Dacă nu vă plac falsurile, nu priviți prizele de aer de pe capotă și de sub oglinzile exterioare. Au un rol vizual – reduc ușor masa vizuală a lui Velar și sunt meticulos modelate pentru a se potrivi perfect cu farurile și stopurile.

Cabina este și mai redusă din punct de vedere vizual. Arată bine în fotografii, dar ai grijă să verifici că te descurci cu vizibilitatea. Velar este atât de minimalist încât prezența ta, indiferent de telefoane, pahare și sticle, încarcă mult designul.

Ce gasim sub capota?

Partea inferioară și suspensiile sunt în mare parte din aluminiu, similare cu cele de pe Jaguar F-Pace, mai degrabă decât cu Range Rover Sport. Nu are reductor ca RR și nici barele antiruliu cu decuplare disponibile pe Range Rover Sport. Deci nu este pe deplin adaptat la cel mai înalt nivel de off-road al Land Rover. Dar, după majoritatea standardelor, este foarte capabil în sălbăticie. Și destul de ușor de capabil pentru cumpărătorii săi, care și-ar cumpăra o geacă din Gore-Tex pentru a merge la terasă, nu pentru a trece munții.

Pentru 2023, versiunea hibridă plug-in, numită P400e, are o capacitate a bateriei puțin mai mare, astfel încât să poată face (WLTP) 60Km complet electric, sau aproximativ 25-30 în lumea reală. De asemenea, trecerile între acționarea electrică și cea termică se fac mult mai ușor decât majoritatea PHEV-urilor. Motorul pe benzină din acesta este unul cu patru cilindri de 2.0 litri, care nu trebuie confundat cu cel cu șase cilindri din P400 fără priză, care costă cam la fel.

 

Verdict

Range Rover Velar se concentrează pe stil, dar este totuși o mașină utilă. Este suficient de încăpător pentru o familie, nu este atât de mare încât să fie incomod în oraș și este suficient de capabil în teren și la eventuale remorcări.

Pentru șofer, Velar înseamnă mai degrabă confort absolut și relaxare în completă siguranță decât implicare. Lăsați-l să scadă bătăile inimii și bucurați-vă de priveliștea panoramică a peisajului. Iar noua gamă de motoare l-a protejat pentru viitor puțin mai mult.

Displayul de control nou instalat este în mare parte surprinzător de bun și arătos. Doar fii atent la alegerile tale de ornamente interioare.

În timp ce rivalii de la Mercedes, Audi și BMW arată și se simt ca versiuni mai înalte ale limuzinelor lor, un Range Rover Velar este încă ceva diferit.

Adaugă un comentariu