#DrivenLady: Reinventarea brandului Opel – Interviu Nadia Pietreanu, ACIM Director Marketing și Comunicare Trust Motors Import Autovehicule

Sunt puține mărci în Europa cu o istorie mai îndelungată decât cea a lui Opel. Curioși despre ce planuri are primul producător german care a vândut 100.000 de modele într-un an, am decis să mergem direct la sursă și să întrebăm pe îndelete.

De curând, compania Trust Motors Import Autovehicule (Parte a grupului Trust Motors) a devenit importatorul oficial al mărcii Opel în România. Schimbarea a avut loc în condițiile unei piețe auto puternic lovite de criza provocată de pandemie, când lupta pentru fiecare client era aprigă. Trust Motors SRL, importator în România pentru mărcile Peugeot, Citroen și DS, are o activitate în domeniul vânzărilor de autovehicule de 29 de ani și peste 130.0000 de vehicule vândute.

Nadia Pietreanu, ACIM Director Marketing și Comunicare Trust Motors Import Autovehicule/Unic Importator Opel în România, ne-a acordat un interviu în exclusivitate despre ce înseamnă noul Mokka pentru marca Opel, despre cum acest model din noua generație de SUV-uri Opel a fost conceput să rescrie istoria brandului, dar și despre planurile de viitor ale mărcii. Bineînțeles, mașina a fost testată și de noi, că doar altfel nu se putea.

Povestește-ne despre tine, despre experiența profesională. Ce înseamnă pentru tine industria auto? Ce provocări ai întâmpinat până acum?
Nu credeam că industria auto este pentru mine și nici că este așa de faină, preconcepții însă nu am avut. S-a ivit oportunitatea și am zis da fără să mă gândesc prea mult. Poate și pentru că a venit într-un moment în care aveam nevoie de provocări noi și poate pentru că doream să îmi dovedesc ceva… Nu regret nicio secundă și îmi place tot mai mult în fiecare zi. Am absolvit Facultatea de Psihologie și {tiințele Educației, apoi am urmat un Master în Comunicare (SNSPA), și pentru că niciodată nu știm destul, în prezent urmez cursurile Oxford College of Mar-keting în vederea unei certificări internaționale în Marketing și Strategie Digitală. În ultimii aproape 17 ani am activat în industria finaciar bancară, în care m-am construit ca profesionist. Au fost multe provocări cărora le-am făcut față cu succes și am avut ocazia să învăț în fie-care zi de la profesioniști, care m-au pregătit pentru acest nou ca-pitol din cariera mea profesională. Sunt entuziasmată pentru viitor și consider că sunt pregătită pentru tot ceea ce urmează!

Ce îți place cel mai mult la munca ta?
Oamenii cu care lucrez, libertatea de mișcare și de decizie, lipsa limitărilor în ceea ce privește creativitatea, suportul și implicarea colegilor mei.

Cum vezi industria auto în această perioadă?
Cred că presiunea asupra industriei este tot mai mare. Electrificarea și digitalizarea necesită investiții mari, iar companiile tre-buie să se adapteze rapid. Distribuitorii din industrie vin în întâm-pinarea nevoilor clienților inclusiv prin simplificarea proceselor de achiziții, punându-le la dispoziție instrumente online. În paralel, simțim incertitudinea din rân-dul clienților. Suntem într-o fază de tranziție, în care electromobilitatea pare a fi noul mâine. Grupurile mari anunță deja strategii care vizează o trecere totală la vehicule elec-trice, deși mai avem mult de lucru cu men-talitatea consumatorului, dar și în ceea ce privește infrastructura.

Noul Opel pe scurt?
Opel este un brand cu istorie și perspective, cu trecut, prezent, dar mai ales viitor. Identitatea corporativă nouă are elemente moderne care subliniază puterea mărcii în materie de inovație. Logoul mărcii este acum desenat mai fin, noul font „Opel Next' și strălucitorul galben Opel atrag atenția asupra puterii inovatoare a mărcii. Obiectivul: un aspect modern și îndrăzneț. Opel a fost întotdeauna sinonim cu democratizarea inovației și a mobilității. „Noul Opel' exprimă acum acest spirit prin noua sa identitate. Incursiunea în viitor a început cu mode-lul Opel GT X Experimental care a afișat noul Opel Blitz ca emblemă a autovehiculului. Linia caracteristică distinctivă, culoarea galben neon, a devenit acum galbenul Opel, element important al identității corporative reînnoite. Noul Opel Mokka este primul au-tovehicul de serie cu noua parte frontală Opel – Opel Vizor și viitorul design la interior – Pure Panel. În prima jumătate a anului 2021, am experimentat noul aspect și pe versiunea facelift a noului Opel Crossland. Mokka și Crossland au fost primele autovehicule cu noul design produse în serie. Cu modernitatea lor, acestea se încadrează perfect în lumea de astăzi și ne dau o perspectivă despre viitor. Noul design Opel se concentrează pe elementele esențiale, renunțând la ornamente inutile și elemente care distrag atenția. Opel se inspiră din cultura germană modernă și progresistă „cold to cool' și se prezintă într-o formă îndrăzneață, pură și contemporană, aceasta fiind expresia noii identități de marcă a Opel. Noul galben Opel simbolizează electricitatea, carburantul nou din era electrificării. Culoarea electrizează, își lasă amprentă și creează astfel o identitate inconfundabilă.

De ce să alegem Opel Mokka, cu ce se diferențiază acest model?
Mokka este o mașină concepută pentru a stârni emoții și a pava calea de urmat pentru marca Opel. Noul Mokka are potențialul de a deveni un bestseller în cel mai interesant segment din prezent. Cu Mokka, practic marca s-a reinventat, acest nou model deve-nind tot ceea ce reprezintă Opel astăzi și în viitor: un automobil fun, eficient și inovativ în toate sensurile, întruchipând perfect valorile mărcii Opel: german, abordabil, captivant. Noul Opel Mokka impresionează cu proporții perfecte. Consolele scurte și postura lată sunt tipice pentru aspectul îndrăzneț al modelului compact cu cinci locuri de 4,15 m lungime. Cea mai importantă caracteristică este partea frontală dominată de inconfundabilul Opel Vizor. La fel ca la o cască de protecție integrală, un vizor de protecție acoperă fața noului model, integrând grila, farurile LED și noua emblemă Opel Blitz într-un singur element comun. Interiorul reflectă, de asemenea, claritatea filosofiei de design. Noul Opel Pure Panel integrează două ecrane panoramice care afișează elementele esențiale. Spre deosebire de cockpiturile supraîncărcate cu informații și comenzi, Pure Panel are un design clar și unic. Este foarte bine structurat și ușor de citit. Designerii Opel au acordat o importanță deosebită detoxifierii digitale. Pentru a evita distragerea atenției celui de la volan, sistemul permite o operare intuitivă. Butoanele controlează cele mai importante funcții, fără a mai fi nevoie să navigăm prin submeniuri. Designul exterior al noului Mokka este și eficient din punct de vedere aerodinamic. Noul Mokka este disponibil atât în variantă electrică, cât și cu motoare termice. Acest lucru a fost posibil mulțumită platformei CMP, ce permite ambele tipuri de motorizări. Eficiența sporită și performanțele superioare sunt caracteristice noilor motoare. Sistemul turbo răspunde rapid, oferind un cuplu ridicat încă de la turații reduse. Motoarele sunt asociate cu cutia de viteze manuală cu șase viteze sau cu o transmisie automată cu opt trepte și padele pe volan.

 

Testând noul Opel Mokka, am sesizat că producătorul pune foarte mare accent pe tehnologie, noul model este complet diferit față de versiunea anterioară, ce ne poți spune despre acest aspect?
Noul Mokka continuă tradiția Opel de a face disponibile tehno-logii inovative din segmentele superioare. Aceste tehnologii includ sisteme avansate precum autopilotul adaptiv și asistentul de menținere a benzii de circulație. Sistemul de iluminat oferă, de asemenea, tehnologie de ultimă oră, cu faruri matrix. IntelliLux LED adaptive și antiorbire cu 14 elemente, o soluție unică în segmentul de piață al modelului. Toate versiunile dispun de frână de parcare electrică și sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație. Mai sunt disponibile, de asemenea, o cameră video cu vedere la 180 de grade pentru mersul cu spatele, asistență automată la parcare, Flank Guard pentru protecția părților laterale ale caroseriei și sistem de alertă pentru unghi mort. Noul Mokka își ține pasagerii conectați oferind sistemele de infotainment Multimedia Radio și Multimedia Navi cu ecran tactil color de 7 inchi și Multimedia Navi Pro cu display de 10 inchi de înaltă rezoluție. Ecranele fac parte din sistemul Pure Panel și sunt orientate către șofer. Scaunele de calitate superioară sunt specifice mărcii Opel. Este disponibilă tapițeria sportivă Alcantara sau piele clasică, ambele variante fiind rare în segmentul de piață al modelului Mokka. Vârful de gamă este scaunul îmbrăcat în piele cu sistem de încălzire și masaj pentru cel de la volan. Șoferul și pasagerul din față au la dispoziție o zonă de stocare unde pot fi încărcate wireless (prin inducție) telefoanele mobile.

Din punctul tău de vedere, pe ce criterii își alege o femeie viitoarea mașină?
Sunt de părere că mașina pe care o conduci îți reflectă personalitatea mai mult decât îți poți imagina. Eu personal aleg emoția, modul în care arată și cum mă simt atunci când sunt la volan. Siguranța și fiabilitatea sunt, de asemenea, criterii importante pentru mine.

Ținând cont de trendul „all electric', ce planuri de viitor are Opel?
Opel se află în mijlocul unei ofensive extinse de electrificare. Grupul Stellantis a anunțat recent că până în 2024 va avea versiuni electrificate pentru toate modelele sale, iar din 2028 va produce doar mașini electrice. Acest lucru arată clar angajamentul mărcii Opel față de mobilitatea electrică. Viitorul industriei auto este electric – și Opel face parte din acesta. Opel va reinventa legendarul Opel Manta, după feedback-ul extraordinar pe care l-am primit la prezentarea Opel Manta GSe ElektroMOD. Manta este un simbol în istoria mărcii și o inspirație pentru viitor. Manta va reveni în producția de serie până la mijlocul deceniului. Electric, desigur.

Ce lansări se anunță în viitorul apropiat?
În luna iunie a fost lansat noul Grandland – un model sportiv și elegant cu comenzi intuitive și tehnologii inovative. Cu cockpit-ul digital Pure Panel, noul model oferă celui de la volan o experiență deosebită. Nava-amiral din gama de SUV-uri Opel oferă tehnologii suplimentare și sisteme de asistență pe care clienții le găseau până acum doar în vehiculele de clasă superioară. Opel își menține, de asemenea, strategia de electrificare cu noul Grandland. Variantele hibrid plug-in sunt puternice și eficiente, iar clienții pot alege între tracțiunea față sau electrică integrală.

În luna iulie a fost lansată a șasea generație a modelului Astra și, pentru prima dată, modelul compact este disponibil și în variantă electrificată plug-in hybrid în două variante de putere. La interior găsim cockpitul Pure Panel complet digital cu ecrane mari și comenzi intuitive. Noul model va avea motoare eficiente cu transmisie manuală cu șase trepte sau automată cu opt trepte, faruri IntelliLux LED Pixel cu 168 de elemente LED, numeroase sisteme automate de asistență pentru siguranță și confort, precum și scaune ergonomice cu certificare AGR. Noua Astra este, de asemenea, o declarație de design pentru marca germană. Linia dinamică definește noua generație a modelului compact. Pe scurt, Opel a pregătit-o pe Astra pentru a defini o nouă eră.

TEST DRIVE

Îmi aduc aminte cu drag de prima mea experiență cu un Opel. Am plecat la mare alături de încă patru prietene cu un Opel Corsa. Un pic de atenție la ce a presupus acest lucru: cinci fete cu cinci trolere plus cinci genți over-sized într-o mașină subcompactă. Spre ma-rea noastră surprindere, chiar am avut loc. Prin urmare, când vă spun, vă spun din experiență că noul model Opel Mokka oferă spațiu suficient și confort pentru cinci persoane. Scaunele ergonomice dispun de reglaje electrice pe șase direcții, încălzite și funcție de masaj.

Pe scurt, ai toate condițiile necesare pentru a petrece confortabil mai multe ore la volan. Cochet și futurist, SUV-ul urban a fost complet redesenat față de generația precedentă. Noul Opel Mokka dispune de motorizări pentru toate tipurile de clienți. Noi am avut la dispoziție versiunea de top, ce are sub capotă un propulsor turbo cu trei cilindri și 130 CP. Alături de transmisia automată cu opt trepte și padele în spatele volanului, răspunsul motorului este prompt, oferind resurse mai mult decât suficiente pentru toate situațiile din trafic. Suspensia ne-a purtat pe drumurile noastre cu o nonșalanță specifică, mai degrabă unui sedan din clasa executive. De precizat este și faptul că excentricele jante de 18 inchi nu afectează deloc confortul. Echiparea GS Line dispune de o caroseria vopsită în două nuanțe, alb și negru, cu elemente roșii.

Am remarcat și farurile IntelliLux cu sistem de iluminare Matrix LED, care oferă o vizibilitate superioară. La interior, ne-au impresionat elementele de culoare Piano black, iar planșa de bord dispune de noul Opel Pure Panel. Șoferul are în fața sa două display-uri de mari dimensiuni. În spatele volanului poate fi găsit cel de 12 inchi pe care sunt afișate informațiile relevante despre deplasare, care pot fi configurate în mai multe meniuri cu design diferit, în timp ce display-ul central suportă aplicațiile Apple CarPlay și Android Auto. Pentru că vorbim de versiunea GS Line, ecranele sunt încadrate de o bandă roșie, ce dă un aer de sportivitate. Accentele roșii mai sunt prezente pe scaune și în jurul aeratoarelor. Din fericire, Mokka nu a renunțat complet la butoanele fizice. Prin urmare, climatizarea poate fi acționată și fără să-ți iei ochii de la drum. Așteptăm cu interes să încercăm și varianta 100% electrică a modelului.

Opel Mokka GS Line
• Motor L3, benzină turbo, transversal față • Cilindree 1199 cmc • Putere 130 CP la 5500 rpm • Cuplu maxim 230 Nm la 1750 rpm • Tracțiune față/cutie automată cu opt trepte • L/l/h 4151/1791 (1987 inclusiv oglinzile laterale) /1534 mm • Masă proprie 1.295 kg • Volum portbagaj 350–1.105 l • 0–100 km/h 9,2 s • Viteză maximă 200 km/h • Consum mixt 5,9 l/100 km (WLTP) • Emisii CO2 133 g/km (WLTP) • Preț de la 23.100 de euro

VERDICT
Opel Mokka este un SUV modern cu design îndrăzneț. De asemenea, accentul pe tehnologie primează în filosofia noului model. Oferă nenumărate sisteme de siguranță și este ușor de condus, grație transmisiei auto-mate cu opt trepte, iar gabaritul compact îl face ușor de parcat într-o metropolă aglomerată. Chiar și așa, spațiul de la interior se prezintă la cote generoase. Cine știe, poate că vom face un „remake al primei mele experiențe alături de un Opel. De data aceasta, cu Mokka în rol central.

Adaugă un comentariu