(P) Piese care se strică cel mai repede la mașinile diesel

Atunci când vrei să îți cumperi o mașină, „răsfoiești’ ofertele pieței în căutarea celui mai bun model, care să întâlnească nevoile tale, dar care să nu depășească bugetul pe care îl ai la dispoziție pentru acest tip de achiziție. În ceea ce privește motorizarea mașinilor, poți alege un autoturism electric, dar care este cel mai scump dintre toate variantele pe care le ai la dispoziție la momentul actual, unul hibrid, care combină energia electrică și pe cea a carburanților fosili, în mod alternativ, unul care folosește benzina pe post de combustibil sau unul care merge cu motorină, adică are un motor diesel. Deși întreținerea unui diesel are marele avantaj de a fi mai puțin costisitoare în ceea ce privește sumele investite în carburant, acest tip de motorizare are câteva minusuri la capitolul piese de schimb. Câteva dintre acestea se defectează mult mai repede decât în cazul altor tipuri de motorizări.

Dacă mașina pe care ai pus ochii și pe care visezi să o ai cât mai repede în locul de parcare din preajma locuinței tale este un diesel, ar fi bine să treci în revistă componentele auto pe care va trebui să le schimbi mai des, pentru a ști sigur că alegerea pe care urmează să o faci este și cea mai potrivită pentru bugetul pe care îl ai alocat transportului în fiecare lună. Iată pentru ce piese auto va trebui să mergi la service mai des.

Turbina

După un anumit număr de kilometri parcurși, turbocompresorul unei mașini diesel va avea nevoie de înlocuire. Motivul este acela că turbinele cedează din cauza calității precare a uleiului sau din pricina faptului că schimbul de ulei este amânat prea mult timp. Astfel, lubrifierea turbinei ajunge imposibil de realizat, din cauza impurităților sau a depunerilor din interiorul uleiului. Din păcate, cheltuiala pe care o vei avea de făcut în acest caz este una destul de mare, așa că nu neglija perioada recomandată de producător pentru realizarea schimbului de ulei.

Injectoarele

Numai dacă pronunți acest cuvânt în fața unui șofer care conduce un diesel, acesta va tresări la auzul său. Motivul este, în primul rând, cel al costului la care ar putea ajunge un schimb al injectoarelor, care trece de suma de 650 de lei numai pentru achiziția pieselor, fără să îl mai luăm în calcul și pe cel al manoperei mecanicului auto. De vină pentru defectarea injectoarelor este, în primul rând, calitatea motorinei cu care este alimentată mașina. O altă cauză a defectării injectoarelor este conducerea automobilului exclusiv în interiorul orașului. În acest caz, din pricina vitezei scăzute, la turații mici, injectoarele primesc un flux scăzut de motorină, ceea ce duce la imposibilitatea ca acestea să se curețe în mod mecanic. Primul semn că injectoarele stau să pice este acela că mașina începe să tragă mai greu, implicit că a crescut consumul, fără o justificare concretă.

Bujiile incadescente

Dacă mașina este utilizată mai devreme de atingerea temperaturii optime de funcționare a motorului, care este de 80 de grade Celsius, bujiile incandescente vor ajunge să aibă depuneri și în scurt timp nu vor mai acționa cum ar trebui.

Filtrul de particule

Filtrul de particule este esențial pentru a bloca eliberarea funinginilor rezultate în urma arderii combustibilului în aer. În mod normal, acest filtru se curăță de la sine, însă după o utilizare îndelungată a mașinii este posibil ca acest mecanism să nu mai existe. Îți poți da seama că filtrul de particule trebuie schimbat atunci când apare martorul de bord care anunță asta sau când observi că mașina nu mai trage ca înainte.

Acestea sunt cele mai scumpe componente auto de a căror schimbare e posibil să ai nevoie, în cazul în care alegi să conduci o mașină cu motorizare diesel. Desigur, niciun model de autoturism nu este perfect, indiferent dacă este vorba despre motorină sau benzină, deci investește într-o nouă achiziție pe patru roți cu gândul că, mai important decât orice altceva este confortul tău. Drumuri bune!

    Ki says:

    Prostii de stiri se manipuleaza legat de diesel fara nici un studiu viabil si legat de piese nu se inlocuiesc chiar asa des depinde de multi factori dar nu ne putem lauda nici de motoarele pe benzina cu turbo tot aceleasi probleme pot sa apara si mai mult acestea sunt de cilindree mica si in concluzie viata scurta!!!

    costi says:

    Informatii eronate de ,,gigel,, schimbatorul de piese. De ce nu spui ca un diesel consuma 1/2 in oras fata de benzina? ca cei mai multi banii ii lasam la peco?

Adaugă un comentariu