Update WEC 2016: Porsche câștigă cursa de 6 ore de la Nürburgring

Update WEC 2016 Nürburgring

Porsche câștigă prima poziție în cursa de 6 ore de la Nürburgring, a patra etapă din Campionatul Mondial de Anduranță (World Endurance Championship – WEC) 2016. Audi reușește însă să ocupe locurile 2 și 3, după o luptă pe viață și pe moarte între Loïc Duval (Audi car #8) și Neel Jani (Porsche car #2).

Aproape 60.000 de spectatori au urmărit cu sufletul la gură duelul dur pentru locul 2, între prototipurile #8 al Audi și #2 al Porsche. Duval a riscat mult, dar a reușit să-l blocheze pe Jani, după mai multe dueluri în care cele două monoposturi s-au acroșat ușor. În final, Jani a pierdut și poziția a treia, fiind penalizat pentru că nu a înlocuit la timp difuzorul spate, avariat în urma șicanărilor dintre cei doi.

Din păcate pentru Toyota, monoposturile TS050 ale Gazoo Racing s-au văzut depășite pe circuitul de la Nürburgring de rivalele lor germane. Japonezii nu au reușit să influențeze confruntarea dintre Porsche și Audi pentru podium, ocupând în final locurile 5 și 6, ceea ce corespunde poziției de pe grila de start reușite în sesiunea de calificări.

La clasa LMP2, prototipul Signatech Alpine A460, condus de Menzes/Lapierre/Richelmi a reușit a treia victorie consecutivă, consolidându-și poziția de lider. Mult mai animată a fost lupta la clasa LMGTE Pro, unde cei de la Aston Martin se pregăteau să deschidă șampania. În final, ambele mașini Ferrari ale echipei AF Corse au terminat înainte, iar Aston Martin a trebuit să se mulțumească doar cu poziția a treia. A patra poziție a fost ocupată de Ford, cu Ford GT #66. Echipa Ford a avut ghinionul unui incendiu la boxe, ceea ce a făcut ca mașina Ford GT cu numărul de concurs 67 să piardă timp prețios, în final terminând cursa pe ultima poziție a clasamentului.

Toate rezultatele cursei de 6 ore de la Nürburgring le puteți găsi aici.

— știrea inițială —

Pe grila de start, primele două poziții au fost ocupate de către prototipurile Audi, care a reușit o surpriză, ieri, în calificări, devansând favoriții de la Porsche. Aceștia trebuie să se mulțumescă cu pozițiile trei și patru, fiind urmați pe grila de start de concurenții echipei Toyota, Gazoo Racing. Acest rezultat a fost influențat de vremea schimbătoare de la Nürburgring. Astfel, ploaia și-a pus amprenta pe sesiunea de antrenamente, pentru ca în timpul calificărilor pista să fie variabilă, cu sectoare uscate și altele acoperite cu apă.

 

WEC 2016 Nürburgring: Liderii Porsche, Toyota și Audi se bat pentru titlul mondial

Pentru astăzi se anunță, însă, soare, astfel că echipele își pot pune în scenă cele mai bune strategii. Echipa Porsche este favorita acestei etape, considerată una „de casă“ pentru ei. Primul prototip Porsche 919 Hybrid este condus de către  Timo Bernhard (DE), Brendon Hartley (NZ) și Mark Webber (AU), echipa fiind deținătoare a titlului mondial. Alături de aceștia, pe prototipul cu numărul de concurs 2, concurează Romain Dumas (FR), Neel Jani (CH) și Marc Lieb (DE), actualii lideri în clasamentul WEC.

Audi a făcut o figură frumoasă în sesiunea de calificări, ceea ce a stricat petrecerea fraților de la Porsche, care s-au văzut loviți de ceea ce s-ar putea numi „friendly fire“. Monoposturile Audi R18 cu numerele de concurs 7 și 8 sunt conduse de către Marcel Faessler (DE) și Andre Lotterer (DE), respectiv Lucas Di Grassi (BR), Loic Duval (FR) și Oliver Jarvis (UK).

Pentru Toyota (Gazoo Racing), Nürburgring este șansa de a recuperea din punctele pierdute și de a șterge amintirea neplăcută a abandonului din ultimele minute ale cursei de 24 de ore de la Le Mans. Cele două prototipuri Toyota TS050 – Hybrid cu numerele de concurs 5 și 6 sunt pilotate de Anthony Davidson (UK), Sebastian Buemi (CH) și Kazaki Nakajima (JP), respectiv Stephane Sarrazin (FR), Mike Conway (UK) și Kamui Kobayashi (JP).

 

Adaugă un comentariu